tisdag 17 november 2009

Vänliga, varma och generösa bloggvänner......

...tänk, häromdagen hade jag en kommentar i min blogg:

-Jag har en present till dig på min blogg. Det var gulliga Kicki med bloggen Min Skattkammare som så generöst ville ge mig av de fina kort som hon målar.....


Jag blir så fascinerad över all vänlighet som finns i blogglandia....att så många människor ger bort av sina vackra alster, att man ordnar utlottningar och skänker fina presenter som man skapat. Allt detta ger mig en tro att världen är inte alls så ond som den speglas i massmedia och TV.

Visst gör hon vackra kort, Kicki?

I senaste numret av Turisttidningen skriver man om Karlstad som en stad, fylld med loppisar och ett Mecka för alla som gillar att fynda.......
Jag flippar runt i min egen värld av skapande. Att sticka spetsar har jag fått lite dille på. De passar ju faktiskt att ha som dekoration runt paket som man ger bort!

Amigurumier.....ja jag kan inte hjälpa det. Det är skoj! Så nu sitter jag här med en hel drös små prinsessbokmärken. Lämnar några hos en kompis och hoppas att hon kan sälja dem åt mig....*fniss*

Min egen vintagevariant av lavendelpåse, med egentillverkad spets.....

....å så är det stickningen och stickmaskinen som fått ett uppsving igen. Jag var tvungen att testa en sak i lördags. Vad händer om jag stickar ett tyg och sedan klipper ut en väst. Hur kan det bli?.......

Ja, som ni ser så är jag fortfarande i testartagen. Den blev inte riktigt som jag ville......men det gör inget....jag provar mig ju fram för att hitta nya vägar.......och någon på jobbet komplimenterade mig så helt kajko blev den kanske inte ändå......*fniss*

Tack Tina för den gulliga awarden som jag fick av dig. Du tänker alltid på andra du!
Du har så många vackra tankar och är också en av dessa generösa bloggvännerna som jag har. Du passar alldeles säkert på den plats där du nu jobbar. Kram till dig!
Hur är det med dialekter? Gillar du värmländska? Hittade ett litet test på sr.se/varmland. Det finns en länk i högerspalten ifall du vill testa dina kunskaper........
hälsar Lotta som befinner sig i ett moderiktigt landskap, det ikläder sig höstens aktuella färg, grått, grått och åter grått.

25 kommentarer:

Lisas torp sa...

Oj, vad alla pysslar på sina bloggar! Man blir ju riktigt inspirerad! Julkorten var jättefina! Ja, visst finns det otroligt goa människor här i bloggvärlden, och det har slagit mej också att det är så!

Du är verkligen jätteduktig - vilket vackert linne!!!
Idag postar jag korten!
Ha en härlig dag!
kramar
Lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Lotta-vännen. Jo du, nu är det grått, molnen hänger i trädtoppshöjd. Grattis till din Award, den är du värd. Och jättefina julkort, gulligt med katten. Det finns nog många loppisar i Karlstad, jag har nog inte hittat så många. Åkte förbi gengåvan en dag, där var värsta långa kön. Värmlandstestet hoppar jag..hihi, har fått tona ner min värmländska lite för att patienterna ska förstå. Jag är ju född 2 mil drygt från norska gränsen. Förstår att du också har en massa bambisar, här är lite dubbelmoral! Jag skäller efter dom på våren och ger dom äpplen nu..Hmm.
Ska tala om för dig när Lantlig inspiration visar adventskalendern, troligen håller hon på och fyller påsarna och hänger upp den.
Ha det gott
Goa kramen
AnnaMaria

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej !

ååå så mycke du pysslar med...ja jag har hela köksbordet fullt av nyheter som kommer komma alt eftersom.bäst att göra alla ideer nu medan stid finns...

Har oxå gjort bokmärken...supersöta är dina!

Kramizz Nilla

Rummet för välbefinnande sa...

Så härligt att du också hamnat i ett kreativt flöde..... *ler*
Ja, då försvinner man bara in i bubblan av skapande och har mest av allt bara lust att flyga iväg i den för en stund.
Så helt underbart ljuvlig lavendelpåsen är. Din hemstickade spets är så fin. Ja, det är Mia varning på det du :) :)
Idag har jag en alldels underbar dag hemma. Fixar en del praktiska saker också förlustar jag mig emellanåt med att tända ljus, fika gott och lyssna på Enya!
Tänk, vad härligt det är alltså.
Kram Mia

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Lotta.
Vad kostar en sån lavendelpåse gjord av dig, det vill jag veta.
Tack för dina kommentarer.
Jag har läst en liten bok som innehåller lagen om att ge, jag tycker om den, den är helt fantastisk, så mycket som behöver sjunka in i ens medvetande.
Hoppas nu att du har ett pris på lavendelpåsen, ta rejält betalt.
Kram Zara

Vit som snö sa...

