onsdag 19 augusti 2009

Efterlysning eller är det nån som känner nån som.....

Jag är en människa fylld med projekt....många stannar bara i tankevärlden, många blir av...dock denna sommar inte fullt så många som jag hade planerat.
Jag har ju varit mormor mest hela sommaren!!!!!! Vilket underbart tillstånd ska ni veta...*ler*

Nu är det så att i min tankevärld finns ett projekt.
Finnes: ett uthus i behov av renovering
Sökes: en dubbeldörr, inte för hög, max 190 cm, bredd oviktigt, utseende? Ja, det är där min inre syn visar en dubbeldörr, lite som sådana som jag sett på torp i Närke.

Nu har jag ingen bild som hjälp på traven i min efterlysning...och lika bra är det för du som läser detta och har någon idé kanske skulle bli låst i din inre bild om jag framförde min......

Så:
vet du någon dubbeldörr som kan vara till salu så hojta till här på bloggen. Dörren är nämligen lite central i det fortsatta tänket på projekt renovera uthus.

Kram
/Lotta

12 kommentarer:

Tina sa...

Hej goding =)
Du är bara sååå underbar!!! Vilka härliga sprudlande idder du har!!
Det händer alltid nått , så kul att följa dig här ska du veta!!!
Tyvärr, vet jag inte om någon dörr.. men får jag nys om nån så lovar jag att hjta till.. HÖGT =)
Ha en underbar dag min vän!!
Kram Tina från
Livet är här & nu.
http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Lotta, har du höstprojekt på gång. Vet inte så här direkt någon dubbeldörr, men jag tänker. Det kan nog vara liite marigt och få tag i. Man ska ha tur, jag brukar sätta in annons i VF och NWT under köpes. Ofta blir det inget, men ibland..
Du har väl kollat Blocket? Jag hör av mig om jag kommer på några.
Kramar AnnaMaria

Birgitta sa...

Hej! Förstår att du har roligta projekt på gång. Tyvärr har jag ingen dörr. Men försök med Radio Värmland på måndags em där du kan efterlysa allt mellan himmel och jord. Jag har förstått att de flesta får tag i det de söker.
Visst är det ljuvligt att vara mormor och ljuvligast första gången. Jag har hunnit med att bli mormor 5 gånger och farmor 2 gånger.
Nu håller jag tummarna för dej att du lyckas hitta dörren.
Kramaisar Birgitta

Uttan sa...

Spännande.
Kanske Du ska ta och gå in och Kolla på Gysinge byggnadsvård.Jag länkade till dem den dagen jag hade inlägget om Spiskroken(15:e)!!!De kan ha, där finns Massor av gamla saker!!!!
Säkert nått Du gillar i vilket fall!
Lycka Till!
Kram!

Viola sa...

Hejsan, min syster bor i en liten by mitt emellan Kivik och Simrishamn...en liten gård som hennes man har ärvt efter sina farföräldrar ..så när man är där så kommer man alltid till smultronställens där omkring...testa blocket, där brúkar man hitta det mesta, kram

Lallis - liv och leverne sa...

Det vet jag inte i skrivande stund. Men så härligt det låter med dina idéer:)
Kram Lallis

Huset vid ån sa...

Hej vännen! jag vet tyvärr inte någon....Men kika på nån byggnadsvård eller blocket! Önskar dig en trevlig o skön helg! Kram Therese

Anonym sa...

Vad kul med ett sånt projekt... nånting REJÄLT att bita i! Tyvärr har jag ingen dörr att erbjuda men du hittar säkert nån som du tycker om.

Nu ska jag ut och PLANTERA fådda växter, hurra!

Kram till dej från mej.
/Eva-Mari

Elin sa...

Åh, det här låter spännande! Dubbeldörrar är ju så härliga. Ser fram emot att se dina idéer förverkligade. Jag tror det kommer bli hur bra som helst, som det brukar : )

Birgitta sa...

Hejsan, förstår så väl vad du menar med mormortiden, helt ljuvligt. Tyvärr kan jag inte hjälpa dej i dörrproblemet, men jag antar att det löser sej efter ett tag när det mognat. Kramar och ha det gott. Birgitta

Helena sa...

Hej Lotta! Tack så mycket för din snälla kommentar hos mig! Vad underbart att få vara mormor och bara njuta av det hela sommaren! Tyvärr så har jag inte någon dubbeldörr på lager och känner ingen som har det heller men om jag ser något så hojtar jag! Ha en fantastisk vecka! Kram Helena

promenader på landet sa...

Härligt att umgås med barnbarnen livets efterätt säger de som vet..Tack snälla du för kommentaren på min blogg jag blev så jätteglad! Kram Maria