tisdag 6 oktober 2009

En morgonvandring!
Folk på väg till jobbet! Ni kanske tror att jag bara bor i tystnaden på landet, men se det gör jag inte *ler* Dessa väsnas dock inte lika mycket som de tunga godstågen mitt-i-natten!
Vi möts igen?
Disigt, höstligt!
Urskogen finns runt knuten, nästan i alla fall......efter ca tio minuters promenad så......
Vattnet i pölarna var fruset.
Här porlar vatten friskt i bäcken! Tyvärr kan ni inte höra forsens ljud. Synd om er för ljudet är härligt!
I ett av grannhusen finns dessa hästar......Många grannar har hästar. Se så vackert ladugården är pyntad. Tycker iofs att hästar är väääääldigt stora djur...men kan inte låta bli att tycka att det ser rogivande ut när de går och mumsar så förnumstigt.
Så var det då utmaningen. Birgitta på Utsikt från Vävstugan har utmanat mig att beskriva hennes blogg med ett ord. Inte alls lätt. Vill ju att ordet ska vara träffsäkert, rart som bloggägarinnan, vackert som allt hon väver, så.....

HANDASKICKLIG

får bli ordet jag väljer för dig Birgitta!
Kramar
/Lotta

21 kommentarer:

Bertil sa...

Nu blir jag visst först! Va kul. Ja visst bor vi väl underbart. Men det är också skönt att sova ut när du tar din morgonpromenad. Kram från gubben.

Vit som snö sa...

Jaa det är skrivet med Fraktur o inte så lätt att läsa den gamla postillan, riktig gammelsvenska. Men den är så vacker o kostade bara 50 kr, det tyckte jag var billigt!
Hihi, ser just att Gubben gjort ett inlägg- gulligt!! Jaså, han ligger o sussar medans du promenerar;-)
Så härligt att bo med massa hästar runt om, att en dag ha en häst till flickorna vore en dröm för mej!
Ha en skön dag! Kram Cilla

Kajsa sa...

Handaskicklig,jag vill ge dej minst 2 epiter.
Tankeskicklig,ordskicklig och fotoskicklig mm.mm.mm.
Du är så skicklig med orden trots att du tappar dom men nu har du funnit dom igen,eller.
Nu ska jag hjälpa min dotter att hitta sin hjärna;)!Hon är för härlig och rolig.
Tack kära du för reseönskningen till mig!
Väskan är packad och nu ska här målas naglar.

Ha det bra du som blivit en del av mitt liv!

Kramar Kajsa

Rummet för välbefinnande sa...

Lotta, Lotta.... Nu var det väldans längesedan jag skrev, men du må tro att jag haft mycket omkring mig. Har fortfarande en hel del kvar, men jag tar en del i taget också lyxar jag till mig emellanåt med att bara skapa......
Det är helt underbart!
Idag har jag haft en fotograf här som har tagit lite kort på mig och smyckena. Jag har gjort lite nya modeller - ihhhhhhh var härligt det är :) :)
Imorgon får jag nog landa på jorden igen och göra lite praktiska ting.
Sköt om dig och hälsa Bertil!
Kram Mia

Birgitta sa...

Hej go´a Lotta.
Jag får tacka för det fina ordet om min blogg. Det värmer mitt hjärta att ni tycker om vad jag gör och visar i bloggen. Vad bra att du funnit orden igen! Ibland tryter inspirationen för mej och det är inte att bara göra något, utan jag måste helst känna för det. Just nu är det beställningar som ska vara klara snart och då får jag inte tänka som jag vill.
Vilken vacker morgonpromenad du tar oss med på. Jag tycker bättre om när det är lite fruset än som nu när det regnar.
Nu hoppas jag att du får en mysig tisdagskväll.
Kramar till dej.
Birgitta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men var får du allt ifrån, det var ett bra ord på Birgittas blogg, mitt i prick. Och du bor vid en järnväg, ja det kan nog väsnas en del. Ser att du kom ihåg kameran den här morgonen, jättefina bilder.
Stor kram
AnnaMaria

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Härliga blider du bjuder på, rogivande liksom. Här har vi Söderåsen runt knuten, visst är vi lyckligt lottade som har vacker natur att njuta av! :o)
Ha en härlig vecka,
Lydia

Viola sa...

Nog bor du vackert..och det synes att hösten har kommit långt hos dig...man är rätt så trötter nu om kvällarna när mörkret tar över så tidigt, ha det gott, hälsning från tv-soffan där jag sitt och bloggar...kramen

Britt sa...

vilka härliga bilder och va fint ni bor.
Hälsa den morgontrötte...

Kram britt

Charlotta sa...

