onsdag 17 juni 2009

Jag har vunnit!!!!!....igen!!!!

Jag kan inte fatta att det är sant! ...men så är det! Jag har vunnit ett av dessa fantastiskt vackra trädgårdssmycken. Hos Jord under naglarna var det utlottning på dessa smycken tillverkade av Trådspira och jag har vunnit!
Lyckliga jag!

Dagen innan utlottningen, stillade jag mig en stund och önskade att jag skulle bli vinnare....det är vid sådana stunder som man börjar fundera!
Det är vid sådana stunder som man inser att man får det man tänker!
Det är vid sådana stunder som man inser att man får det man behöver när man behöver det! (inte alltid nödvändigtvis prylar.....*ler*)
Det är vid sådana stunder som man ännu mer än tidigare funderar på vikten av goda tankar!!!! Att tänka snällt om sig själv och andra! Att låta alla andra få vara sig själva och att glädjas över den man är!

Har följt en blogg...en tjej har tyckt att det har funnits missundsamhet i kommentarerna och hon funderar på att sluta blogga! Då blir jag ledsen, långt in i hjärtat! Varför kan inte alla förstå att det är SANT....delad glädje är dubbel glädje (eller t.o.m tiofalt, tusenfalt glädje)...att sant glädjas åt andras lyckanden också skänker äkta glädje hos en själv!

Glad midsommar, alla där ute! Min midsommar är extra glad! Jag firar 32-årig bröllopsdag! Jag firar en 30-årig dotter, jag är mormor!...och nu har solen skinit på mig och min pappa som jag besökt i Örebro under ett par dagar! Kan livet vara mer underbart så säj?????

Kramar! från en över alla gränser glad liten Lotta!
ps. Jag var i Rottneros och suktade över dessa alster i helgen ds

9 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Ett STORT GRATTIS till dig!
Är det någon som är värd en så vacker vinst så är det ju du Lotta!
Du är en sprudlande inspiratör som peppar och lyfter dina medmänniskor, som sprider solsken runt dig och väcker en tanke i vårt inre.
Och, du vet att jag håller med dig - varje ord, varje tanke är en önskan......
Rikedomen att sant kunna glädjas med andra är så stor, så stor....
Den ger ju bara ett mervärde till oss alla här på jorden.
Skrev lite om detta i mitt inlägg (inte så förvånande kanske *ler*)

Önskar dig och familjen den bästa av midsomrar!!!!!!!

Hoppas ni får njuta i fulla drag och bara andas in livets absoluta skönhet!

Stor kram till dig!
Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till vinst och Bröllopsdag. Vilken fin krumelur du vann, vackert bredvid en ros tex. Vi har också bröllopsdag imorgon, fast vi firar inget före midsommar. Och du har så rätt, att inte kunna bli glad eller lessen för någon annan, då har det nog låst sig..
Stor midsommarkram
AnnaMaria

Anonym sa...

Hej och grattis till ditt fina trädgårdssmycke! visst är det så att man kan önska saker och ibland slår det in och ibland inte men det jag tycker är så härligt är att det där med att önska sig något är en härlig känsla. Jag är lite less på många barn idag för när man frågar vad de önskar sig så svarar de "jag vet inte, inget speciellt" och det tycker jag är tråkigt, vi har skämt bort våra barn på fel sätt, de har ju inget att längta efter eller att bli lyckliga över när de ÄNTLIGEN får det där som man önskade. långt blev detta, men massor av kramar till dig!

Birgitta sa...

Hej och grattis till vinsten och på bröllopsdagen. Och så såg jag att du fått en award. Grattis till den också.
Jag är inte avundsjuk på dej utan tycker att du är värd att vinna. Jag älskar att läsa din blogg, för du har så mycket att ge där. Man blir glad av det. Nu hoppas jag att du får en trevlig midsommar.
Kram Birgitta

houseofchandeliers and vintage sa...

Hejsan Lotta.
Du är för lysande som vanligt, det känns som om du känner till filmen
The Secret: Law of Attraction, själv har jag inte sett den, men mina söner och de har berättat om den.
Tydligen så innehåller den sånt som du nu skriver om i dit inlägg.
Med det vill jag hålla med dig och önska en riktigt bra midsommar.
Ja just det du har fått en till Award från mig, helst så vill jag ge dig två på en gång.Du förtjänar verkligen det.
Kram Zara

Vit som snö sa...

Åhh ett sånt vackert smycke till trädgården, vad kul att du vann!!
Och dina ord idag är såå sanna, jag hoppas att din bloggvän kan känna så många fler som gläds med henne än som missunnar henne, tyvärr finns det alltid såna! Det är egentligen synd om dom som saknar den förmågan, att känna glädje för andras skull!
En underbar midsommar önskar jag dej! O kul att du vill vara med i min utlottning!
Kram Cilla

Fantine sa...

Grattis mormor!

Det var ju ett jättefint trädgårdssmycke som du vunnit. Jag kommer och beundrar det någon dag.

Många kramar 29-åringen... :-)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon Lotta. Jag har skickat en Award till dig, bara för att du är så snäll och rar jämt. Tror du har fått samma av någon mer, men jag vill ända ge till dig. Det är så mysigt och småprata med dig.
Kramis AnnaMaria

Tina sa...

Hej älskade Lotta!!!
Å, vad underbart!! Är så glad över din vinst!!! Ja, det med tankens kraft är ju nått som står mig VARMT om hjärtat! Jag skrev om det för en liten stund sen på min blogg :-)
Du ber om det du önskar & du får det!!

Va tråkigt om denna tjejen du skrev om!!! Hoppas hon inte ger upp utan fortsätter blogga. Det är ju inte hennes fel om andra inte kan vara positiva. Be henne stå på sig från mig... jag kanske kan följa henne & ge henne en & annan peppning!!???
Men jag vet ej vem det är.

Å, jag kan nästan känna din lycka & glädje genom datorn. Va härligt med att fira så mycket. Verkligen värt att fira!!!
Jag säger Grattis på bröllops dagen & önskar dig & din familj en underbar Midsommar!!
Love Tina från
Livet är här & nu!!!