måndag 1 juni 2009

Pingsthelgen!

Tänk, inte kom jag ihåg att det var pingsthelg! Eftersom dagen idag inte är ledig dag längre...så föll det bort helt och hållet. Men vi flaggade...för en liten tjej som efter en ganska krokig väg tog sin studentexamen. Tack och lov för Komvux (hm!hm!) Nu väntar universitetet för den duktiga tjejen! Vi är stolta lilla E! Sonen har skaffat en bedårande liten fästmö!
Mors dag var det också! Och jag hade mina kära hos mig! Eftersom lördagen var "examensdag" så hade jag både pappa och syster yster boende hos oss. Härligt.
Söndagkvällen avslutades med konsert. En ungdomskör från Kina China Broadcasting Children’s Choir sjöng tillsammans med flickkören Clavinova från Karlstad. Mycket härlig avslutning på en underbart solig, vacker och lycklig helg!

Den här helgen har jag gnolat.........

.....jag lät alla mina maskrosor blomma....

(fast där ljuger jag lite *fniss*) Jag fotade några istället!
Är det någon som funderat över hur det funkar när maskrosen först är alldeles gul och sedan blir denna vackra boll? Jag var tvungen att studera övergången....så nu vet jag! Gör du?

Lite luffarslöjd av syster yster. Fiiiiiiint! Vill ha mera!!!!!!!



20 kommentarer:

Anonym sa...

Oavsett om du missade att det var pingst eller inte så ser det ut som du njutit av naturens fägring och VILKA foton du tagit, att "ogräs" kan vara så fint! Den lilla dockan ändrar sig snabbt och är så söt,klart att du skall visa fler och många kort på henne så vi får följa förändringarna vi med. Min vagn och våffelcafe´ finns strax utanför Borås, man bor ju inte i "knallebygden" för inte, hahaha. (mellan Borås och Ulricehamn i en liten liten ort som heter Grovare, ja så heter det faktiskt.)Om du har vägarna neråt Västergötland så tveka inte på att höra av dig, jag fixar fika!!!! eller en matbit.
Kram Lotta

Tina sa...

Hej vännen! Vilken härlig helg du haft med familjen. Vilkn underbar bild på maskrosen!!! Helt fantastisk. Ska vara ärlig att jag har aldrig sett dem på detta sätt.. du får verkligen de att se fantastiska ut!!!!
Må gott.
Kram Tina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ser att du haft en go och rolig helg. Det är mysigt och träffas så ibland. Är det din syster som gjort dom fina sakerna..wow Så duktig hon är, jag tror det där är jättesvårt och få till.
Ha nu en fin vecka
Kramis AnnaMaria

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Jag har inte heller tänkt på att det var pingst.
Varje dag är en helgdag - nej men nästan. Det gäller att njuta i villervallan!
Har ju återkommit från Sthlm och en härlig helg där!
Som alltid har du vackra blommor att visa. Ja, tänk vad en maskros kan vara vacker!
Ja, kom vux (lärcenter)är helt perfekt.
Jag har jobbat jättemycket där.
Carin

Lallis - liv och leverne sa...

Vilken underbar blogg du har:) Hittade hit från rummet för välbefinnande och kommer gärna tillbaka.
Kram Lallis

Birgitta sa...

Hej Lotta!
När jag ser att du gjort ett inlägg måste jag bara dit och se vad du skriver för härligt och vilka fina foton du visar. Visst känns det lite snopet att annandagen bara försvann så där. Annars hade det ju varit helg idag också. Visst är det skönt att få träffa släkt och vänner och umgås ibland.
Jag väntar på vecka 29 nu, för då blir det fullt hus här av barn och barnbarn.
Idag har jag dragit på varpflätan som jag visade för ett tag sedan. Men jag trivs inte i värmen, mår inte bra då, men nu ska det bli svalare igen.
Jag hörde om den där barnkören från Kina på radion idag. Måste varit väldigt intressant att lyssna på dem. De hade ju fått 2 svenska sånger att lära sej också. Och så börjar ju båtbussarna i K-d igen nu. Det låter så mysigt med dem.
Nu hoppas jag att du får en skön vecka med lagom mycket jobb.
Kram Birgitta

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Låter som du haft en toppenhelg du också! jag säger det igen...vilka vackra bilder du tar! Hoppas att det är bra med lilla barnbarnet! Ha en fortsatt trevlig vecka! Kram Therese

Britt sa...

Vilka vackra bilder och luffarslöjden var underbar! Gör hon det själv? Va duktig hon är.

Jovisst har här badats! varje kväll efter jobbet tar jag ett dopp om vädret tillåter. Det är inte särskilt varmt i vänern men i de mindre sjöarna är det riktigt behagligt.

Kram britt

charlotta sa...

