måndag 20 april 2009

Vårtider

Så är det åter dags för vårtecken! Efter en vecka i fjällen gick jag på vårrunda i omgivningarna.
En scilla, så försynt på järnvägsbanken!!!! Hur kom du hit?
Krokus! Vacker och med hopp om mera!
Å du lilla lupinblad, snart ståtar en av mina favoritblommor på platsen. Det brukar prunka av rosa, lila och vita blommor här och mina vaser fylls dagligen med dessa underbara blommor!
.... min Helleborus Niger, vad jag gillar dig!
Se på kastanjeknoppen hur den strävar mot skyn, uppåt, det kommer en sommar!
Å till sist så blev det några pelargoner på altanen, där det grillades för första gången denna säsong. Det grillade inmundigades dock inomhus.
Jag kan inte låta bli att ha några blommor inomhus också...denna vecka blev det några rosor som får förgylla vardagen.

14 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Nej men, jag hade precis varit inne hos dig och skrivit lite, så när jag gick in tillbaka hos mig så såg jag att du lagt ut ett nytt inlägg. Då måste jag ju bara hit och njuta igen innan dagens göromål tar över.
Oj, oj, oj vilka bilder. Det är mycket kraft, engergi och styrka i dem....
Ha det fint - igen!
Kram Mia

Mejrams! sa...

Åh, vilka fina bilder du visar. Den med kastanjeknoppen var riktigt fin. Ha en skön dag!/Merja

Uttan sa...

Tack för hjälpen Nunneört ja så var det:) Håller med dej den blir skräpig väldigt fort.
Så mycket fina bilder du tagit jag är bara i början av min nya hobby som "fotare" men jag har en fin kamera och jag tycker det är så roligt att ta bilder.Jag har alltid min lilla digitalkamera i fickan utifall.....annare håller jag på och lär mig finnesserna på min Nikon D80.
Så häftigt att ta bilder på vattendroppar! Det måste jag prova.

Ha en bra måndag kväll!
Kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina foto du tar, och vilken färgprakt. Ser härligt ut med fjäll-bilden också. Dina rosor var vackra, jag har en rosperiod nu. Var på Rusta idag och köpte rosiga dynor.
Kram till dig
AnnaMaria

Vit som snö sa...

Vackra bilder, man bara njuter. Värst med vårutmaningen är att man vill flytta söderut- nu!
Jodå, stenar lär dyka up mer o mer hos mej ju mer det tinar!
Kram Cilla

Tina sa...

Hej! Å,vilka härliga bilder! Vad glad man blir att se dem!Själv har jag tyvärr ingen god hand om blommor :-( Men det finns ju andra som är,så jag njuter av era!!:-)
Må gott & fortsätt njuta av våren!
Stor kram från Tina på
http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

Tina sa...

Ps! Glömde ju tack för din fina hälsning på min blog!Blev jätte glad!!Ds.
Kram Tina

Huset vid ån sa...

Åh, vilka fina bilder du tar...Du är en riktigt duktig fotograf! Precis som vykort!! Ha en fortsatt bra vecka! Kram Therese

MiaMaria sa...

JA, tänk att nu så är våren äntligen här och det finns så mycket att njuta av...både sol, fågelkvitter och en och annan blomma........

Ha´en bra vecka!
MiaMaria

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Men oj så vackra bilder du bjuder på, det är en ren njutning att komma hit!
Ha det så jättebra,
Lydia

Cattis sa...

så vackra vårtecken!

Tingeltangel sa...

Vilka underbara bilder! Jag är helt mållös. Jag blev så otroligt förälskad i Helleborus. Tusen tack för din kommentar till mig. Nu fann jag ju dina ljuvliga fotografier.

Caroline sa...

Härliga vårbilder hos dig, du tar fina bilder!

/Caroline

Elin sa...

Se där, en scilla! Jag gick runt i flera dagar och undrade vad de där fina små blå blommorna hette som är strödda överallt i trädgårdarna nu. I förrgår kväll fick jag svar =)