söndag 20 september 2009

Naturens rikedom och gåvor

Tänk igår, när dottern kom hem till oss med sin lilla familj hade hon med sig en present. Hennes gulliga svärmor hade varit på höstmarknad och köpt dessa söta burkar marmelad åt mig. Blir riktigt fint på fatet, tillsammans med min egna marmelad! Och gott!!!!!!!

Jag har varit på skattjakt i naturen...tänk så mycket som finns alldeles utanför knuten på mitt hus, en barfotarunda i skogen och så........


"....inled oss icke i frestelse".... men det finns en fresterska på bloggen Fyra årstider-mitt liv på landet (kram till dig Lotta) Hon bakar muffins och bröd så det står härliga till och hon visar på smarriga bilder. Och vad händer? Helt plötsligt upptäcker jag mig själv, jag som inte äter söta bakverk normalt sett, med ägg och socker och mjöl och visp i högsta hugg! Jag får i alla fall användning för mammas mysiga gamla muffinsformarna!!! *fniss* De är ganska coola tycker jag!
Pelargoner i knopp! Härligt!

ja, ja, det är ett nypon med också.....jag vet

15 kommentarer:

Tina sa...

Hej gulligaste av gulliga Lotta!!
Vilken härlig gåva & va fina bilder du gjort. Ja, skogen berikar oss med mycket fint! Känner mig så lyckligt lottad som får bo mitt i den =)
Ha en underbar dag min vän!!
Förstår att du blir glad av ditt barnbarn.. så sööööt =)
Kram Tina
från
Livet är här & nu!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin krans du gjort. Men går du barfota i skogen.. det skulle inte jag våga. Det var snällt och köpa marmelad till dig, och jättefina burkar. Du har så höstigt och fint.
Ha en bra söndag
Kramar
AnnaMaria

promenader på landet sa...

Hej Lotta och tack för meilet det värmde!! Vilka vackra bilder du visar och sååå vacker krans! Visst är hon mycket för att baka min kära vän.. har just hämtat min son där som sovit över natt hos hennes son! Fast i dag räfsade hon löv.... Ha en jätteskön vecka! Stor kram från Maria

Birgitta sa...

Hej go'a Lotta!
Vad mycket fint du hittar på din barfotatur och så gör du fina kransar också.
Dina muffins ser riktigt smarriga ut. Du får väl bjuda din dotter med familj när de hälsar på med det gulliga barnbarnet.
Baka lite scones till marmeladen. Det är jättegott. Man ska njuta lite också.
Ha en mysig kväll och en skön vecka.
Kramis Birgitta

C De-sign sa...

Tack för kommentaren inne hos mig, och du är alltid välkommen in! Jag lägger även till dig i min lista... Du har rätt , naturen bjuder oss skatter av skilda slag! Vilka fina kransar och arrangemang du gjort! Härligt med ett litet barnbarn! Ha en bra start på nya veckan! Kram fr C

Anonym sa...

Jaaa, naturen ger stort om man bara har seende ögon. Och det har ju du. Men... barfota i skogen... hur går det till?? Myror, barr, kvistar... ormar!!

Så vackra kransar, nu blev jag inspirerad, ska bara... hämta ett lass trädgårdsplattor först. Det gäller att planera inför våren, hihi!

Kramar
Eva-Mari

Evas Passion sa...

Vilken fin blogg du har!!!!Vad gott med Muffins!!!Jag alskar att baka men sedan Riccardo foddes sa hittar jag inte mycket tid till nagot...:-)Nu har han 10 manader.....tiden finns nog men man vill ju inte forsumma honom eller hans storebror:-)

Jattefina kort du tagit,underbar ronnbarskrans!!!!

Den lilla flickan till hoger pa kortet paminner om min riccardo..Jattefin!!!

Ha en bra dag!

Uttan sa...

Så mycket vackert Du gjort nu blev också jag frestad att gå ut i skogen och göra en fin krans.Men det får vänta lite tills jag e piggare.
Tänk så underbar bild Du har på ditt söta Barnbarn jag blir så glad när jag ser Henne ja de små liven vad de kan göra oss Mor mödrar lyckliga.
Tack för krya på Mej hälsningarna de gör Mej så lycklig!
Kramar!

♥ Fyra årstider sa...

Du min söta..du behöver lite sött så blir du ännu sötare. Hoppas det gick bra! *ler*
Kram Lotta

Anonym sa...

Ringblommans kronblad torkar du bara genom att lägga dem på en tidning tills de är torra... lätt som en plätt! Sparas i glasburk med lock. De går också bra att frysa. Då behåller de färgen bättre.

Snart ska jag visa mina betongalster. Det var jättekul att gjuta!!!

Kalinichta.

Kram Eva-Mari

MiaMaria sa...

Hej Lotta!

Smarrigt smarrigt...ja tänk så mycket gott man frestas av här ute i bloggvärlden....

Ang...mina fönsterskydd...så är det bara jag själv som fixat dem....

HA det så gott!
MiaMaria

Huset vid ån sa...

Hej Lotta! Mums, vad fikasugen jag blev....Kika in hos mig om du har tid o lust! Kram Therese

Helena sa...

Hej! Vilka otroligt fina bilder du visar. Väldigt fin krans! Vill också ut i naturen och plocka godbitar! ha en skön dag! Kram Helena

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Va´festligt med frågan vem som skjutit kon.....I det här fallet är det inte jag som är jägaren. Ja, naturen innehåller mycket rikligt till människan. Vilka fina bilder du tagit. Härligt ljus över dem, som från en proffsig bok, tycker jag.
Carin

Rummet för välbefinnande sa...

Men åhh vilka fina bilder!!! Skriver som du - det riktigt "står Lotta" på de här bilderna *ler*
Ja, igår kikade vi på ett hus du, men det fanns inget garage tyvärr. Ja, ja - målbilden står kvar och jag läääääääängtar efter det nu så jag tror jag spricker. Du vet, inspirationen kommer och fullkomligt bultar i huvudet på mig också har jag ingenstans där jag kan få utlopp för det. Urk!
Ha det fint!
Kram Mia