Du var inte ensam om att glömma bort att det var pingst. Förr var ju pingst årets "bästa" helg, den vackraste och mysigaste, kanske just för att den inte är så kommersiellt uppblåst som andra helger. Nu går den spårlöst förbi. Men man har bara sig själv att skylla, det går ju faktiskt att erövra pingsten igen om man verkligen vill.
Du fyllde din helg med annat än pingst och fick också en stund i trädgården. Lycka att kunna njuta av maskrosfrön!

Rummet för välbefinnande sa...

Du är verkligen helt makalös med kameran, att plocka fram skönheten hos denna, så missförstådda växt - maskrosen. Det är jättefina bilder!

Ja, pingsten har obemärkt gått förbi här också. Jobbade lördag och det var mycket att göra, sen så "stängde jag av" jobbandet och bara njöt av lördag em och söndag. Det behövs ibland.

Men, så fina saker din syster skapat i tråd. Det är inte bara, det kan jag lova. Har gjort några kronor själv, stora och små, och det tar sin lilla tid.

Ha en fin dag Lotta!

Kram Mia

Helena sa...

Vad duktig hon är dein syster, luffarslöjd är så charmigt! Jättefina blomsterbilder du tagit! Man blir så glad av det! Kram helena

houseofchandeliers and vintage sa...

Hejsan
Man får gratulera till en fantastisk helg, jag hade också glömt att det var pingst. Vad fint ni verkar ha haft det, och din pappa och syster har varit till dig. Jag avundas alla som har sina föräldrar kvar i livet, det är länge sedan mina gick bort.
Det är bara att njuta, som du säger.
Men jag gläds ju över att vi alla är en stor härlig familj.
Jag måste bara få skriva om dina underbara bilder, vad är det för kul lurt du har upptäckt med maskrosen, hur gjorde du det, satt du och studerade eller tog du maskrosor i olika faser.
Visst är de underbara dessa bollar.
Viket helt underbart perspektiv du har fotat bollen i från.
Tack för din som vanligt omtänksamma och jättegulliga kommentar, ja alla 4 barn är konstnärliga, jag är tacksam.
Dock är vi lite bohemiska och kan inte riktigt slå mynt av våra talanger.
Men vi är glada för att vi har varandra.
Hoppas du får en underbar vecka.
Kram Zara

Birgitta sa...

Vilken fin helg du verkar att ha haft. Att samla sina nära och kära, finns det något värdefullare, jag tror inte det. Och att du och jag sedan delar ett av livets stora händelser att ha blivit mormor i denna underbara årstid till små underverk, helt egna personligheter som det ska bli så roligt att lära känna.

Ja, jag ska verkligen njuta och ta vara på tiden, den går så fort och är så underbar. Önskar dej en härlig tid tillsammans med Lovisa, kram Birgitta

Birgitta sa...

Hej Lotta!
Jag vill bara tala om att det visst finns orkidéer i Värmland. De växer hos mej här i Finnskogen. Läste ditt inlägg hos Zara, så det är därför jag vill berätta det för dej. Jag ska fota dem sedan om jag kommer ihåg det när de blommar.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

MiaMaria sa...

Hej!

Låter som du haft en toppen helg....Och vilka härliga bilder...
Och vilket fint luffar arbete din syster gjort!!

HA´en skön vecka!
MiaMaria

Lovisa Månson sa...

Jag missade också pingsten ,men det finns så mycket annat att fira. Det vet jag och det vet DU! En liten Lovisa,åh! Och så lik hon är mormor! Mer bilder tack!
Kram/Lovisa

Huset vid ån sa...

Hej! Tack för titten..ja, visst har vi det bra som bara vrider på kranen så får vi fräscht vatten! Jag uppskattar det extra mycket när vi varit utomlands, och fått burit en hel del flaskor...Då är det en lyx att få vara hemma i sitt eget kök! Må så gott vännen! Kram Therese

promenader på landet sa...

Vilka vackra bilder du visar "blåsmaskrosor" är väldigt vackra! Roligt att gå på konsert det brukar alltid vara avkopplande och kul. Ha det så bra! Kram Maria

♥ Fyra årstider sa...

Tack snälla du för rara ord..min dotter har det svårt i skolan, ska gå om 3.an och jag är utbildad lärare..som tur är så kan jag hjälpa min lilla tjej, me jag funderar ofta på hur det kommer att gå. Som tur är så har hon ett gott självförtroende och är en tuff liten tjej..men många gånger har mamma suttit med tårar efter jobbmed läxor...hom får kämpa så hårt.
Kram Lotta

Uttan sa...

Ja så fina bilder du visar...
"Tomtelandet" gav mej massor av myggbett så den här natten sitter jag helst vid Bloggen för att inte klia sönder mina ben helt.
Men sommarn har ju mycket att bjuda på även mygg.
Ogräs, maskrosor är så vackra och jag tycker att Tistlar är helt fantastiska blommor.
Ha en fin dag!
Kram!