söndag 25 oktober 2009

Allhelgonamarknad....och så vinnaren förståss....

Först vill jag slå ett slag för Hantverkgruppen Ulvens försäljning av Konsthantverk i Ulvsbygården i Allhelgonahelgen.
Lördag 30 okt och sönd 1 nov kl 10-16



Här finns Gunilla som gör den mest fantastiska halmslöld man kan se.......adventsstjärnor, dansande tomtar och en massa annat.Några få julbockar i halm....förstklassigt hantverk från Dalsland har hon också med sig. De gör hon inte själv.....och Skansen bad tillverkarna att komma dit och sitta och göra julbockar. Här finns Lars som gör så mycket vill-ha-saker i trä, här finns Märta som gör saker i textil och en "luffare" på genomresa, stannar till på vägen söderut och visar sin luffarslöjd, här finns fika och folkmusik....och så har lilla jag några halsdukar i lin och lite annat med......


Konsthantverk

Kaffeservering

Levande musik

Ulvsbygården

väg 63, 10 km norr om Karlstad

lör 31 okt kl. 10-16

sön 1 nov kl. 10-16

Välkommen

Och så ........

turtjejen nr 1....hon brukar vinna på utlottningar så jag blev allt väldigt fnittrig när Excels slumpfunktion visade just detta nummer!


Grattis Anna-Maria! med bloggen Ett rött monogram!

Idag ställer vi tillbaka klockan en timme. Min biologiska klocka gillar bättre när det är "sommar", visst är det konstigt, för man tycker ju inte att det borde påverka en om man sover en timme längre eller kortare...men så är det för mig....jag blir mycket tröttare när klockan är "vinter" Nu vaknar jag inte av mig själv klockan fem längre utan sover glatt vidare....

Höstkram
/Lotta

Till er andra, så finns ju skivan till salu....*ler*

073 98 14 867

bertil@belotta.se

26 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon Lotta. Jag trodde min tur var slut, jag blir så glad för den vinsten. Passar perfekt, precis vad jag behöver. Ska bli så härligt och lyssna på. Tack snälla du. Låter roligt med marknaden, jag har bott i Ulvsby för många år sen. Kanske tar oss en tur.
Ha det gott och tack igen.
Kramar
AnnaMaria
Ps, jag mailar

♥ Pia... sa...

Hejsan...och denna turgumma:)..stprt grattis till henne...Låter mycket trevligt den där marknaden..får se om man har vägarna förbi..man vet aldrig..ha en skön söndag..hoppas du får upp ångan trorts vintertiden:)
kram från Pia....som faktiskt oxå gillar sommartiden bättre...

annika sa...

Grattis till AnnaMaria! Då stannar den i Värmland väl?
Låter kul med marknaden men vi ska ut på äventyr med en tjejkompis som har fyllt år. Läste om marknaden i går på nätet.
annika

mysiga heestrand sa...

Jag hade turen på min sida igår, kan inte alltid ha tur, men ett stort grattis till AnnaMaria som vann skivan. Jag vill gärna köpa en skiva. Jag håller med dig vad gäller vintertiden, jag tycker inte det är nödvändigt att ändra överhuvudtaget.
Ha en fortsatt bra dag
Kram Marita i Heestrand
Min mailadress är:
marita.t@telia.com

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Stort grattis till AnnaMaria. Visst är det härligt med marknader med hantverkare, man blir så glad och inspirerad av att se alla fina alster!
Ha en go söndag,
Lydia

C De-sign sa...

Så synd att jag bor för långt ifrån..... låter som en spännande marknad! Du jag blir helt imponerad av din stickade spets.... hur gjorde du????????? Jag har en härlig vecka framför mig.... lov.... och en massa skapande! Ska även mediditera med lövkrattning, precis som du! Ha en härlig söndag! Kram fr C

Kajsa sa...

Hej Lotta!
Men då har det ngt positivt med sig.Du får sova lite längre.....det gläder mig.Önskar alla en god sömn det som så viktigt för oss!Låg imorse och tänkte på din fina stickade spets och att jag glömt att skriva hur fin den var och att jag aldrig hört om stickad spets.
Ska se mig om efter det.
Här är så grått idag och jag gillar inte mörkret,så om jag fick gå i ide nu fram till 1a advent så gjorde jag det.Och sen en lite ntupplur igen fram till mars eller när våren kommer.
Men det skulle inte gå!Jag skulle få sitta hela våren och läsa missade bloggar.
Kramar och tända ljus från mitt hem.

Kajsa

Tina sa...

Hej Gumman!!!
Hoppas du mår bra & att du får en underbar Söndag!!
Varm kram till dig från lilla mig!!

Birgitta sa...

Grattis till turgumman som vinner hur ofta som helst.
Roligt att du vill vara med i min tävling.
Jag har aldrig varit i Ulvsby och det skulle vara roligt att åka dit och kika lite.
Ha det gott.
Kram Birgitta

promenader på landet sa...

Jisses vaknar du självt kl5 varje morgon?? Jag är medvetslös när klockan ringer 6.20! Hoppas du haft en bra helg det har vi. I dag har vi varit på öppet hus i ett stall i närheten och barnen har ridit och åkt häst och vagn, mysigt! Må så gott! Kram Maria

Huset vid ån sa...

