söndag 18 oktober 2009

Vänlighet och omtanke

Häromdagen fick jag en uppmaning på min blogg:

-Titta in hos mig, jag har något åt dig på min blogg!

Det var från goa, goa Zara, med bloggen House of Chandeliers.
Hon hade blivit inspirerad av utmaningen som vandrat runt att man med ett ord skulle beskriva en blogg och dess bloggägare.... nu ville Zara göra likadant, fast med fler ord än ett och själv välja vilka bloggar hon skulle skriva om. Hon hade valt ut mig som en av dem och det hon skrev om mig, var så oerhört gulligt och omtänksamt. Undrar om hon visste vilken sträng hon slog an?

Zara, vita Zara, hon som ääääälskar när det snöar i oktober, *fniss*, hon som kan låta håret frysa fast på ett liggunderlag i minus 30 grader för något som hon tror på och kämpar för!!!!!!! gör om det om du kan????? hon som bygger upp ett nerrasat tak hos en granne för att gården och huset är värt att bevara, 16 lager tapet är borttaget, de avbrutna takbrädorna är ihoplimmade och lagade !!!!!!!!!!!, hon som är konstnärlig och skapar de mest fantastiska prylar av "ingenting", tomma värmeljushållare blir ett konstverk, hon som skriver dikter och som skapar med ord!

Hon, just hon, gav mig dessa rosor och skrev så oerhört gulligt om mig att jag rördes till tårar.

Zara är en tjej som får mig att tro på världen, att det fortfarande finns de som kan hjälpa andra utan att räkna med något tillbaka, att det finns modiga personer som vågar sin hälsa och för den delen också risken att få straff, för något som hon tror på, som väljer bort negativa intryck från tv.ns elände. För att citera henne själv:
-och jag lever fortfarande

Tack för att du finns Zara!
kram
/Lotta

9 kommentarer:

Helena sa...

Hej Lotta! Grattis till din blomma som snälla Zara givit dig! Den är du värd tusen gånger om! Ha en skön söndag! Kram Helena

Tina sa...

Hej Lotta!!!
Jag kan bara säga så här:
DU ÄR VÄRD ALLT GOTT MIN VÄN & INTE KONSTIGT ATT DU FICK DESSA FINA ROSOR!!!
Du är ju en fantastisk människa som sprider sån värme & glädje !!!
Tack för ditt fina mail. Jag blir så glad över dina små hälsningar !!!!
Ha en underbar Söndag vännen!!
Kram Tina

Viola sa...

Har bloggat med Zara från och till och visst är hon en fascinerande kvinna..måste nog gå in och hälsa på igen, vilken fin omtanke och gåva..ha en skön dag,,dina hållare skickar jag i början av veckan...nu ska här packas, KRAM

promenader på landet sa...

Hej kära bloggvän! Klart att du ska alla rosor som finns! Du är så omtänksam och vänlig och ger så mycket av dig själv och dina tankar på din blogg! Så Tack för att du finns och sprider så mycket glädje! Här är allt nästan sig likt mamma har fått lunginflammation så hon är inlagt på sjukhus igen. Hon har ju svårt att svälja och hosta så det blir slemmigt. Hon bodde ju på ett korttidsboende 1 vecka, men nu när hon blev inlagd så fick vi tömma rummet igen i fall någon annan behöver det. Det var ju bara det, att jag ville ju att mamma skulle trivas och känna sig hemma så jag hade ju flyttat dit halva huset..... Ja så kan det vara ibland. Nu har jag alla sakerna i bagaget i bilen i fall vi ska flytta in igen! Stor kram till dig från vännen Maria

annika sa...

Den korta tid som jag har haft kontakt med dig har gett mig många tankar. Du har så fina ödmjuka kommentarer och verkar vara så omtänksam ovh vänlig. Ska gå on på Zaras blog och läsa där sen.
Ha det så gott du vänliga quinna!
Kram annika

Birgitta sa...

Hej Lotta! Grattis till den fina blomman du fått av underbara Zara. Jag håller med dej i allt om Zara. Men du är också den där gulliga och goa tjejen som jag beundrar och jag läser dina inlägg och rörs till tårar av dem. Du sprider så mycket vackert och delar med dej av alla goda tankar du har. Jag är glad att jag lärt känna dej.
Ha nu en skön vecka.
Kramar till dej. Birgitta

Bertil sa...

Om ni visste va rätt ni har om Lotta. Hon är så go å gullig som ni tror. Hon har varit min livskamrat och bästa vän i 34 år, och jag hoppas på många fler. Tack Lotta för att du finns!

Inspiration i vitt sa...

Ååå så värdefullt att få så rara ord till sig. Så generöst av henne, verkar vara en riktigt go tjej, precis som du.
Kram på dig/Ingela.

Huset vid ån sa...

Hej Lotta! Grattis till din blomma från Zara. Jag är så glad att jag funnit ytterligare en "underbar o varm" bloggvän! Ni bägge har ju gåvan att kunna skriva och förmedla känslan så fint..... Vilken fin hälsning från din man också! Härligt med så många år tillsammans! F och jag har hållit ihop i 20 år så vi hoppas på minst lika många år till....Ha en fin dag! Kram Therese