torsdag 1 oktober 2009

Utlottning


Så här står det på en cd-skiva som jag fått. Skivan är en gåva från min man.

-Jag behöver musik att slappna av till och ingenting finns som passar mig. Du får skriva musiken åt mig.
Orden är min hustrus.

Ibland behöver vi stilla oss, bruset i vardagen kan göra oss döva för den inre rösten som vill ge oss ro och vila.
Stanna upp. Lyft blicken. Har du sett himlen idag? Vilken färg har träden just nu? Känner du årstidens lukt? Är du överens med ditt hjärta?

Många ensamma timmar i den sena natten använde jag för att göra den här skivan. Nu är den färdig, till min hustru Lotta och till Dig som vill lyssna på och dela min önskan om en liten stilla oas mitt i vardagens slammer och brus.


För att ta hand om hösten ordnar jag en liten utlottning av skivan.

Den innehåller 10 musikstycken och på iläggsetiketten finns texter till musiken, (som jag skrivit)

Den 24 oktober firar vi FN-dagen och det tycker jag känns som en bra dragningsdag.

Du gör vi alltid brukar göra. Vill du ha en lott skriver du en kommentar hos mig. Vill du ha två lotter länkar du till min blogg.

Kramar
/Lotta
PS skivan finns även att köpa direkt från förlaget, Andersson Musik, 073 98 14 867 DS

37 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint skrivet av din man. Vilken toppenidé Lotta och lotta (upprepning) ut den cd:n. Jag är gärna med och länkar såklart.
Goa kramen
AnnaMaria

Vit som snö sa...

Ohh det här vill jag inte missa! Har ju förstått att ni är musikaliska, vi fick ju njuta av dotterns sång på dopet vilket gjorde mej helt tårögd. O visst var det maken som spelade då?!
Wow, vilken kärleksförklaring att tillägna dej en skiva!
Jag är med o jag länkar för jag vill ha dubbel chans;-)
Kram Cilla

promenader på landet sa...

Hej Lotta! Vad härligt att ha en musikalisk man!! Det saknar jag hos min man, fast han har många andra bra kvaliteér! Man kan inte få allt! Jag sjunger och spelar i hop med min pappa i stället! Men du, jag vill köpa skivan ska jag bara ringa det där telefonnumret då? Ha det så bra och tack för go kommentar på min blogg! Stor kram från Maria

Birgitta sa...

Hej! Vilken härlig present till dej Lotta av din man.
Och sj'lvklart vill jag ha en, nej två chanser att vinna skivan. För jag länkar också på min blogg.
Många go'a kramar
Birgitta

annika sa...

Det var en genomtänkt och omtänksam utlottning. Skulle vara fantastiskt att lyssna på en cd som ens man skrivit musiken till. Jag försöker mig på att länka.
annika

houseofchandeliers and vintage sa...

Nämen oj, oj så helt underbart, viken man du har och så nyfiken jag blir på musiken, och så han måste älska dig.
Otroligt gulligt.
Helt underbart.Jag vill ju vara med på den tävlingen och vinner jag inte så köper jag den ändå. Oj spännande.
Och så måste jag ju säga att för att vara en kvinna som säger sig ha tappat orden så har du då lyckats att ge mig en gigantisk komplimang, som gjorde mig riktigt glad ända in i hjärteroten, och såna ord som jag nu går och njuter av, och bevarar i mitt hjärta.
Tack Lotta!
Du är nog en ängel.
Ja speciell är du då, det finns ingen tvekan om det.
Sköt om dig, som sagt glöm inte bort dig själv.
Kram Zara

Britt sa...

Jag blir lika glad varje gång jag kommer in här hos dig min vän. Du skriver så vackert och klokt.
Skulle jag behöva lite uppmuntran så är det bara att läsa dina inlägg...

Självklart vill jag vara med i din otroligt fina utlottning, den vinsten är jag i stort behov av känner jag, det känner jag starkt. ;-)
Jag länkar från min blogg.

Stor kram och kärlek
Britt

Tina sa...

Hej vännen <3
Hoppas du mår bra & att du haft en fin Torsdag!!
Det låter som en mycket behövlig cd skiva, så jag vill jätte gärna vara med på lottningen =)
Tack!!
Kram Tina

Tina sa...

Hej.. fniss jag igen... dåligt minne här..fniss.. jag undrar vad du har för mail adress? Jag har sänt dig mail på den adress som står under din profil, men jag får bara tillbax dem!!
Om du vill lämna ut den såklart =)
Kram Tina

Bibbi Maria sa...

Bara DU kan ha hittat en sån underbar man! "Lika barn leka bäst brukar man ju säga" och ni är ju oslagbara!!! Jag kör för 2 lotter och länkar gärna till din Blogg! Kram Maria

mysiga heestrand sa...

Underbart skrivit av din man. Jag är gärna med på utlottningen av skivan. Om jag inte vinner får jag köpa den.
I natt har här åskat och blixtrat
och nu var här alldeles vitt på marken.
Ha en bra dag
Kram Marita

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Underbara ord och härlig omtanke! Här satsar vi på 2 lotter och länkar såklart till ditt inlägg.
Ha nu en riktigt go helg,
Lydia

Helena sa...

Men vad fint!!! Självklart vill jag vara med och länkar från min blogg det gör jag sen håller jag alla tummar och tår! Ha en fantastisk helg Lotta! Kram Helena

Anonym sa...

