måndag 1 februari 2010

Gulle dig Pyssellotta......och kung Bore är fortfarande kung

Tusen TACK! och gulle, gulle dig! Från Lotta med bloggen Lottas pysselblogg kom en gåva i fredags. Hon fick en fråga av mig för ett tag sedan, att om hon hade änglaformar till salu så skulle hon hojta till mig....vad hände? Jo, hon gav mig en! Så glad och rörd jag blev! Se vilken underbar spets hon knutit fast......Tack för att du berikar mitt liv Lotta!
En annan vän skickade mig ett e-brev med fina bilder och vackra tankar. Det gladde mig och var särskilt betydelsfullt just idag, kram till dig Birgitta.

Kung Bore håller sitt grepp om oss. Naturen skapar de mest underbara konstverk. På mitt fönster i sommarrummet finns dessa iskristaller. Tyvärr kan ingen bild i världen ge rättvisa åt verkligheten.


Istappar! Långa!

Mina barns farmor har sådana här efterrättsskålar! Det finns många glada minnen i dem. När jag såg en hög med 7 st på loppis, som jag kastade mig in på i all hast, så fick de så klart följa med hem.


Återstår bara att leta efter en pytteliten sked med svart skaft.....barnen slogs om farmors pyttelilla sked när det var dags för glass eller efterrätt!
Mitt liv i bloggvärlden blir ännu mer sporadiskt än tidigare...det är så mycket jobb att jag borde sätta klockan på ringning för att minnas att andas och faktiskt glädjas åt det jag har.
Kramar
/Lotta

18 kommentarer:

Mejrams! sa...

Vilka fina foton du har tagit på iskristallerna, verkligen jättefina. Det låter inte bra att ha så mycket att göra Lotta, du är väl rädd om dig! Kram Merja

Gudrun sa...

Vilka fina bilder, fantastiska iskristaller, ser nästan ut som fjädrar.
Ha det gott Lotta, ta en sak i taget, det du inte hinner idag springer inte ifrån dig.
Många kramar från mig.

Viola sa...

Det låter som du har fullt upp just nu...var rädd om dig..säger en som jobbar igen så gott som alla dygnets timmar just nu...mkt att förbereda inför öppnandet utav gårdsbutiken,

vilka ljuvliga bilder på iskristallerna och visst blir man glad utav överraskningar, ha en bra vecka, KRAM

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Åhhh, visst är det fantastiskt med dessa bloggvänner, sååå berikande!
Härliga tallrikar med affektionsvärde.
Var nu rädd om dig vännen, så du inte arbetar rent för mycket!
Varmkram Lydia

Birgitta sa...

Vilka vackra isrosor du fångat på bild och efterrättstallrikarna är så fina tycker jag.
Det är roligt när du hinner titta in i bloggvärlden någon gång emellanåt. Vi behöver dina visdomsord. Men försök ta en paus ibland och gör absolut ingenting utan bara njut av tillvaron.
Ha en skön vecka.
Kramar Birgitta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är roligt när du gör ett inlägg, och så vet vi att allt är bra med dig. Att du jobbar mycket och stressar är ju inte bra, men det är lätt och halka på av bara farten. Det var jättegulligt och skicka en änglaform till dig, den var jättesöt. Såna tallrikar har jag ärvt, tror nästan det är exakt samma mönster. Och så vackra frostrosor du fotat.
Må så gott Lotta-vännen glöm inte att andas.
Stor kram
AnnaMaria

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Lotta.
Men ojsan vilka superläckra iskristaller, nu blev jag nyfiken på vad för en kamera som du fotar med, när du kommer så nära.
Otroligt snygga.
Sen sitter det en annan liten ängel och spelar piano med sin morfar, hon är ju för söööööööööööt.
Tänk att det finns såna där kakformar, så läckert.
Dina loppistallrikar är jättesöta.
Hoppas ni får lite mildare snart, vår termometer kryper alt närmare minus 30, inte poppis.
Ha en underbar vecka.
kram Zara

mysiga heestrand sa...

Det viktigaste är ju att låta det verkliga livet ta tid. Det är alltid roligt att läsa dina inlägg för du skriver så rart. Du visar så fina bilder, skålarna är helt ljuvliga. Jag har också fina minnen av sådana skålar.
Kram och sköt om dig
Marita i Heestrand

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Lotta!
Vad snällt av din bloggvän. Jag har en likadan ängelform, den är såå fin. Vackra foton du tar.
Kram Susanne

Min Skattkammare sa...