Hej Lotta!
Jaa, visst är det fullt av härliga människor här i blogglandia, jag håller med. Vad gulligt av henne att ge dej ett så vackert kort!
Många verkar vara inne i en skaparperiod nu, det kanske är en kombination av väder och en längtan efter advent och jul. Mysigt är det iallafall att se så mycket fint ute i bloggarna.
Dina spetsar är helt ljuvliga och lilla påsen så söt! Och bokmärket supersött!!!
Kram på dej! Cilla

Birgitta sa...

Grattis till den fina awarden. Den är du verkligen värd. Och det fina kortet som du fått. Vilket snyggt linne du stickat. Och dina spetsar är så fina till lite av varje. Visst är det roligt att kunna sitta och pyssla med lite småsaker. Jag ligger efter i mitt tidschema nu, men det ordnar sej på något visa i slutänden. Åker ju till Brunskog lördag-söndag. Ska bli roligt med julmässa. Ska sätta mej och fålla de sista löparna nu och i morron kommer det kort på dem på bloggen.
Önskar dej allt gott goa Lotta!
Kramar Birgitta

Lotta sa...

Hej!
Ja, nu är det verkligen grått, grått och åter....

Vilka söta kort du har fått, visst är det trevligt i bloggvärlden man får ju kontakt med en massa trevliga snälla människor jättekul.

Du verkar så pysslig och duktig. Det inspirerar. din väst såg jätte mysig ut.

Inte visste jag att det fanns så många koppisar i Karlstad, men det måste jag kolla upp, hi,hi.

Önskar dig en mysig kväll
Kramelikram L8.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej jag igen! Nu ska du kika in till Lantlig inspiration, hon visar adventskalendern nu.
Kram kram
AnnaMaria

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Jättefina saker du gjort! Den lilla bakelsen var ju så gullig.
Just nu har jag mycket omkring mig med att tömma min ma:s hus på 3 våningar och samtidigt annat som hör till det dagliga livet och
bl a besöka henne på boende.
Linnet du gjort var ju så fint och vackert.
Den vita snön är borta. Det är som på alla andra ställen bara ett stort svart hål, känns det som.
Surväder kallas det!
Carin

promenader på landet sa...

Hej goa bloggvän! Det är klart att du ska alla awards och fina presenter i världen! Det är ju för att du ger så mycket av dig själv och sprider glädje! Skivan har gjort nytta föresten... Min mamma har varit väldigt dålig ett tag, men hon blir lugn när jag sätter på din skiva bra va?! Må så gott! Kramar från Maria

Uttan sa...

Så fina kort Du fått...

Linnet blev så fint.

Här om dagen fick jag en påse med saker till en stick maskin....
Det var en dam i bygden som trodde jag hade en sådan men se det har jag icke så nu har jag en påse med prylar som jag inte vet vad jag ska göra av och inte nog med det hon sände med lite damm och hundhår med prylarna också.Och jag är allergisk mot damm och hundar.
Kan man annat än le :o)
Oj,oj.....

Vi ska vara rädda om våra dialekter jag är från Riddarhyttan och pratar nog väldigt "brett" lite åt Ludvika hållet...

Kul att virka dessa små söta bakelserna tycker även jag men just nu är det en pippi amigurumi som är på gång.

Sköt om Dej!
Kram!

annika sa...

Jag är väldigt rädd om min närkingska dialekt*fniss*.
Hjalmar har ju gjort den till något roligt. Jag missade tre ord av tio trots att jag bott några år i Karlstad. Hade en kompis som var från Koppom och där var det dialekt vill jag lova. Andra fick översätta åt oss ibland. Du är bra på att pyssla Lotta och mer lär det bli antar jag.Spetsen är så fin och västen kan bli kanon över en bomullströja.

Kram annika

Anonym sa...

Jag ser att du har fullt upp och verligen trivs med det. Dina alster är så vackra... de söta bakelserna är helt makalösa!

Beträffande mina frön så ligger de i ide till våren.

Nu har jag invigt sjalen och fått mycket komplimanger:)

Gråa höstkramar Eva-Mari

Tina sa...

Hej du sköna Lotta!!
Å, va fina saker du gör!! Jag håller verkligen med dig om alla söta & omtänksamma bloggvänner som finns. Jag är så lyckligt lottad som funnit DIG!!! Du ger så mycket & du är en mjuk & underbar kvinna.
Jag önskar dig allt gott!!!
Ha en underbar Onsdag & va rädd om dig & Lotta... Tusen tack för de fina raderna till mig här på inlägget.. blev alldeles rörd<3<3<3<3
<3 = Hjärtan
Varm kram till dig!
Tina

Min Skattkammare sa...

Här var himlen blå ett tag idag! En helt ljuvlig känsla!
Åhhh, så mycket fint du gör!
Bakelser, egna spetsar.....och västen tycker jag ser väldigt fin ut.m.m.
Jag skulle lägga ut dina fina vykort, men de härlia blommorna skar sig mot det juliga....fniss. De kommer....;o)
Visst är det tröstande att många människor vill väl. De andra får mycket mer utrymme i media, tyvärr.
Allsköns smörja matas man med, det tröttar ut själen....suck.
Ha nu en riktigt fin dag, och hoppas att solen kikar fram hos dig också!
Kram Kicki

Min Skattkammare sa...

