lördag 17 oktober 2009

I flytt!

Diset låg tungt över sjön, en morgon....

...tänk att det aldrig är samma vy, trots att man tycker att man är på samma ställe....men så är det

allting är föränderligt och det sker förändringar hela tiden....att tro att allt kan vara som förut är inte möjligt eftersom livet är i ständig rörelse...jag förändras, du förändras och allt runt omkring förändras...konstant

Du ansvarar själv för hur du tacklar detta. Om man försöker hålla fast så får man det jobbigt!

Själv lever jag i kartonger och flyttstädning hela helgen, men nu är det så jättefiffigt att då och då kan jag välja att ta en promenad med den lilla solstrålen istället för att böja mig ner i kartongerna. *Fniss* Tänk så jättebehändigt!

Kram
/Lotta
ps. Ifall någon mot förmodan tror att det är jag som flyttar från mitt paradis....nej, det är inte aktuellt....det är dottern som äntligen kommer till en plats där hon kan gräva med händerna i barndomens mylla, hon är förankrad upp till knävecken i jorden och har därför varit en bragdtjej som bott i stan så länge. Nu äntligen är det hennes tur.....ds

8 kommentarer:

Lenemora sa...

Så fine tanker du formidler idag, det er så sant at livet forandrer seg og at man lever best om man tilpasser seg og ikke stritter imot.
Lykke til videre med flytting, det er ofte en slitsom men spennende tid....

Klem fra Lenemora

vform sa...

Ha en lyckad flytthelg!
Jag trivs fortfarande efter 35 år på samma plats...men nog har du rätt i att vi och vår omvivning ständigt förändras!
God fortsättning! /V.

Rummet för välbefinnande sa...

Vad gott för dig att få lite tid ihop med solstrålen. Jaha, så då är det alltså flyttdags nu då. Ja, själv har jag kartongerna överallt men inte huset än då *ler*, men jag är så glad faktiskt för jag vet att det kommer precis när det är rätt. Då kan det vara väl värt att vänta på det, eller hur? Du ska se att nu när jag förlikat mig med det så bra, då kommer det snart. Allt som man försöker "jaga in i livet" tenderar till att bli motsatsen också får man lära sig tålamod och vänta lite extra länge istället.
Jag vet ju vilket underbart ställe jag väntar på och då kan det vara värt lite extra tålamod faktiskt.
Ha det gott nu och njut av promenaderna.
Kramar Mia

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Det vilar något tryggt i förändringen också, tycker jag. Man har ofta en chans att påverka och som du säger, det är upp till en själv hur man väljer att uppfatta det nya...man har ett val.
Jag vet; lätt att säga när man är i balans, värre om man mår dåligt...
Men som någon klok uttryckte det:
Det är inte hur man har det, utan hur man tar det som är avgörande.

Härligt med dottern och myllan! :o)
Ha den bästa av helger,
kram Lydia

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Lotta.
Hur klarade jag mig utan dig förut, man kan undra, du kan säga saker precis när jag behöver dem i rätt ögonblick, hur bär du dig åt.
Ja flytta och förändring, visst är det svårt, nog stretar då jag emot alltid.
Min yngsta son bor från och till i stan ca 6 mil härifrån och han är ju bara 17 år, suck, suck, jag saknar honom så mycket när han är där, och säger till mig själv.
Du måste släppa taget. Sen säger jag, måste jag det.
Ja jag vet att jag måste och förändringarna kommer liksom oftast smygande barmhärtigt på något vis, och en dag så accepterar man.
De ska ju ut på sina äventyr, de ska ju finna livet, det är ju deras liv, men jag påstår inte att det är smärtfritt när de ska iväg.
Nä omtanken om dem finns ju kvar, och den tar aldrig slut.
Även om de flyttar.
Min dotter flyttade långt bort sen kom hon tillbaka till byn efter många år, så ibland har man tur.
Ja hoppas att allt går bra för dig kära Lotta. Jo det är klart att det gör, livet segar på och man vänjer sig med förändringarna eftersom men just när det pågår då är det, ja hm...........
Jag önskar er båda lycka till.
Kram,stor kram till dig, det behöver du.
Zara

Birgitta sa...

Hej! Men vad härligt för dej att få ha hand om den lilla solstrålen när föräldrarna har fullt upp med sina flyttlådor. Förstår om tiden inte vill räcka till för dej nu. Visst är livet förändrigt från dag till dag. Vi kan inte göra något åt det, utan bara hänga med.
Jag var bara in på internet och skulle kolla mitt recept på morotstårta och nu har jag gjort en utskrift till av den. Det blir sådan till kaffet ikväll. Nu är det vävstugan och panelgardinerna som gäller en stund till. De är inget roliga att väva och därfär försöker jag sträckväva dem.
Nu hoppas jag att din helg blir bra.
Kramar till den en go vän.
Birgitta

Viola sa...

Du...vi håller oxå på med flytt, inte vår egen utan yngsta sonen..nästa helg så har han flyttat för gott...:( det kommer att bli tomt...nu blir det Otto och jag..ha en skön helg, kram

Uttan sa...

Det är underbart att få låna de små om det bara så är för en liten stund.
Ja det är mycket när man ska flytta men det är ju roligt att få hjälpa till.
Visst är det jobbigt att leva i kartonger men det blir ju bra sen.
Det är ju roligt när det går bra för barnen.
Tack för goa kommentarer.....
Jag har fortfarande ont det vill inte ge sig:(

Ha en fortsatt trevlig flytthelg!
Kramar!