Hej Lotta!
Jag känner som du, att bloggandet blir sporadiskt....men det är väl kanske meningen! ;o)
Tack för ditt mail, men vet du, jag insåg plötsligt att jag inte har mina nära och käras mailadress!! Så det stannar av här.... Jag antar att det är en generationsgrej det där att maila, men vi gör det aldrig. Vi slår en pling, som på den gamla goda tiden! ;o)))
Vilka gulliga vänner som tänker på dig, jättesöt änglaform!
Ha det så bra i vita vinterlandet!
Kramar Kicki

Lillan sa...

De iskristallerna skulle jag kunna titta på hur länge som helst. Alla unika, ingen den andra lik.
Får se hur länge kung Bore håller greppet om oss i år. Ser fram emot att möta Kung Liljekonvalj om några månader, strax innan schersminen blommar!

Anonym sa...

Hejsan!

Vad roligt att du hittat till min blogg. Det är alltid roligt med nya bekantskaper.

Härliga fruktskålar, jag kommer ihåg att jag åt ur liknande hos min mormor när jag var liten.

Lycka till inne hos mig

Kram Lena

Kajsa sa...

Hej Lotta!Vilka fantastiska foton du tagit.......!Du och kameran verkar ha en bra relation.
Dom kan du använda som vykort.......!
En sån liten änglaform köpte jag till jul och Joele bakade med den och andra små formar som jag har!
Och Lotta jag kan inte allt.Det bara verkar så.
Försök att göra det du tycker är roligast när du har din fritid.....på jobbet kan man ju inte alltid göra det.Saker måste fixas vare sig man vill eller ej!
Men hemma kan man välja.....!


Varma kramar till dej och försök att skapa dej lite andrum!

Må bra!Kajsa

Charlotta sa...

Dina fjäderkristaller är fantastiska. Tur att du hinner se sådana fina detaljer trots att du har mycket omkring dig nu.
Sköt om dig!
Kramar från
Charlotta

Uttan sa...

Ja nu finns det verkligen mycket vackert att fota.Fjädrarna på din ruta var vackra.
I dag har Vi fotat vinterbilder som Jag kommer lägga ut i morgon på Bloggen.
Solen värmde faktiskt i dag på dagen det var underbar att blunda och sätta ansiktet mot solen och känna värmen.

Fånga dagen!
Kramar!

annika sa...

Iskristallerna är fantastiskt vackra...som skira fjädrar.
Änglaformen är söt med den fina spetsen till som pricken över i.
Var rädd om dig vännen och tänk att det är ingen som tackar en för att man jobbade för mycket.
Kram/ annika

Anonym sa...

Förstår att du har mycket runt dig nu. Även om det är roliga göromål så...glöm inte bort dig själv, lilla Lotta!

Kramar Eva-Mari

Birgitta sa...

Så fina efterrättsskålar, nåt i den stilen är jag själv på jakt efter, det måste nog vara att det poppar upp lite gamla minnen som gör att man vill ha vissa saker fast man inte förstår att det finns begravt nånstans i ens inre.

Snön är i drivor och det yr och blåser ute, inget trevlig vinterväder just nu. Men igår var jag hos Ivar och då var det sol både ute och inne, vi gick en underbar promenad genom byvägar och skogsgläntor och solen sken så fint över ängarna, det var vackert så det gjorde ont. Imorgon får jag vara barnvakt igen, då kommer Ivar hit när mamma ska jobba några timmar, det är så jättemysigt! Han är så rolig och trevlig att umgås med. Jag skriver så här till dej för jag vet att du har det på samma underbara vis, annars kan man ju lätt trötta ut folk om man bara berättar om barnbarnens förträfflighet.

Läste i ditt förra inlägg om återträff med en gammal vän som tappats på vägen, livet ändrar sig ju hela tiden och nya saker kommer till, då är det ju härligt när man kan återknyta den gamla vänskapen igen och tycka att det känns bra och rätt.

Hoppas du har det bra och inte jobbar för mycket, andas ibland och sitt med Lovisa i knät och kramas. Talar av egen erfarenhet, det är lätt att vara efterklok, men nu har jag det jättebra och tar dagen i lugnt tempo. Kramar Birgitta