lördag 25 april 2009

Var dag är en ny början.....

Vakan är över! Vår lilla extratjej ska nu fortsätta utan sin kära momo, hon som varit en extramamma under uppväxten, hon som fått ta emot kvittrande glada nyheter och som fått lyssna när det varit svårt. Vi finns med dig lilla goa E och jag hoppas att min gosse kramar dig ordentligt. Herr röd är hur go som helst, fast han längtar efter er!

Tjoff, tjoff! så sa det visst igår! Kakelmannen ringde och sa att han vill börja till veckan.
Oj, då.
Bråda tider!
Fredagmorgon är rörkrökaren här och pluggar allt vatten. Smidigt?....nej bor man i ett gammalt hus, så är det inte smidigt när man öppnar stängda golv/väggar... nåväl det löste sig ganska snabbt. Ut med badkar, handfat och toa, fram med klospett. Damm överallt! Och innan kvällens slut är det nu soprent. Redo för remaking!
Välkommen på måndag! som jag har längtat.
Lite malört i bägaren är att våra beställda varor är restade och inte kommer att levereras förrän 5 maj resp. 14 maj. Trist med tanke på att vi beställde för flera månader sedan.
Å, så sommarrummet. Nu har vi öppnat på riktigt för säsomgen. Dörren ut till vårt sommarrum brukar öppnas till påsk, men eftersom kylan hållt i sig har vi varit tvungna att stänga på nätterna. Rummet har bara englasfönster. Där sitter vi och lyssnar till fågelsången eller regnet som smattrar på tak och fönster. Nära ute fast ändå inte. I oktober stängs dörren för säsongen, används som "kylskåp" över julhelgen för att sedan åter igen öppnas till påsk.
Dagen idag hoppas jag kunna använda till rengöring av alla trädäck och inoljning av dessa. Utemöblerna behöver en släng olja de också och om kraften finns kvar så följer jag med mannen till muséet ikväll, då han ska uppträda med ett Ferlinprogram. NU är en ny dag och med nya krafter börjar jag mitt dagsverke!

6 kommentarer:

mysiga heestrand sa...

Vilken fin blogg och vad mycket tänkvärt du skriver.
Ha en skön helg
Marita i Heestrand

Uttan sa...

Oj här händer det saker.Hoppas ni har en toa till annars blir det lite dragit;)
Men så roligt att renovera.
Och att ni kan vara i ert gulliga ute rum.
Ja jag har jobbat på Restaurang sen har jag varit husmor i församlingen sista åren jag jobbade.Nu är jag sjukpensionär pga.EDS.

Ha en jätte bra lördag.
Nu ska vi njuta av solen.Eller hur?
Kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vad härligt med nytt i badrummet, lite småkrångligt säkert under tiden det görs om. Härlig veranda och du ser skogen, va gott. Idag är nog perfekt för utejobb, ser ut och bli fint! Vi ska ta en tur in till Karlstad snart.
Ha det gott under helgen
Kram till dig vännen
AnnaMaria

Tina sa...

Hej vännen! Vilket härligt inlägg!! Vad du beskrev..dörrens öppning & stängning..underbart! jag hoppas att allt blir jätte bra, vilket det säkert blir! Inte så kul mitt i renovering..mycket damm, mycket bröte..men när det är klart är det värt ALLT gammalt "bös"!
Må gott & ta hand om varandra & en underbar helg med mycket fågelsång utanför ert ute rum önskar jag dig/er!
Kram Tina på
http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

Lovisa Månson sa...

Vilket mysigt uterum. Där kan man sitta och filosofera och vara ett med dagen...Njut lite från mig också!

houseofchandeliers and vintage sa...

Hejsan.
Hittade hit genom ett rött monogram.
Oj vad många fina kloka ord du har i din blogg, härligt att höra.
Tycker jag,
och otroligt vackra blomsterbilder.
Det var helt underbart att studera dem, jag formligen älskar blommor.
Det ser spännande ut med era byggen.
Det är gillar jag också.
Kram Zara