söndag 1 november 2009

Vägs ände?

Nej, så känns det inte.......


...lite mera som.......

Vilken väg ska jag välja?
Den som går till höger? eller Den som går till vänster?
Den kletiga, klafsiga, leriga vägen?
Stigen som bara några få trampat före mig? Den som leder till......? Ja, vaddå?
Uppförsbacken? Ger träning åt magen....men är ju så jobbig?

Ska jag kanske ge mig ut i väglöst land?

Hitåt? eller Ditåt?
Nej, jag tror allt att jag tar och går min egen väg!
Den som bara är min och som ingen annan visar vägen för!

Nu ger jag mig ut på Huppe-Gupptäcksfärd!
Kramelikram!
/Lotta

ps. Vilken lycka att få gotta sig i spets och gulle-nuttigt! Docksängen är redo för gosedjuren ds

14 kommentarer:

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Ja, vilken väg är inte alltid rätt men det gäller att prova sig fram!!!
Tyvärr kan jag inte ta någon väg idag, lite förkyld och håller mig inne. Måste vara ok imorgon när jag ska på uppdrag.
Docksängen är väl för söt. En sådan har jag också gjort till mitt barnbarn, du ser va lika vi har det!
Kram till dig
Carin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du är klok och lugn du Lotta, jag är säker på att du väljer rätt väg. Jag ska ta en väg som går ut i skogen idag, behöver lite att pynta med. Det är väldigt grått ute, lite sitta inne och mysa-väder. Sen skulle jag kolla om det går och beställa cd-skivor, har ni på lager?
Ha en bra dag
Goa kramen
AnnaMaria

Tina sa...

Hej vännen!!
Vilka underbara bilder =)
Hoppas du mår bra!
Jag skulle bli så glad om du ville hjälpa mig med en sak.
Gå in på min blogg & gå in på länken jag lagt in där & rösta på min vän!!
Skulle betyda så mycket för mig!!
Kram & ha en fin Söndag!!
Tina

Tina sa...

Hej gumman!! Jag skulle vilja be dig om en tjänst & du får gärna ta med dig länken & namnet till din blogg & be dina vänner om hjälp!
Hoppas du mår bra!
Jag skulle bli så glad om du ville hjälpa mig med en sak.
Gå in på min blogg & gå in på länken jag lagt in där & rösta på min vän!!
Skulle betyda så mycket för mig!!
Kram & ha en fin Söndag!!
Tina

Vit som snö sa...

Det känns som att du är på rätt väg som följer din egen väg. Man ska väl lita på sin egen magkänsla. Men det är inte alltid lätt.
Sån söt liten docksäng!
Ha det gott!
Kram Cilla

Birgitta sa...

Hej! Ibland kan det vara svårt att välja rätt väg. Då kanske man få gå tillbaka några steg. Men det ser ut som du väljer rätt nu. Hoppas promenaden blev skön.
Vilken mysig docksäng du har till gosedjuren.
Nu önskar jag dej en lugn och fin vecka.
Kramisar till dej. Birgitta

Uttan sa...

Trevligt att få följa Dej på Din promenad i skogen.
Så gullig docksängen blev när du gullat till den.Visst är det kul när man får barnbarn och man kan få pyssla lite man blir ju aldrig riktigt vuxen jag älskar att leka.

Trevlig fortsättning på Söndags kvällen!
Kramar!

promenader på landet sa...

Hej Lotta! Så klokt du skriver och tänker! Det är inte alltid lätt att veta vilken väg man ska gå och vilka val man ska göra! Lyssna till sitt hjärta är nog det enda rätta! Må så gott kära bloggvän! Stor kram från Maria

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Lotta.
Ja det där var då mycket för tanken kan jag säga, visst är det svårt att vi har så många val i vårt liv.
Kram Zara

C De-sign sa...

Ja, det är många val man har att göra.....men man ska nog lyssna längst in..i djupet av själen ..och gå som man vill...då blir det bäst...för alla.. säger jag som är gammal i alla fall...kanske lite klok också...hihi Ha en fin höstvecka Kram fr C

mysiga heestrand sa...

Tack Lotta för den underbara skivan och musiken som din man har komponerat. Jag är så glad att jag fick njuta av den fina musiken. Du får hälsa din man och tacka.
Vilka fina bilder. Det är inte alltid så lätt att välja väg i livet. Det är ändå alltid viktigt att vi följer det som i hjärtat känns rätt.
Kram Marita i heestrand

Bibbi Maria sa...

Klurigt! Himla mysiga inlägg du fixar! Jaa, själv tycker jag ibland att det inte finns nån väg utan bara en båt och en massa vatten som inte visar några spår alls.. det gäller bara att arbeta sig mot vinden så den inte tar överhanden. Kram på dig Lotta/Maria

♥ Fyra årstider sa...

Vilken väg ska jag vandra, vilken väg ska jag gå. Ska jag göra som andra eller ensam här stå.

Så fortsätter den...en dikt jag tyckte om som ung.
Kram Lotta

Elin sa...

Var och såg den där docksängen och den var ju bara det sötaste! Med brodyr på täcket och allt. Det är lyx för Lovisa att ha en liten mormor som ordnar sådana fina saker åt henne : )

Jag känner allt igen en del av de där vägarna jag... Och det finns nog inget bättre ställe att gå på huppegupptäcktsfärd än just här. Det finns så mycket stigar åt alla håll och kanter där uppe på berget och plötsligt så inser man att det kanske inte gått annat än rådjur och varg och andra fyrfotingar just där man själv går på väldigt länge. Underbara vilda natur! =D