torsdag 10 september 2009

Mina tio avslöjanden

Fick en utmaning av Birgitta med bloggen Utsikt från Vävstugan.

Jag ska avslöja tio saker om mig...som ni inte visste...hm, hm!

Kan vara knivigt! Vad ska jag berätta? Vad kan vara kul att få reda på?......

1.

Född iförd gnällbälte
kanske redan känt?

2.

Fick lappsjuka efter en termin i Umeå

3.

Har sytt bröllopskläderna till min man, mig och vår dotter

4.

Äter mest vegetarisk kost
helst krav- eller egenodlad

5.

Är kattmänniska
har ingen egen, men är gärna barnvakt åt fröken Svart och herr Röd

6.

Prylar?
Ja, du får ingenting ta med dig dit du går.....så
de är av underordnad betydelse,
därmed inte sagt att prylar är betydelselösa, tvärtom, men jag jagar inga...

7.

Drömmer om ett tandemhopp i fallskärm
men vet inte om jag vågar....

8.

Tittar aldrig på TV
någon hyrfilm kan det bli.....någon gång

9.

Har 5 akademiska poäng i Lunarstorm
en svensk, tidig variant av Facebook

10.

Värdesätter: ärlighet och äkthet
Avskyr: hyckleri och falskhet
mina barn tycker ibland att jag är alltför ärlig!!!


Handsken är kastad och du som läser detta är väldigt välkommen att ta upp den och avslöja tio saker om dig själv på din blogg!

Må så gott i höstvärmen...eller är det kanske en något försenad sommarvärme. Jag ska i alla fall hinna ut en stund idag, eftersom jag kan komma från jobbet något tidigare än vanligt idag.
Kram
/Lotta

11 kommentarer:

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Lotta.
Ja du är då hopplös, hopplöst intressant,(ett omvänt sätt att överdiva en god egenskap i norr) och vilka inlägg du gör, Har läst inlägget tänkvärt och de kommentarer som du fick, så rörande och din dotter skriver så gulligt.
Och inlägget om ditt hem, var så gulligt.
Och nu också beskrivningen av dig.
Jag gillar allt du skriver om dej, men mest om att dina barn tycker att du är lite för ärlig. Så tycker min man om mig, mina barn säger inget om det.
Och säger dina familjemedlemmar att du är för ärlig då vet jag att det är sant. Det är ju kanske inte så vanligt med ärlighet, så det sätter jag högt, det är skönt eller hur.
Ja du har helt klart en av de allra intressantaste bloggar man kan läsa, och så verkar du vara en fantastisk människa, jag är så glad att jag träffat dig genom bloggen.
Den lilla är så söt,tror säkert hon luktar gott att snusa på, man får väl vänta ännu på bäbisar här.
En jättekram för alla dina underbara inlägg.
Ha det så bra.
Zara

Vit som snö sa...

Det här tycker jag är en kul utmaning, läste den även hos Birgitta o det är spännande att lära känna sina bloggvänner mer:-)
Gnällbältet hade jag anat;-) Lappsjukan av Umeå tycker jag lät väldigt intressant...varför?! Vegetarisk kost kan jag gärna haka på liksom att tv:n är en överskattad pryl. Jag minns inte sist jag såg på tv. Vi kallar den tt--tidstjuv! Hellre familjepyssel, handarbete eller spel!
Hursomhelst- du är nog lika mysig som jag föreställer mej!
Kram Cilla

♥ Fyra årstider sa...

Idag under mitt fika säger min bästa vän (promenader på landet)..det finns en människa som verkar så gullig i bloggvärlden..och så säger hon dig. Jag tittar upp och säger "hon verkar vara en underbar människa ååå vad jag gillar hennes sätt att tänka". Vi pratade länge om dig och önskade att du skulle vara en persson vi kände. Det härliga är att Maria och jag känner ofta väldigt lika.

Det här berättar jag bara för att jag anser att när jag tycker om någons tankar så vill jag att den personen ska veta det. Du har ett sant hjärta..
Kram på dig/ Lotta

Viola sa...

Härlig läsning om dig som person..har gjort någon liknande för ett halår sedan...så jag vill inte trötta ut läsarna än en gång med repriser...) sitter i vattenhålet och tittar in en stund, imorgon väntar årets stora fest, cykelfest i 13 timmr, det kallar jag fest det..ha en skön helg, kramar

Sjabbig men chic sa...

Vad kul att läsa. Jag fick också den utmaningen av Brigitta och det är roligt att se vad andra har för sanningar.

Kram Lisa

promenader på landet sa...

Hej! Läste kommentaren från min vän Lotta och kan inte göra annat än att hålla med! Du verkar vara en sån underbar och klok människa, med många kloka tankar!
Kul att du gillar katter vi har ju hämtat Alice och Tilda i dag, de har sovit hela dagen så vi har nog livar här i natt! Ha en jätteskön helg! Kramar från Maria

Birgitta sa...

Hej go´a Lotta!
Du är precis som jag trodde att du år. Jag är glad att jag lärt känna dej här. Även jag värdesätter ärlighet och äkthet. Visst är det trevligt att lära känna varann lite mer på det här sättet. Jag ser alltid fram emot din kloka funderingar.
Nu önskar jag dej en trevlig söndag. Kramis Birgitta

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Igen
Tack så hemskt mycket för alla dina ord, du gav mig tårar, bra tårar.
En sak vill jag berätta om mitt Norrbotten, och det är att en av de saker jag inte gillar här är mörkret, och den andra är kylan.
Jag förstår dig fullkomligt när du vill ha dagsljus, det vill jag också.
Sen så älskar jag snön, verkligen, skidturer och när snön faller, en ljus dag, kan det bli något vackrare. Jag skulle så gärna flytta söderöver, men hur ska jag klara mig utan snön, knäppt va.
Men man vet ju aldrig, trädgård som är ett intresse, lockar, och trädgård finns det mer möjligheter söderöver, sen så har jag nog den förmågan att se det vackra och positiva där jag är.
Och tystnaden är skön.
Naturen också.
Fast jag vet ju att det finns så underbara platser i hela vårt land.
vad menas med gnällbälte, det har jag aldrig hört förut? Vad kan det vara.
Jag kan då inte tro att det är negativt, du som är så positiv.
Sköt om dig, och ha en bra vecka.
Kram Zara

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Du slutar aldrig förvåna oss med dina kloka o eftertänkta ord.....Tänk om fler vore som du....Då skulle världen vara annorlunda! Dom som har dig som vän ska vara stolta, jag är stolt och glad att jag har dig som "bloggvän"Önskar dig en fin söndag! Många Kramar Therese

Tina sa...

Hej vännen!!
Vilken härlig grej.. den vill jag absolut lägga in på min blogg!!!
Tack för allt du delar med dig av!!
Stor KRAM till dig min vän!!
Jag kommer att lägga in detta i min blogg under morrondagen!!
Va spännande!!
Tack snälla!!
Kram Tina

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Lotta.
Jo jag tro du har rätt, vi har visst likheter, och tro inte att jag susar fram på skidor, nä jag är feg i nedförsbackar, men åker ändå mycket skidor,överallt, när vårvintern kommer och ljuset är tillbaka då är det mesta tiden på skidor.
Jag blir så hungrig när jag hör om din mat, så duktig du är, det låter mycket gott.
Jag hittade inte till din länk, ska försöka sen.
Ha en bra vecka.
Vi hörs.
Kram Zara