måndag 7 september 2009

Jag blir oerhört berörd och rörd!

Nu har jag läst alla kommentarer på mitt förra inlägg och än en gång blir jag så fantastiskt överväldigad! Ni är bara för helt underbara, alla ni som skrivit så fantastiskt till mig! Den lilla berättelsen är gammal och kanske inte sann...men den ger oss ändå något att fundera på och det har vi nog alla gjort på vårt lilla egna sätt!

I helgen har jag varit första besökare i Prilligs gårdhus....fniss, fniss jag fick första kiket!!!!!...och alla ni som inte kikat in IRL.gör det...(det är OK att jag skriver så, eller hur Britt?) Jag fick också möta tjejen bakom bloggen Prillig! Vilken tjej! Så sprudlande och så hääärlig. Jag har haft på känn, genom hennes blogg, att hon är en helt fantastisk tjej och nu har jag mött henne IRL och jag har känt rätt! Det är något speciellt att möta en person som man "träffat" i bloggvärlden och bytt tankar med och sedan träffas på riktigt. Jag skulle till Skördefesten på Värmlandsnäs och passade på att besöka hennes gårdshus för att inhandla några keramiketiketter. URSÖTA! eller hur??????


Skördefesten på Näset var en trevlig utflykt. Vi köpte lax och ost, tittade i trädgårdar, pratade kompostering och njöt av hantverk av olika stil på de olika stationerna. Mest nyfiken var jag på den station, som jag tackade nej till att vara med på....jag skulle inte hinna tillverka i den utsträckning som behövs för en monter.....jag har ju varit mormor hela sommaren. Den lilla parveln och hennes mor mötte mycken beundrar på de flesta ställena vi kom till. Man tyckte att det var gulligt att mor och dotter var klädda i likadana pippitröjor. Tyvärr blev det bara ett kort (!!!) och ett suddigt ett...men, men....



Son och fästmö har varit i Rom. De fick för sig förra veckan att en långhelg i Rom skulle sitta fint....sagt och gjort, tre dagar senare sitter de på planet till den italienska huvudstaden. Med sig hem har de en glassig tidskrift till lilla mor, balsamico och pasta till pappa...*fniss, fniss* Nu måste han väl anrätta det också! (Ja, min man kan laga mat, så chauvinistisk är han inte, inte alls för att vara sanningsenlig!!!! men det är ändå oftast jag som står vi spisen) Den lilla parveln fick en utsöt rosa mössa med tillhörande vantar och sockor av morbror och moster!
Massor av kramar till er alla! Ni är för goa!
/Lotta

21 kommentarer:

Vit som snö sa...

Det blir ju goa kommentarer till en go tjej förstås!
Härligt med skördemarknad o "prilligt"-besök. Såna söta etiketter! O sån söt parvel;-)
Kram Cilla

♥ Fyra årstider sa...

vad roligt att få träffa en bloggvän. Nu ska jag åka iväg på lite starta eget utbildning. Ha en bra dag
Kram Lotta

Fantine sa...

Hej!

Det var mycket trevligt att åka på skördefest... och vi är mycket tjusiga må jag säga... :-)

Idag tar vi det lugnt och förbereder ytterligare en visning av lägenheten.

PoK Lovisa med mamma

Mejrams! sa...

Tror jag det, att du får goa kommentarer! Du känns ju så där genomgo. Trevliga etiketter du har hittat, jättesöta./Kram Merja

Birgitta sa...

Hej go´a Lotta! Förstår att du hade en trevlig tur till Värmlandsnäs. Har tänkt åka dit något år och kika lite. Kan tänka att du gick omkring och myste som en sol när du hade söta barnbarnet med. Jag måste också kolla prilligs blogg. Det är alltid roligt att hitta nya bloggar och lära känna trevliga människor. Du ser ju vad bra det är med vänner som vet vad man namn på t.ex. lav man hittar i skogen. Tack för det!
Min vävhastighet är inte alls så snabb som du tror, men jag gör så gott jag kan.
Många go´a kramar till dej från Birgitta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh har Britt ett gårdshus med försäljning, det visste inte jag. Man skulle nog ta en hel dag och bara åka runt i Värmland. Skulle vara fint till jul med såna tags med änglar. Dom är så söta, din dotter och lill-tjejen, och en bra dag hade ni också. Gulligt av sonen och komma hem med presenter, sånt uppskattas. Och båten, ja den håller maken på och grejar med, olja och sånt som inte jag begriper. Ekan ligger kvar i vattnet än, ska åka upp någon mer helg.
Ha det bra nu Lotta och
Goa kramen till dig
AnnaMaria

MiaMaria sa...

Hejsan!


