onsdag 30 september 2009

Ett ord

Jag fick en utmaning av Helena med bloggen Mysigt hemma. Den går ut på att beskriva utmanarens blogg med ett ord.....och jag som har tappat alla mina *fniss*

Jag har funderat och funderat. Det finns många ord som skulle passa in på hennes blogg, mysig, precis som rubriken säger, vacker för hennes vackra bilder, gullig för att hon känns så gullig, men jag bestämde mig till sist för:
KÄRLEKSFULL
Hela Helenas bloggs genomsyras av kärlek, kärlek till lilla L som hon verkligen älskar, mannen med stor M, glömmer aldrig det kärleksfulla inlägget i samband med deras tvååriga bröllopsdag och den första kommentaren som skrevs på det inlägget, av hennes man...så fantastiskt kärleksfullt skrivet, hur hon så kärleksfullt visar och berättar om allt hon skapar på i pysselväg och i hemmet. Så kärleksfull, Helena, är ordet jag sätter på din blogg!
Kram till dig! och kramar till alla gulliga människor där ute.
Just nu ligger jag lite lågt, men blir glad för ett uppmuntrande ord om du har något till övers....
/Lotta

14 kommentarer:

Tina sa...

Hej gulliga Lotta!!!
Hoppas du mår bra!
Din blogg skulle jag beskriva ungefär så här med ett ord :
AMAZING!!!!
Inte bara själva bloggen utan ÄGARINNAN till den!!!!
Må gott & va rädd om dig..jag tycker så mycket om dig!!
Kram Tina
Livet är här & nu
http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

Bibbi Maria sa...

Hej Lotta!!! Ja, jag har himla kul med virkningen. Det gör verkligen vardagen roligare! Men du har inte lite kul du heller, och fyndig som sjutton. Både rolig och gråtig kan du få en. Det där med att tappa ord som du skrev om häromdagen kändes så verkligt. Det har hänt mig med att träffa gamla vänner som man haft sååå roligt med men så bara fanns dom inte kvar längre, orden. Nu när jag tänker efter har det mest hänt efter att jag blivit mamma... man sätter väl värde på annat då.
Varmt! Jaaa, det tar aldrig slut!
Idag tänkte jag att visst kan man väl sätta på sig långärmat...men ack så jag svettades!!! Men visst är det mysigt nu när det inte är allt för varmt. Att ha sommar i oktober är inte fel. Kram på dig Lotta!!! Maria

Birgitta sa...

Hej! Vad fint du kan få till det med ett enda litet ord.
Ha det så gott!
Kramis Birgitta

Vit som snö sa...

Jo tack, ögonen är bättre, idag törs jag visa mej utan brillor:-)
Här är ett strålande väder men kallt om morgonen, jag tror vi bara haft frost någon enstaka natt än. Men snart smäller det till o då kommer snö på en gång. Suck!
Vilken ursöt klänning! Beundrar alla som kan sy, där går ju min gräns! Hon kommer bli bedårande i den lilla gumman!
Ha det gott! Kram Cilla

Monika sa...

Hej på dej!

Tusen tack för ditt besök och orden inne hos mej. Jag uppskattar dem stort!

HJÄRTLIG.... det var det första jag tänkte på när jag tittade in här hos dej.

Du verkar vara en hjärtlig och varm person och så känns också din blogg.

Jättetrevligt att besöka dej och jag återkommmer gärna :o)

Varma Kramar

Monika

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Lotta.
Ja du betyder så mycket för mig, jag skulle inte vilja vara utan dig, och din blogg. Aldrig trodde jag det kunde bli så här bra, att ha bloggvänner, du är helt klart, en helt underbar person.
Skulle jag beskriva din blogg så skulle det vara, vill inte vara utan bloggen skulle bli dötråkigt.
Du förgyller min tillvaro så otroligt mycket, och jag hoppas verkligen inte att du tar ut dig.

Sen, vill jag tacka dig för bilden, vad glad jag blev den är så supergullig, klänningen.
Du kan det där, kanske vi får se en bild sen med klänningen på flickan.(om du har lust) De är ju så söta.
Jag minns ju min flicka och alla klänningar, sen fick jag tre pojkar, då blev det inga mer klänningar.
Kom ihåg, ingen annan tar hand om dig, tänk på dig själv lite mer.
Ta hand om dig och känn efter, vad vill du.
Du är så fantastisk.
Tack för allt.
Kram Zara

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Lotta, så fint du skriver om Helena, jag håller med helt. Mycket bra ord du valde. Jag har rört till den här utmaningen, svarade på hennes sida, har sett olika varianter på bloggarna. Men det är ju en lek, men en fin lek.
Hoppas allt är bra med dig, var rädd om dig vännen.
Kramar
AnnaMaria
Ps, glöm inte kameran imorgon..

mysiga heestrand sa...

Hej! Du är helt fantastisk på att använda ord och att skriva.
Det är inte alltid lätt att beskriva något med ett ord.
Tack för hälsningen
Kram Marita i Heestrand

promenader på landet sa...

Hej Lotta! Vad fin beskrivning du gör av Helenas blogg. Jag känner också lite extra för henne, för hon var en av mina allra första bloggkontakter. Nu blev jag lite inspirerad och vill gärna beskriva vad du och din blogg betyder för mig.....
Du är för mig en varm, generös och härlig person som har väldigt kloka tankar och en stor potion livserfarenhet som du gärna delar med dig av! Till glädje och eftertanke för oss andra. Jag gillar din blogg väldigt mycket och är glad att ha dig som bloggvän! Nu frågar min Ida 5 år (som sitter bredvid mig och ritar) Vad vill du bli när du blir stor mamma? Ja vad svarar jag på det??
Må så gott min vän! Stor kram från Maria

Viola sa...

Hallå Lotta, det är många ord som far igenom mitt huvud när jag ska namnge vad som är typsikt för dig..men det får bli: eftertänksamhet...du får mig alltid att stanna till och reflektera om det du skriver..gillar den skarpt det vet du..kramen och ha en fin kväll..Otto och jag ligger och slappar i soffan..:)

annika sa...

Hej där! Du verkar vara en person som är träffsäker vad gäller ord. Inget slarv där inte. Detta antar jag bara efter att ha läst på din blogg och fått kommentarer under några veckor. Tror att det finns många intressanta ämnen vi skulle prata om ifall vi träffades.
Flädern växer snabbt och vill ha mycket utrymme. Eftersom den är stor så räcker det både till Fläderblomssaft och Fläderbärssaft.
Ha det så gott! annika

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Tack för dina gulliga o omtänksamma kommentarer hos mig...Vad fint du beskriver Helenas Blogg! Du har en förmåga att kunna uttrycka dig så varmt o hjärtligt....Det är verkligen en gåva att kunna skriva så! Kanske du skulle ge ut en liten "bok" om Alla dina värmande ord o tankar!Du berör många.....Jag gläds åt att ha dig som min bloggvän! Kram Therese

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det ljusnar bort över skogen. Kanske det klarnar till lunch, hoppas det. Och metallkransen har jag köpt i Grums på Grönberga interiör. Hon har stängt nu och renoverar, tror butiken öppnar till jul. Väl värt en resa kan jag lova.
Ha en mysig höstdag
Goa kramen
AnnaMaria

Blåbärs och smultronstället sa...

Tack kära Lotta för värmande ord!
Jag ska gå ut en stund i trädgården i solskenet snart. Kl. tre ska jag sätta mig hos frissan, det är livsnjutning det också.
Kärleksfull var ett fint ord på Helenas blogg. Jag skulle kalla din blogg för "livnjutning".
Ha en underbar dag!
Kram Susanne