torsdag 2 april 2009

Bästa sättet att undgå en frestelse.......




...är att falla för den. Jag tror att det var Mae West som myntade uttrycket..och var det inte hon så gör det detsamma....för om jag blir glad av att falla för frestelsen så är den nog till för det!

Idag är jag bara så där jätteglad över att solen skiner så skönt. Jag bytte till vårjackan och luften känns så speciell att andas, men lite fuktig jordlukt...jo för att snön håller på smälta på gården hemma och då luktar det lite jord. Bofinken sjöng för mig och nu har jag påbörjat spaningen efter Ärlan(d).
Ikväll blir det tyst meditation i Domkyrkan. En gåva att kunna sitta i detta vackra rum och dela tystnad med många andra.... alldeles gratis!

2 kommentarer:

Maria sa...

Vad härligt det ser ut med frestelserna. Visst var det härligt idag.

Jag hade besök av mamma idag. En nässelfjäril kom och satte sig på min fot när jag satt ute en stund i solen idag. Tyvärr jagade en av katterna bort den på en gång, men det var så härligt den stund som den satt där.

Nu har jag precis kommit hem efter att ha "svirat" med mina sångar-tjejer. Vi har haft väldigt trevligt tillsammans. Vi ses snart. Kramisar

Tina sa...

Vilka UNDERBARA bilder!! Vad läskad jag blev. Va härligt med meditation i tystnad! Hoppas det blev bra. Ja, nu känns våren härlig. Fåglarna som kvittrar & solen ler mot oss. Så skönt. Själv tål jag dock ej solen, men en liten stund går bra.Hoppas du mår bra & att du får en härlig helg!!
Många varma kramar Tina
www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com