Tänk att ha en man som kan skriva musik... underbart. Och så vackert skrivet.

Sååå klaaart att jag vill var med i utlottningen! Fast länka kan jag inte, måååste lära mig det snart!

Kramar till dig.

Eva-Mari

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej fredag!
Jag har lagt in tävlingen som en länk! Vilken man du har! Vilken gudagåva!
Ha en bra fredagskväll!
Carin

Viola sa...

Säger jag att jag ska länka så glömmer jag säkert det...mkt att göra just nu så denna cd skulle nog VIOLAN behöva...så det blir en lott för mig...är på språng till yngsta sonens nya lägenhet, ha en skön helg, kram

Livet hos Lind sa...

Så himla romantiskt! Vilken kille! Är gärna med i utlottningen och länkar givetvis från min blog.

Ha det bra!

Caroline

OlgaA sa...

Hej!
Min äldsta dotter fyller 8 år den 24 oktober och då ska jag vinna väl ;)
Länkar så klart - ökar chanser =)
mvh mammatillungar

Märta sa...

Vilket sammanträffande! Sa just till min man att jag skulle behöva något som gör att jag kan slappna av och tappa taget lite grann. Jag är just nu så uppstressad och spänd att jag börjar få kroppsliga symtom. Vill därför gärna vara med i din utlottning. Jag länkar också.
Hoppas på tur gör jag! Märta

Kajsa sa...

Hej du Lottas man!
Just nu önskar jag mig en man som du!
Så fantastiskt att få en skiva special-gjord för sig!
Men då Lotta är en speciell kvinna så kan jag förstå den man som lägger manken till!
Men jag gläder mig så då männen visar oss kvinnor uppskattning och vise vera förstås!
Till dej Lotta!
Säger jag njut av din skiva och din man!

Länkar förstås till dej.
Vem vill inte lyssna till din mans musik till dej!

Kramar Kajsa

Charlotta sa...

Det är klart jag vill vara med på utlottningen. Kan knappast vänta i tre veckor, jag är så nyfiken på skivan.
Och du, vad bra att du lade ut telefonnumret. Jag antar att jag får lyfta luren den 25:e. Jag har nämligen mer tur i kärlek än i lotteri... ;)

ANNIKA sa...

vilken fin present ....
jag hoppas också på en present .Jag fyller nämligen år på FN-dagen 24 okt.
Passar ju bra eller hur...
kram
gustafsson.57@hotmail.com

Lenemora sa...

Åhh - jeg vil gjerne være med på denne trekningen!
Har du skrevet tekstene?
Isåfall er det kjempeartig!

Håper virkelig jeg vinner ;-)

Klem Lenemora

Lenemora sa...

Jeg länker til din blogg også, så får jeg 2 lodd ;-)

Klem Lenemora

Britt sa...

Så fint. Jag är gärna med i utlottningen. Men vet inte hur jag länkar, så jag för nöja mig med en lott//Britt

Unknown sa...

Åhh, så fint gjort av din man!
Jag vill jättegärna tävla om det fantastiska priset:-)
Länkar i min blogg i högerspalten.
Ha en skön dag och en mysig helg!
/Kram Karin

vform sa...

Hej!
Tack för besöket!
Vill gärna vara med och tävla,
länkar också så får jag dubbelchans ;)
Du har så mysig blogg som jag gärna återkommer till!
Ha det bara bra...V.

jessie sa...

Åh så fint skrivet! Jag vill gärna vara med och tävla! =)

Har länkat till tävlingen i min blogg här: http://jessiestavlingsblogg.blogg.se/2009/october/vinn-en-cd-skiva.html#comment

Ha det så bra!
/Jessica

Linda sa...

Vill gärna vara med och tävla och har länkat för dubbla chanser
http://familjengranberg.blogg.se

Hoppas på tur:)
Linda

Tea Lady sa...

Jösses vilken spännande vinst! Jag vill gärna vara med och jag länkar förståss.

Kram,
Lena

Carita sa...

Spännadne det lät :) Jag är gärna med.
Har länkat: http://caritatavlar.blogg.se/2009/october/musikskiva.html

Ha en bra dag! /Carita

Uttan sa...

Å den tävlingen vill man inte missa.
Så spännande att få höra......
Helt underbart att tillägnas en skiva.
Har länkat på min sida!
Kram!

En Mölnbobos Liv sa...

Jag är gärna med och tävlar, jag har länkat här

http://molnboanna.blogg.se/2009/october/vinn-en-skiva.html

info@annakarlsson.se

Anonym sa...

jag är gärna med i denna fina tävling!
jag har ingen blogg, men e-mailen är santtu_nyberg@hotmail.com.
Nu håller jag mina tummar.
Hoppas du har det bra!

Anonym sa...

En så fin idé av din man, och ett jättebra datum att ha utlottningen på, FN-dagen. Jag är gärna med och tävlar.
gunbritt.johnsson@spray.se

evamar - tävlingsblogg sa...

Vilken kärleksförlaring att få en skiva av sin man. Jag är gärna med och tävlar om den, för min tondöve Älskling lär inte kunna skriva musik åt mig. Fast han är fin på andra sätt.

En länk finns här:

http://evamar.blogg.se/2009/october/cd-24-oktober.html

Anna-Lena sa...

Hej!
Hoppas på turen.
Mvh/Anna-Lena