Vilka härliga bilder speciellt på barn o barnbarn med pippitröjor...min äldsta dotter på 15 år sa alldeles för en stund sedan att hon skulle vilja få tag på en Pippitröja...och så ser jag detta sen...härligt!

Vill ju också prova på att göra figurer/tags i vit lera....kul!

HA en skön vecka!
MiaMaria

Uttan sa...

Å så söta dottern och dotterdotter´n.
Så fina etiketter Du köpte.
Synd att Du inte bor"nästgårds" då skulle Du få lite Pumpor av Mej!
Man törs ju inte sända dem på posten.
Skördefest så kul fortsätter det vackra vädret kanske jag kan ha min egna skördefest ute vid vägen och sälja min pumpor.Lite kul skulle det ju vara.
Skulle sända en kommentar till din dotter men jag lyckades inte det kanske inte går?
Hur som helst hälsa till henne från mej.

Sköt om Dej!
Kramar!

Britt sa...

Tack för dina fina ord, tack jag blir rörd.
Det var verkligen jättekul att ses och det var definitivt inte sista gången vi sågs heller. Känns som om vi har mycket att prata om.

Stor kram britt

Kajsa sa...

Det är alltid givande att läsa dina inlägg och ta del av ditt liv.
Ditt lilla barnbarn har växt sedan dopet och hon och din dotter är verkligen fina i sina tröjor.
Jag är själv så lycklig över mitt barnbarn Joele han blir 2 år nu den 10e oktober och då är jag där hos honom.Roligt att du fick en Italiensk tidning!Hoppas att dom hade det härligt i Rom!
Jättefina och ovanliga etiketter du köpt!
Ska titta in hos Prillig.

Kram och godnatt Kajsa

Tess på Tilda och Mamma sa...

Mysig blogg du har, så härligt med skördemarknad och prillig besöket hon är en go tjet.
Kram Tess

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

God kväll!
Kul att du ville vara med i min lilla tävling;)


Så söta de är i sina pippi tröjor..ska köpa en till lillen!
Härlig skördefest ni vart på!

Ha en fin vecka!:)
~~Kramisar ♥ Millis~~

Rummet för välbefinnande sa...

Vad härligt att du träffat Britt. Ja, hon är verkligen go den tjejen! Visst är det så underbart när man bloggar med någon också är det precis som man känner att det här är en speciell person - också är det verkligen det när man träffas sen!!!!!!
Kram kram Mia

Viola sa...

Visst är det härligt att träffas IRL...och konstigt nog så tycker man att man känner varandra ganska väl..träffade nu Helen för andra gången...så roligt när det bara stämmer och inte kunde man tro att bloggen skulle föra med sig detta...:)kramen

Mitt smultronställe sa...

Hej!!

Fina de va i sina tröjor.. Dottrn tar völ tllvara på tiden.. Det går sååå fort...

Roligt att träffa bloggvänner i verkligheten.

Ha det gott så hörs vi igen.
Kram Camilla.

Helena sa...

Hej Lotta! Tack för din fina kommentar hos mig, blir alltid lika glad när jag läser dina kommentarer, du är så go! Kul att träffa bloggvänner, och vilka fina keramiketiketter!!!

Vilken fin berättelse i förra inlägget, den var verkligen tänkvärd!!!

Förstår att du vill mysa så mycket som möjligt med den lilla parveln, hon är ju så söt! Mysigt att mamma och dotter har likadana tröjor! Så sött!

Ha en fortsatt trevlig vecka! Kram Helena

Birgitta sa...

Hej Lotta. Tack får go´a kommentarer hos mej.
Du har något att hämta på min blogg.
Kramis Birgitta

Granne med Selma sa...

Tack för dina alltid så fina och goa kommentarer inne hos mig! Jag blir så glad över att få, men är just nu så urbota dålig på att ge tillbaka. Resan med Mia satte igång tankeverksamheten i hjärnan ska du veta. Just nu yr det som busen uppe i hjärnkontoret :-)
Kram Sussie

Hanna sa...

så mycket mysiga bilder.
Hanna

Tina sa...

Hej Lotta!!
Tack detsamma!! Du är en riktig solstråle som delar med dig av såå mycket. Jag blir alltid så glad & överraskad när jag gå in hos dig =)
Vilka fina bilder!! Blir varm i hela mig!!
Ha en underbar Torsadg vännen!
Kram Tna

Huset vid ån sa...

Vad kul att få träffa en bloggvän så där.....Vad fina dom var med likadana tröjor! Förstår att du är en stolt mor o mormor! Mycket gott från härliga Italien också...Önskar dig en solig o vacker höstdag! Nu ska jag gå ut i skogen o njuta ett tag! många Kramar Therese