....ps...
Jag tycker mycket om värmländska!!
;o)
Mycket finare än min bräkiga västmanländska.

Anonym sa...

Hej
första gången jag hittat hit. Mycket trevlig blogg och jag håller helt med. Tidningar ger en extremt skev bild av verkligheten. Verkliga människor är sällan så mörka och trista som det kan verka.
Bara en anledning att leva i sin verklighet och inte slúka nyheter och tro på alla rubriker.
Som fd journalist är jag extremt trött på vinklingarna och uppförstorandet av saker... yäck!


Ha en fin onsdag, själv ska jag åka och yoga nu. Underbart.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Nu har jag tagit helg..Tjoho så skönt. Ska inte retas men det är härligt. Det finns flera loppisar i Segmon, varav en i ett gammalt iskallt sjul! Där gör man dom bästa fynden, alla är skyltade från vägen. I Karlstad gillar jag den på Norrstrand, Vävaregatan. Han som har den är jättetrevlig också.
Ha en fin kväll
Goa kramen
AnnaMaria

Sköna o Gröna Ting sa...

Wow..., forntiden, då skall jag minsann vara riktigt rädd om den antika gamla kannan!!!
Javisst är den bara så vacker, jag älskar den och jag tror jag kommer få mycket glädje utav den.
Tänk dig vackra tulpaner i den i mars månad då skönheterna börjar komma tillbaks..., mmm!!!

Just nu har jag två karlar (varav den ena är min egen...)som är i källaren och sätter gipsskivor i taket, känns som om hela huset hamnar i vibration och det killar i ändan på mig här..., hihihi.

Nä.., dags att ta tag i all disk efter bak och matlagning!
Ha en fortsatt skön kväll
Kram Marianne

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej goa Lotta!
Tack för fina ord hos mig, du är alltid så snäll. Grattis till ännu en award!
Vad mycket fint du pysslar med, gillar spetsen, linnet och den virkade tårtan. Vi pysslar på, så jag får väl visa fler bilder vad vi ska sälja på marknaden på söndag.
Kram Susanne

Uttan sa...

Hej min Vän!

Ang broderierna så har jag ju den stora förmånen att ha en Man som också är intresserad av broderier på makinerna.
Nu är ju han den som är duktig på databiten och programerar på diskett eller usb minne till maskinerna.
Ha möblerar och stygnsätter vissa broderier,loggor osv.
Han fixar till i datorn hur jag vill ha så för han över det och så spänns det man ska brodera på i en båge med ett underlägg.
Sen är det bara att göra som data skärmen på maskinen säger till.Byt tråd,klipp,osv....
Det är väldigt roligt och jag kan fortsätta med mina broderier som jag förut sytt för hand som jag nu inte kan längre pga.händer som inte hänger med riktigt.

Nu är klockan sent.
Ha en God Natt!
Kram!

Huset vid ån sa...

Hej Goa Lotta! Visst är det fina korten som hon gör. Jag har själv flera stycken här hemma som hon gjort...Vad gulligt o omtänksamt av henne att dela med sig....Det är så roligt med bloggandet för det ger en så mycket positiv energi som man behöver i dessa tider! Och det är alltid lika trevligt o givande att titta in hos dig! Önskar dig en bra dag! Kanske det kan bli lite solsken idag, håller tummarna! Kram Therese

Tina sa...

Hej gulliga Lotta!!
Tusen tack för din hälsning!!Blir sååå glad =)
Hoppas allt är bra med dig!!
Tack goa du för att du finns!! Du gör mig så glad med dina hälsningar =)
Va rädd om dig & jag tyckte om att läsa att du gör det DU vill & tycker om!!!!!!!!
Bamsekram till dig
Tina

Nomark Wesley sa...

Uppmärksamhet:



Letar du efter ett VERKLIGT FINANSIELT LÅNFÖRETAG som ger dig ett lån mellan 50 000 euro och 50 000 000 euro (för ett företags- eller företagslån, personligt lån, bostadslån, billån, skuldkonsolideringslån, riskkapital, sjukvårdslån etc.) har du nekats lån från en bank eller finansiell institution på grund av en eller annan anledning? Ansök nu och få ett verkligt finansiellt lån behandlat och godkänt inom 3 dagar. NOMARK LÅNEFIRM. eller ditt lands internationella pass för verifiering. Vår återbetalning av lån börjar ett (ett) år efter att du har fått ditt lån och återbetalningstiden varierar mellan 3 och 35 år. Vårt företag behöver också en person som kan vara vårt företagsrepresentant i ditt land.



NOMARK LÅNEFIRMA

E-post: nomarkloanfirm@hotmail.com

C.E.O Mr.Nomark Wesley.