söndag 12 april 2009

Om att betrakta livet från ett annat håll.....

I Vivekas vårteckenutmaning denna vecka publiceras inga bilder, bara lite filosoferande.
Ärlan(d) har dock anlänt. Ikôrrn skuttar och leker tafatt med sin väninna, kanske blir det små ikôrrar snart?

I en vattendroppe visas världen upp-och-ner. Ganska spännande att se världen så! Kanske skulle vi alla må bra av att någon gång ställa oss på huvudet och betrakta världen upp-och-ner. Det är samma värld, men den ser lite annorlunda ut.



Det gråa, diset, en tidig morgon....något trolskt över tillvaron. Njutbart. Luften är mättad av syre och diset gör att håret blir fuktigt bara av att vistas ute! Kan aldrig sluta att förundras över vår fantastiska jord!
Eken...en övervintrare, minst sagt. Alla andra träd börjar knoppas...men här står du och har inte släppt fjolårslöven ännu.....Det är dags att släppa taget om det som varit och släppa fram det som kommer!
Veckan som kommer ägnar jag åt närvaro i nuet. Jag fokuserar på att vara närvarande i skidspåret, i umgänget med de 5 personer som är allra viktigast min familj, man, dotter, son, måg och blivande sonhustru.......alla helt underbara! närvarande vid matbordet och bara vara! Jag är tacksam över att jag kan få njuta av fjällnatur en hel vecka!

11 kommentarer:

Bertil sa...

Vilka fantastiska bilder du tar! Jag är helt klart gift med en bildkonstnär, som använder kameran som pensel. Och visst ska det bli underbart att få komma till Trysil med hela familjen.

Huset vid ån sa...

Hej Lotta! Tack för dina fina ord...vad glad jag blir. Själv har du underbara bilder som du bjuder på!Vad trevligt att du vet var "lilla" Mullhyttan ligger...Du kanske känner någon här? Världen är ju oftast liten...min lilla påskagumma var ute i går i stugorna o hon fick så mycket godis så jag får nog "hjälpa" henne lite att äta! Annars får hon nog ont i lilla magen!! Ha en fortsatt skön o solig Påskdag! Kram Therese.

Tina sa...

Hej Lotta!Vad underbart skrivet & fantastiska bilder!! Tack snälla för dina fina & värmande ord på min blogg!! Du anar inte vad de värmde. Fick en lyckokänsla när jag läste det & en känsla av kämpa.Dina ord hjälpte mig tillbax ett par steg! Tänk vad några ord kan göra för en annan människa!Jag kommer va dig tacksam resten av mitt liv & aldrig kommer jag glömma dig!!
Kram Tina
www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

Lovisa Månson sa...

Hej! Vilken konstnär du är! Fantastiska bilder! Kram;-)

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Ljuvliga bilder och ord du sprider; härligt!
Kram Lydia

MiaMaria sa...

Hej!

Gissa om jag fundera på vad denna bild föreställde...en droppe...så himmelskt vackert!!!!!

Härligt med lite skidåkning...sista turerna för säsongen......

Min man och yngsta åkte till Hovfjället idag för lite slalom...själv så bli det en städardag......

Ha en god forts...på PÅSKEN!
MiaMaria

Vit som snö sa...

Fina ord och alldeles underbara bilder, såå vackra!
Hoppas att ni haft en alldeles underbar påsk, det är så sant- inget är viktigare än familjen och det finaste vi kan ge varann är tid!
Kram Cilla

Britt sa...

vilka vackra bilder och så kloka ord...tack!

Kram Britt

Flaggduken 2 sa...

Vackra bilder & väl valda ord:
Vill tacka för att du tävlar hos mig.
Kram Petra

Viveka på Humlebacken sa...

Vilka vackra bilder, och vad härligt ni verkar ha det
kram
Viveka

Rummet för välbefinnande sa...

Villka bilder!!!!!
Helt fantastiska..... Du har verkligen förmågan att fånga det magiska...
Äntligen så har jag lagt till dig på min blogglista.... Har varit på väg så länge men nu äntligen blev det av.
Läser, begrundar och njuter så av dina kloka ord.
Ha en riktigt fin dag Lotta!
Kram Mia