söndag 5 april 2009

Tack Judas! Du var bara bäst!

Igår var premiären på Jesus Christ Superstar i Östra Fågelvik. Hela kyrkan är ombyggd och passionsberättelsen spelas för utsålda hus. Grattis till det, församlingen och alla som satsar så mycket engagemang i detta!

Mitt lilla hjärtegryn, 190 cm lång....(jag tror bestämt att du växt på sistone....eller så har din pappa krymt!) spelade den svåra rollen av kristenhetens mest föraktade och kanske också mest missförstådda lärjunge Judas. En svårt roll, svåra sånginsatser och ett svårt skådespeleri...men så klart! du är BÄST! och jag är inte ett dugg partisk. ;-)
Efter den lyckade föreställningen ...och du spikade det höga d:et utan problem! Pappa var jättestolt och han hör ju....ett absolut gehör tvekar inte på tonerna. Lite i bakgrunden står den stolta, vackra fästmön!

5 kommentarer:

Tina sa...

Hej! Vilken mysig kväll ni hade!! Är det din son som är på korten? Vilken vacker son ni har i såfall!
Teater är ju så roligt att både få se & deltaga i!!
Tack för din fina kommentar på min blogg!! Blev glad av att läsa att ni bor där ni har valt & där ni vill!!
Helt rätt!!
Må gott & ha en underbar Söndag!!
Kram Tina
www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

Elin sa...

Stolt var rätta ordet! Vad min pojk kan! Jag är nästan lite avis på de som får gå och titta ikväll för jag hade lätt kunnat tänka mig att se det här fler gånger. De två gångerna jag sett den räcker liksom inte =)

Mrs Small Town sa...

Tack för besöket och kommentaren på min blogg!

Vad spännande med er stora tillbyggnad. En dryg fördubbling av boytan är ett stort bygge :-) Jag skulle gärna se bilder på erat hus, har du några bilder på erat hus på bloggen?

Förresten, vilken begåvad son ni verkar ha! Broadway nästa...

Hälsningar
/Sara Small Town

Bertil sa...

Visst var Judas bäst. En fantastisk föreställning var det och jättekul att se vad man kan göra i en liten församling bara man vill.

Fantine sa...

Ja, det var en superföreställning... Och Ryssan som inte heller är ett dugg partisk säger förstås att Judas är B Ä S T!!!

Förresten, har ni alltid så mysigt och fint på helgerna när ni ska äta mat? Själva får vi vara glada om vi ens kommer på nåt att äta så vi slipper risgrynsgröten som annars kan vara rätt standardkvällsmat hos oss. :-)

Kram A