torsdag 29 oktober 2009

Jag passade på......

....ful får man va, men inte dum....*fniss*

......att lämna vinsten till AnnaMaria in person. Vi jobbar i samma stad, så jag tog en promenixx till hennes jobb för att lämna cd:n som hon vann på min utlottning!

Så spännande att möta tjejen bakom den vänliga, vackert vita, smakfulla bloggen Ett rött monogram. Det var precis så som jag hade förväntat mig. AnnaMaria är lika vänlig som hon ger uttryck för i sin blogg. Tack för fikat och pratstunden AnnaMaria!

Trots att mörkret sänker sig över vårt avlånga land, finns ljuspunkter. Solstrålarna genom bladen gör dom nästan genomskinliga!

Skuggan faller över lövet.
Vänder du på dig, vänder ansiktet mot solen....så ser du inte skuggan!
Gillar den ljusgrå kopian av trädet mot ladugårdsväggen.

Nog finns det mål och mening i vår färd,
men det är vägen, som är mödan värd


Ur I rörelse från Härdarna av Karin Boye

Kramar i allhelgonatid.

Tänd ljus och minns de som trampat här före dig!

Vill du leka "trick-or-treat" ........ spöka och pyssla ljuslykta av pumpor...... gör det.......
Låt annars den här helgen vara en stund för eftertanke och tacksamhet.

/Lotta


ps. Jag kommer inte att vara i Ulvsby själv under helgen, mer än en stund på söndag em. Gunilla har varit på mig i över ett år att jag ska ha med lite prylar på den här marknaden. Ingår inte i deras konsthantverksgrupp, utan är bara väninna med Gunilla! .....men hon är värd ett besök!!!!! ds

17 kommentarer:

Lotta sa...

Hej Lotta!
Vad trevligt att hitta till din fina blogg.
Vad intressant att läsa du verkar skriva med sådan eftertanksamhet.
Vad glad jag är som har hittat hit... Kommer att kika in ofta.
Hoppas att det är ok att jag länkar.
Önskar dig en skön helg
Kram Lotta "ler"

Tina sa...

Jag VISSTE det!! Du har ett hjärta av guld min vän!! Du tog dig tid att gå personligen för att överlämna vinsten!! Du är helt underbr!!!
Jag hoppas du mår bra & att du får en underbar Torsdag!!
Du är underbar.. glöm ALDRIG det!!!
Kram Tina

Vit som snö sa...

Vad gulligt gjort att lämna över den personligen! Jag är helt säker på att ni båda är lika varma o goa tjejer!
Här blir det nog hellre en lugn o skön helg, det närmsta trick-or-treat blir dom som ringer på...
Ha det gott! Kram Cilla

Rummet för välbefinnande sa...

Visst är Anna-Maria mysig! Jag har haft förmånen att träffa henne när jag hade butiken. Förstår att hon är lycklig för skivan, för den är verkligen underbar. Nu var det ett tag sedan jag lyssnade på den så jag tror jag ska plocka fram den igen. En period somnade jag till den varje kväll......

Så fina bilder du visar idag, och tänkvärda ord.

Vad kul att du är med på utställningen också. Vet du, jag skulle behöva en bil också. Det är en del som står på min önskelista nu *ler*
Isåfall skulle jag kunna åka på utflykt när jag vill.

Ha det så bra nu och trevlig helg till er båda!
Kram kram Mia

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Så gulligt av dig att lämna över vinsten personligen, förstår att det verligen måste ha känts HÖGSTA vinsten!
Även här skiner solen, måste ut!
Bamsekram,
Lydia

Viola sa...

Underbara höstbilder, kan tro att det var trevligt att träffa A-M ...hon verkar vara så go, hoppas du har en fin dag, KRAM

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tack för att du kom, så roligt och träffa dig. Och Cd:n är det en del som frågar om, bla på jobbet. Jag ville ju inte öppna där, skulle ju hem och fota paketet. Din lilla arbetsbok tycker jag om, det är tänkvärda saker
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

annika sa...

Det var mysigt att du överlämnade vinsten från din hand. Tror jag ska ta och beställa Cd:n. Kan jag göra det här och nu? Vad var det för arbetsbok som jag läste om? Du kan maila mig på a.klockberg@gmail.com så får jag veta. Tack!
Det finns något till dig på min blogg ifall du går in där.
Ha en skön helg
Kram annika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jo, det blev en bra ledig dag, har inte gjort mycket vettigt. Var till Grums och köpte en kalkon, det har vi alltid till allhelgona. Skönt för dig och vara ledig imorgon, fredag är en bra dag. Håller på och lurar på var jag ska ha den söta blomman du hade virkat, spetsen fick en rulle.
Ha det gott goa Lotta
Kramar
AnnaMaria

Birgitta sa...

Hej goaste Lotta! Vad fint du skriver. Det är verkligen en helg till eftertanke och att minnas våra nära och kära som inte finns hos oss längre. Vi kan tända ett ljus och minnas de lyckliga stunderna.
Jag skulle gjort precis som du, om vinnaren funnits i samma stad. DEt är alltid roligt att få en bild av bloggaren.
Nu önskar jag dej en mysig torsdagskväll och en skön helg.
Kramisar Birgitta

promenader på landet sa...

Hej och vad kul att få lämna vinsten personligen! Dina bilder är också sååå rofyllda och vackra!Nu är jag hemma och umgås med mina barn som har lov i morgon blir det bio. Ha det så bra! Stor kram från Maria

Uttan sa...

Så kul att få träffa en Blogg vän...så glad hon måste bli över den fina vinsten.

Så vacker hösten kan vara fina bilder Du visar.
I dag har jag och Dotter Jenny med Barnbarnen varit till kyrkogården och tänt ljus för Mor & Far.
Det vi gör i helgen är att minnas de som gått bort....

Ha en fin Fredag!
Kram!

Kajsa sa...

Vem skulle inte bli glad om du dök upp.
Det var säkert en underbar stund för er båda.
Och att få vinsten från dej personligen blir ju ett minne för livet.
Tack för dom fina orden och bilderna.....!
Ja visst lyser solen vackert genom dessa härliga höstfärger och gör en glad och fylld av lust!
Ber att den ska vara kvar!

Önskar dej och de dina en skön helg!

Kramar Kajsa

Lillan sa...

Hej!
Halkade in på Din blogg via Annika och tycker om Dina klokord.
hälsar
Caroline

C De-sign sa...

Jag tycker också mycket om skuggbilder.... man måste ta sig tid att se dem.... Önskar dig en skön Helg Kram fr C

Anonym sa...

Varm kram till dig från mig!

Eva-Mari

Anonym sa...

synd att jag inte bor närmre så att jag kunde åka på denna hantverksdag!

Men men jag får pyssla själv istället och fixa i vårt skjul så att det blir klart till minlilla julmarknad!
ha en skön Alla helgonahelg, kram Lotta