Ibland kan det vara skönt med lite av civilisationens ljud ute på landet, så man inte känner sig isolerad. Jag blir alldeles tagen över din disiga skogsväg, det ser bara för underbart ut. Hoppas de inte vill köra motorfordon där också!?
Apropå makten från folket, så var det väl inte ironin som var mitt syfte när jag skrev. Men visst kan man känna sig mycket maktlös på alla nivåer i samhället ibland. Till och med hemma i familjen ibland ;)
Det jag ville lyfta var det fantastiska att vi haft fred i vårt land under så lång tid. Varför fick vi aldrig lära oss det utantill i skolan? Om det är något årtal vi ska kunna så är det väl 1809, när freden kom för att stanna. Historia är inte mitt intresse, men här någonstans finns ju faktiskt ett verkligt bevis för att man inte måste slåss med varandra. Mina tankar arbetar ofta med frågor om varför människor bråkar. Jag tror att det som händer i stort (krigen) är en spegling av det som händer i smått (familjen). Där någonstans finns lösningen på alla konflikter i världen - tror du inte? En sak vet jag, att ensam kan jag inte rätta till världens problem. Men jag kan försöka vara en god kraft i det lilla. Precis som du och din vänliga blogg som sprider ut fredliga signaler i världen.
Kramar och tusen tack för dina rara och kloka kommentarer.
//Lotta

mysiga heestrand sa...

Naturen är underbar. Nu börjar träden skifta färg och det doftar underbart av multnande löv., Det är höst.
Du har tagit så många fina bilder.
Ha en bra dag
Kram Marita i Heestrand

Tina sa...

Hej vännen !!
Va fint du skriver! Naturen är verkligen så levande om man bara stannar upp & iaktar & lyssnar på den!! Tyvärr har jag inte varit ute på skogspromenad på ganska länge. Innan gick jag minst en timme varje morron, men tappade det på vägen när jag började jobba. När jag gick hemma va det en självklarhet att gå ut, men nu är det jobbet som får den energin..tyvärr & det får jag ta & ändra =)
Ha det gott vännen!
Kram på dig!
Tina

Mejrams! sa...

Tack Lotta för att du tänker på mig, jag blir så glad för din värmande omtanke. Tyvärr så är lilla Loppan fortfarande borta och just nu lever jag på hoppet att hon ska komma hem. Många kramar till dig!/Merja

me and alice sa...

Hej Lotta!
Vilka vackra bilder du fotograferat!!! Påminner lite grann om våra omgivningar här i Dalarna!!
Älskar livet på landet fast jag i grunden är en storstadstjej!
Kram Susanne

Hanna sa...

Vilka fina bilder!

Ja, chokladdoppade klubborna... jag gör dom själv;
Trä på marshmallows på grillspett.
Smält choklad, blanda ev i hackade nötter om du vill.
Doppa marshmallowsen i chokladen,
strö ev på kokos, strössel eller nåt.
Ställ ner klubborna i t ex en burk så att de stelnar. Klart :)
Gott och enkelt!

Ha d gott!
Kram Hanna

Ett ögonblick sa...

Hej!
Jag aldrig hälsat på dig förut, men vilken tur att jag hittade hit. Så skön stämning och många tänkvärda ord.
Ha en bra dag!
//lisamaja

vform sa...

Hej...och Tack för påhälsningen!
Ska nog ordna två lotter åt dej!
Du har så fina bilder och skriver så vackert. Ska försöka hinna läsa mera en annan gång...för jag kommer gärna tillbaka :o)
Ha en skön kväll.../V.

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Jaaa du Lotta, nu var du allt vitsig...men i Kallsta skiner solen! ;oD
Du verkar så himla gó och jag kan tänka mig att du lyser upp tillvaron vart du än vänder dig.
Tack för att du finns och snälla fortsätt lysa, du är ett ljus i en ibland lite tung tillvaro!
Varmaste kramen,
Lydia

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Lotta.
Tack så jättemycket för din kommentar, jag var in här tidigare i dag och tänkte skriva, men då tänkte jag att kanske Lotta tror att hon måst skriva direkt tillbaka så jag skriver lite senare, men du din skurk hann ändå först, men nu är jag här och följer med dig på vandringen, och du ska veta att du är en av mina otroligt viktiga bloggvänner, jag har ju nu träffat på flera vänner här, och det är ju mycket mer än man kan räkna med, man har ju inga förväntningar på folk i min ålder.
Jag tycker att din vandring ser helt underbar ut,när började du med att promenera, jag har inte kommit igång med det ännu, måste börja.Vad synd att jag inte kunde vandra där i verkligheten, med dig, det skulle jag gärna gjort, men man vet ju inte ibland behöver man ju vara ensam också, då kanske du skulle tänka, nej nu, man vet ju inte som sagt var.Det ser i alla fall så härligt ut.
Ha en riktigt härlig vecka, du gulliga Lotta.
Du kan ord som ingen annan.
Tack!!
Kram Zara

annika sa...

Hej! Jobbet har tagit sin tid några dagar och ska fortsätta så men hinner med en liten kommentar. Underbart att gå med kameran och se detaljer av det som finns runt en varje dag. Det är som om man får skärpa i blicken för det lilla då. det var fint att få följa dig på din morgonpromenad där i Värmland. Hästar är vackra djur och var och en sin egen individ som vi människor. Jag undviker alltför mycket närkontakt med de stora djuren. Dottern har en häst som jag har närmat mig och t.o.m. ryktat. Då var jag stolt fast hjärtat slog litte snabbare än vanligt. Lotta du är en härlig ordgörare!
annika

♥ Fyra årstider sa...

Underbart att få bo som du gör.
Kram Lotta