söndag 9 augusti 2009

Kategori onyttiga roligheter eller amigurumiträsket?

Jaha! Som den Enneagramtyp som jag är så bara måste jag prova på amigurumi! och det var ju onekligen roligt! Kanske blir jag fast i amigurumiträsket?????

Så nu sitter jag här med en onyttighet som jag inte vet var jag ska göra av.


Nåldynor har jag så att jag klarar mig.

Det är inte riktigt min stil att pynta med sånt här...

.. en lite busig tanke har slagit mig.... Kanske kan jag gå in i nån butik som skyltar med kaffekoppar och assietter och lämna den lilla skapelsen där?????? Jag vet inte....men kanske gör jag så

Dags för ihopsamling. Imorgon är jag tillbaka i verkligheten, efter att ha njutit mormoders fröjder hela sommaren! Jag har skördat haricot verts, sockerärtor och potatis för att riktigt njuta av naturens skafferi till middag. Jag har plockat in några sommarblommor och sedan tar jag det lugnt, riktigt lugnt, med en stickning i handen!

Vad är Ennegrammet? Ja, det är en av otaliga förklaringsmodeller av hur vi är som människor. Den tilltalar mig och jag fick verkligen en enorm aha-upplevelse när jag listade ut min personlighetstyp. Den hjälper mig att förstå mig själv och den hjälper mig att förstå varför andra människor gör som de gör....*fniss, fniss* . Ennegrammet kan härledas bakåt till sufierna och filosofen Phytagoras hade goda insikter i Ennegrammets tankegångar. Han var alltså inte bara mannen bakom den matematiska satsen som vi alla minns från skolan.

Sommarkram
/Lotta

10 kommentarer:

promenader på landet sa...

Jag klickade mig vidare och fick intressant läsning jag har alltid varit intresserad av personlig utveckling för mig själv och i relation till andra så tack för tips! Stor kram från Maria

Birgitta sa...

Hej!
Vilka söta skapelser du gjort. Visst kan du gå in i en inredningsbutik och kanske bara ställa den där och inte säja något. Kunde vara roligt att se hur de reagerar på det. Lite busig får man vara. Ibland brukar jag ställa äggklockor på ringning och bara gå därifrån sen. Nu var det länge sedan sist jag gjorde det.
Här har varit regnigt idag och luften är kvav. Hörde åskan tidigare. Får lyss efter den ibland så jag kan dra ur sladdarna.
Förstår att du haft en skön och lat sommar och njutit av allt vackert och gott och myst med barnbarnet. Men allt har ett slut. Nu får du ta nya tag igen. Jag är ju ständigt hemma och saknar många gånger kontakten med kollegor. Därför är det bra att kunna vara ute i cyberrymden och träffa trevliga vänner. Jag har en hel del beställningar som ska vävas nu i höst, så jag är inte arbetslös. Maken rensar abborrar nu, så jag får nog ta ett tag med kantarellerna och i morron ska jag rensa blåbär och koka sylt.
Det här blev riktigt långt, så jag slutar nog nu.
Kramisar Birgitta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var ju en söt bakelse, om jag får se den i någon affär, vet jag att du varit där..hihi! Kul och se minen på dom i affären när dom hittar den. Det du läser verkar intressant.
Ha det gott goa Lotta
Kram AnnaMaria

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

En sådan bakelseskapelse skulle jag inte kunna fixa.
Läsningen verkar intressant men det är för fint väder för att jag just nu skall ta mig an något för hjärnkontoret.
Nu blir det en cykeltur i kvällen.
Svårt att vara inne.
Carin

Anonym sa...

Vilken prinsessbakelse... den sötaste jag nånsin sett! Mmmm... Nästan lika söt som lilla koftan du virkat, den är som en dröm! Jag tycker du ska behålla bakelsen själv som "accessoar" på fatet när du bjuder någon på fika. En verklig bli-glad-av... stort-leende-pryl har du virkat!

Tack för dina gulliga kommentarer hos mig... de värmer mitt hjärta. Och visst finns det två själar, en tanke oss emellan. Känns det som.

Ha en bra jobbstart och njut av din vardag. Det är trots allt den som ger oss livet.

Nu ska jag fördjupa mig i något jag aldrig tidigare stött på... Ennegramteorin. Mycket intressant!

Måndagskram från Eva-Mari

Uttan sa...

Vilken bra bakelse.....den blir man lång och smal av.....
Den ska Du ha kvar tycker jag.
Kan bli en fin present till någon som gillar tårta.
Lilla barnbarnet gillar den säkert....
Ha det bra!
Kram!

Birgitta sa...

Hej Lotta!
Utställningen på Racksta museumet håller på en vecka till, så du har en helg till på dej. De visar även nydesignade brudklänningar av 5 formgivare från länet och de kläderna är inte traditionella. Tog inga foton på dem. Som sagt du har t o m söndag på dej. Verkligen en sevärd utställning. Passa på att se den på lördag kl. 13.00 för då är Carina där och pratar om den och hon har så mycket att tillföra.
Kolla även in på Rackstas hemsida.
Kram Birgitta

Huset vid ån sa...

Vad dukig du är...Dom där små läckerheterna blir väl bra till ditt lilla barnbarn om några år! Tänk att få duka med en liten söt dockservis hos mormor o så dina små söta skapelser till det...Fniss! Lycka till på jobbet vännen! många Kramar Therese

Viola sa...

Jamen det där skulle passa mig...kalorifria bakelse..:) tycker du ska köra ditt bus...och denna inressanta läsning måste jag ju kolla upp..få veta hur man är som person...:) ha en fin dag..nu ska här konfereras hela dagen...kram

Anonym sa...

Den här lilla saken ser läcker ut! jag skulle gärna kunna tänka mig att köpa några av dig för att skylta med i min lilla avdelning med loppisglas, där skulle den helt klart lyfta upp de små glasassietterna. Och det kan kanske tänkas att jag kan sälja någon också, har du några till salu? Maila mig gärna om du har lust att göra några och sälja till mig så får vi fixa betalning osv.
Kram Lotta