onsdag 26 augusti 2009

Skrytinlägg!

Detta är ett enda stort skrytinlägg........så sluta läs om du inte vill veta av en massa skryt!

I helgen som gick var det dop för vårt lilla barnbarn. Min man (morfarn) har skrivit en sång till vår dotter (mamman) att sjungas för vårt barnbarn (lilla Lovisa) på hennes dop. Mitt lilla barn, eller Lovisas sång

Syster och bror (dotter och son) sjunger duett till lilla Lovisa. Om du klickar på länken och lyssnar och tittar så kan du kanske se att lilla Lovisa somnar. Gläds åt var morgon är nämligen hennes sovsång. Duger endast att sjungas av lilla Lovisas mamma.

Det är morfar som spelar i bakgrunden.

http://www.henrikblomqvist.se/lovisa.mov
Ps. Kan du inte lyssna beror det på att du saknar insticksprogrammet Quick-time i din dator. Finns att hämta gratis på nätet och kan vara bra att ha fler gånger ds
Eftersom det är ganska många som inte lyckas läsa mov-filen så finns den nu i wmv, ett filformat som borde vara läsbart för de flesta.
Mina bakelser har fått ett nytt hem! Lottas pysselblogg var gullig nog att tycka att mina bakelser var trevliga så nu finns de i hennes café. Kul!

16 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men den här dumdatorn har ljudet pajat i. Och jag får inte fram bilder...kollar på makens dator sen, han har lite mer finess på sin. Jag tycker inte du skryter, såklart man får vara glad och stolt över sina barnbarn. Ha det gott Lotta.
Kramar/ AnnaMaria

♥ Pia... sa...

hej..tyvärr funkade inte ljud eller bild hos mej heller..:(..och inte skryter du..nää man ska få visa att man är stolt..det gör jag :)... om livets efterrätt..kram..pia

Blåbärs och smultronstället sa...

Var stolt, det skulle jag vara!
Det fungerade inte för mig heller, ska ta hjälp av sambon.
Det är Noramerken på lördag och söndag nu i helgen. vi kanske ses.
Kram Susanne

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Skryt på du bara, det har du all rätt till. Sååå duktiga ni är, jag blir så imponerad.
Här fungerade både bild & ljud, sååå fint!
Kram Lydia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Nu så har datagenit kommit hem (han får vara geni när det gäller det..fniss) Kanske har du ändrat något, men nu har jag tittat. Hon sjunger fint din dotter, och sen sonen. Ni är en musikalisk familj, det är helt klart. Så söt lilla barnbarnet är, du kan vara stolt över din fina familj.
Kramis /AnnaMaria

♥ Fyra årstider sa...

Hej
Jag har sjungit på många dop i mina dagar..så himla mysigt när man har musiken tillsammans. Kunde tyvärr inte lyssna.

Mina cupcake äter jag inte själv så många ..jag ger bort dem och de senaste ska mest ligga på ett fat och se snygga ut till reportaget.
Kram Lotta

Elisabet sa...

Så gulligt , visst är det härligt med barnbarnen , jag har oxå fått ett till i år, en flicka jag är mormor till, jag njuter...
Du skriver så bra, hit kommer jag tillbaka,
jag har bloggat i många år förut , men nu får jag ut mest av att läsa andras bloggar, det ger mig så många tankar...
Ps Vi har gjort ung samma Skåneresai sommar o besökt samma ställen ser jag.
Elisabet med rötterna i Värmland

Kajsa sa...

Jag kom bara så här långt i din blogg!Så vackert,jag rördes till tårar.Vilken vacker röst din dotter har och den lilla så söt,så hon njöt av sången.Inte konstigt att hon somnade till dessa ljuva toner.Vilken duktig man du har som kan skriva så vackert.Stjärnor från mig till honom.Vilken minne!Nu ska jag fortsätta titta i din blogg!
Carpe Diem Kajsa

Anonym sa...

Hej Lotta och tack SNÄLLA du för de fantastiskt söta bakelserna!!!!!!! jag blev så glad när jag hämtade posten idag och fick ditt paket, din gåva och ditt fina kort var precis vad jag behövde. Skall visa bilder på dem imorgon så att alla kan se dina skapelser. Och du det är inget skryt du har all anledning att vara STOLT över både man och barn och barnbarn. Massor av kramar Lotta

Uttan sa...

Nej jag fick inte fram sången behöver hjälp av Mannen så jag får lyssna senare.Spännande!
Nån annan Amigurum än lilla musen blir det inte för jag har bara det mönstret men jag måste skaffa flera för det är verkligen kul.
Och lätt att ha med.....
Det skulle visst finnas nån bra bok.Har Du nått tips?
Ha det gott!
Kramar!

Birgitta sa...

Hej Lotta!
Det funkar tyvärr inte hos mej heller. Får väl försöka vid ett annat tillfälle.
Nej du skryter inte, du är bara en stolt mamma och mormor.
Ha det så gott!
Kram Birgitta

Vit som snö sa...

Hos mej funkar länken alldeles utmärkt! Och jag kallar det inte alls skryt- jag kallar det kärlek!
Visst vore världen underbar om alla människor fick födas och vara så älskade! Vad fin lilla Lovisa och föräldrarna är och vilka sångröster. Här trillar en tår!
Föstår din stolthet!!!!
Kram Cilla

Rummet för välbefinnande sa...

Jag håller med Cilla helt och fullt!
Oj, milde himmel så vackert. Här kan du kosta på dig att skryta tiofallt för det är värt vartendaste uns..........
Så vackert så jag grät.
Ahhhhhhh, har en klump i halsen än känner jag.
Skulle jag höra dessa två sjunga live så skulle jag väl förgås av lycka! Vilka stämmor, vilka röster, vilket pianospel......
Hälsa och tacka!
Kram Mia

Huset vid ån sa...

Jag kunde tyvärr inte lyssna.....men ni verkar såå oerhört musikaliska o duktiga så jag kan bara tänka mig hur fint det låter! Det är en gåva att både kunna skriva texter o sjunga! Var stolta! Kram Therese

Tina sa...

Hej !
Tyvärr kunde jag veresig se eller höra =( Jag laddade ner & tänkte Gud, så spännande.. snyft.. men det funkar inte. Kan va jag som inte begriper mig på det.. fnizz..
Det är INTE att skryta! Du är stolt & med all rätt. Jag är glad för din skull & glädjs MED dig!!
Ha en underbar dag!
Kram Tina

Tina sa...

Hej igen Lotta =)
Tack för din hälsning & tack för tipset om bloggen.. blev JÄTTE glad! Nu har jag lagt in den på min sida! Ska bli spännande att följa =)
Tack snälla!!!
Jag ska be min man kolla det med nerladdningen, jag är inte så haj på det, så det kan mycket väl va att det är JAG som gjort fel.. fnizz...
Va rädd om dig!
Kram Tina