Hej Lotta! Vilken härlig marknad det verkar vara....jag riktigt ser allt det fina halmpyntet framför mig...Synd att jag bor så långt bort för det verkar verkligen vara värt ett besök! Visst är man tröttare nu när det blir mörkt så fort....Och när klockan ringer på morgonen så tror man att det är mitt i natten! Tacka vet jag sommartiden! Vi får tända mycket ljus! Ha en fin vecka! Kram Therese

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej, Ja "Ett rött monogram" verkar vara en turgumma!
Jag tävlingsdansar inte men älskar annars att dansa.
Jag menade Dansbandskampen och Thomas har varit en av mina elever på gymnasiet och vi har haft ett och annat kul ihop. Därför kul när jag fick en handskriven inbjudan till VIP-kväll med mingel och dans i Luleå förra veckan.Han pysslar också med radio och redan första dagarna i skolan förstod jag vad det skulle bli av honom....
Vi har kontakt på Facebook, också ett kul medium att vara på. Där har jag mycket spontankontakt med många av mina fd elever och andra vänner i vårt avlånga land. Ett enkelt och bra sätt om det användes rätt.
Har haft mina barnbarn här i natt och fått rå om dem, kul!
Ha det så gott och mina hälsningar
Carin

Britt sa...

Hej! Låter som en mysig marknad, vi får väl se hur helgen ser ut. Vore kul att ta sig en tur om inte annat för att träffa dig! :-)

Grattis till AnnaMaria, han har turen med sig.

stor kram Britt

Charlotta sa...

Kikar in så här på morgonkvisten. Att flytta klockans visare ger mer tid på morgonen. Skumt... Jag trivs med normaltid - mest tror jag det är för att jag inte gillar sättet vi massmanipuleras när hela Europa ska ställa om sina klockor för att komma upp en timme tidigare. Jag tycker nog att man kunde kräva att folket går upp klockan fem i stället... om det nu prompt måste ändras på tiden.
Jag önskar dig en härlig höstvecka - kanske med lovdagar också?
Kramar från Lotta

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Lotta.
Oj så roligt att just AnnaMaria vann, kan tänka mig att hon kan lyssna på de klingade pianotonerna i sin vita vackra värd och dansa runt där, lite avis blir jag ju förstås, Vart var det nu man kunde köpa skivan.
Hoppas att du har det bra kära Lotta nu i höstdiset, vi har haft så kallt, men nu i dag har vi blida(varmt och tö, på dialekt)
Och massor av dimma har vi ,som en mjölk man ser inte ens baklysena på bilarna så långt.
Jul och julmarknad har jag inte ännu hunnit börja tänka på.
Ha en riktigt bra vecka.
Kram Zara

Birgitta sa...

Hej Lotta!
Jag har något till dej på min blogg. Ha en mysig måndagskväll.
Kramis Birgitta

annika sa...

Hej! Angående brödbak så är det så att det blir så enkelt då du delar upp det på två dagar eller fm/efm. Du gör så lite varje gång!
Åhhh vad kul att få frossa i docksängar mm.
Ska sy i kväll så vi får se men hon blir nog färdig då.
annika

Anonym sa...

Skulle så gärna vilja se dina linarbeten... och så det där andra... Kan du inte visa oss? Eller har du sålt allt redan??

Kram från mig.

Eva-Mari

Lene O. sa...

Gratulere til vinneren!
Fikk lyst å ta en tur innom Karstad etter å ha lest det du skriver.

Ha en fin dag!

Klem fra Lenemora

Viola sa...

Här är jag igen..och A-M hon vinner visst varenda utlottning..:0)vilken härlig julmarknad du preenterar, nu är man fulladdad med ny energi, har haft underbara lata dagar som bara innehållit, sol, bok och bara vara...ha en fin dag, kram

Viola sa...

DU..nu börjar jag att undra...sände dina ljushållare för en vecka sedan...har du kollat med dom som lämnar ut paketet för du ska få en "lapp" eller kanske direkt i lådan din..VIOLAN

Viola sa...

HEJ IGEN, SKICKAR ALLTID MED POSTEN OCH DET GICK I ONSDAGS ELLER TORSDAGS, KRAM

Huset vid ån sa...

Kikar in o Tackar för titten. Hoppas allt är bra med dig. Här har vi fortfarande sjukstuga, men jag har iallafall varit ute på lite promenader för det har varit så vackert nu ett par dagar. Men ikväll blir det klart o kallt...Kram Therese

Gunilla sa...

Vad roligt med marknad. Det finns så mycket fint att köpa till julen och som julklappar till sig själv:)

Ha en fortsatt fin vecka och trevlig helg
Gunilla

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Lotta.Tack för din kommentar, ja du har orden i ditt våld, så eftertänksamt, funderar.
Jag är säker på att vid tid så får vi fler ord igen här i din blogg.
Hoppas du har det lugnt och har höstlov.
Kram Zara

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon Lotta. Och ett jättestort Tack, det var en toppen-cd. Jag lyssnade 2 ggr igår kväll. Otroligt vackert, han är duktig din man. Den här kommer och snurra ofta på spelaren. Har skickat en Award till dig också, du inspirerar verkligen.
Goa kramen
AnnaMaria