måndag 25 maj 2009

Lite av varje!

Dagen idag blir inte riktigt som jag förväntade mig...därför blir det bara en snabbis-blogg! Jag ligger efter....vill hinna läsa ikapp hos alla mina gulliga bloggvänner, har snabbtittat och sett att ni har en massa kul bilder och texter och nya awarder väntar på mig!!!!!!

Tusen, tusen TACK! Om ni bara visste vad det värmer i mitt hjärta....så många rara och gulliga människor det finns...och som tänker på lilla mig, av alla, i denna stora, stora värld! Ni är alla värda alla awarder som finns!!!!!
Helgen som gått har jag återknutit bekantskapen med en väninna från studenttiden! Hon flyttade till Schweiz och gifte sig där....vi har inte setts på måååånga, måååånga år, men hållit kontakt brevledes. Nu besökte de oss över helgen..... oj vad vi babblade! Stackars mannen, som helst vill prata franska (det kan inte jag tala alls) men som tack och lov förstod en del svenska...blev nog lite överkörd, när svenskan blev riktigt flödande!!!!!! Vi hade en del att gå igenom.....*fniss*

Sedan har jag ju mormor-at mig, så klart. En bild till.....lovar att det inte ska bli så många fler...men det är en sån oerhörd lycka att få hålla ett så litet knyte igen.....att vår lilla dotter nu är så stor att hon själv är mor. Minnen tränger på...man gråter glädjetårar och man snusar och snusar och kan inte få nog av ett fjunigt babyhuvud. Klänningen har hon fått av morbror och moster.
Badrummet är användbart igen......det är fortfarande lite grejer att fixa till
Nu får vi väl anse att det är sommar! En humla på maskrosen, avslutar mitt snabbinlägg..... Ska försöka komma ikapp med läsningen snarast!!!!!

21 kommentarer:

Tina sa...

Åååå, du underbara Lotta!!!
Vad jag gläds med dig! Ditt barnbarn är underbar & jag vill jätte gärna få ta del av fler kort!!!
Va kul med att träffa en person man inte sett på länge. Det är underbart att fylla i alla år!!

Ditt badrum ser väldigt fint ut! Ljust & fint :-)

Du är en underbar kvinna med ett stort & omtänksamt hjärta & du delar med dig av det till oss andra.. inte konstigt vi tycker om dig!!!!
Må gott & njut av att vara mormor!! Snutta & gråt av glädje.. visa bilder.. det gör mig varm i hjärtat & ser fram mot den dag då jag blir farmor..( inte än på några år dock..hoppas jag ;-)
Ljuskramar till dig min underbara vän!!!!
Kram Tina från
Livet är här & nu!!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ser att du har haft roligt besök, härligt och återse gamla kompisar. Och lill-tjejen ligger så gott hos dig. Och ditt badrum ser jätefint ut.
Ha det gott
Kramis AnnaMaria

Vit som snö sa...

Klart du ska visa bilder på den lilla sötnosen!!! Och njut på!!!
Vilket vackert badrum, handfatet ser underbart ut!
Vad kul det måste ha varit att återse en vän från långt tillbaka och prata genom allt som hänt, franska mannen får liksom stå ut med det;-)
Ha en skön vecka!
Kramis Cilla

Rummet för välbefinnande sa...

Franska - mmmmm - det är så vackert! Det är något som står på min önskelista det, att lära sig franska! Kanske ska bli världens äldsta au-pair och åka till frankrike och lära mig språket?!?
Men, det är klart - jag skulle nog hellre sitta där och blicka ut över ett betagande lavendelfält och läppja på ett glas rött - det ingår inte i au-pair´ens arbetsuppgifter kan jag tro *ler*

Snosa nu på och bara njuuuuut och lägg gärna in bilder på det lilla undret. Vi gläds vi också vet du.

Kram Mia

Caroline sa...

Vad mysigt med kärt besök, förstår att ni hade mycket att ta igen!

Sicken sötnos ditt barnbarn är, passa på och njut innan de blir stora... :)

Ha en skön vecka!

/Caroline

Uttan sa...

Så sött litet Barnbarn...man kan inte titta sig mätt.Klart jag vill se mera bilder och följa hur hon växer.
Trevligt att minnas tillbaka med en vän fast man är i från varandra i många år så känns det alltid som i går när man träffas.Nu laddar vi för en heldag med cykel.Vi tar färjan över till Gräsö och se vad där finns att njuta av.
Vi har inga måsten idag.
Ha det nu gott och hoppas solen lyser på dej.
Kram!

plingan sa...

Ett sådant bedårande barnbarn du skaffat dig :) Förstår att du snusar alldeles förskräckligt.
Tack för din gulliga hälsning hos mig. Den värmde verkligen!
Kram

Helena sa...

Hej Lotta!
Det var inte allt för svårt att lista ut vilka dina två bästa saker du gjort är!(= Och se vad du får njuta av nu på köpet! Mysigt!Vilken fantastisk bild på humlan!
Ha en härlig kväll! Kram Helena

Huset vid ån sa...

Men vilken liten sötnos...Jag blir alldeles sjuk när jag ser henne, Såå söt!! vad trevligt med besök...kan tänka mig att det var mycket att gå igenom! Underbara o fina bilder som vanligt! Må så gott! Kram Therese

MiaMaria sa...

Hej!

Så klart att du får visa oss många bilder på den söta vackra!!!!

Och ert badrum ser ju så vackert ut....

Trevligt med vänner långväga ifrån på beök......

HA´det så gott Lotta!
MiaMaria

Britt sa...

ÅH, vilken sötis! Jag förstår vart du tillbringar all din tid! ;-)

Va vackert du har gjort med glasen. Hur får du blommorna att sitta kvar så?

Tillbringa nu mycket tid och snosa så mycket du orkar på den lilla. Det är ju ändå ett av livets stora verk; en liten nyfödd bebis med hela livet framför sig. Tänk va många mysiga stunder ni ska ha tillsammans. NJUT!!

Stor kram Britt

Sussi sa...

Så klart en lycklig mormor ska lägga ut kort på sitt vackra barnbarn, det vill vi alla glädjas tillsammans med dig för.
Altanen på ditt hus ser också underbar ut.
Vad roligt att få återse en gammal vän, ni verkar ju ha haft det så trevligt!
Tingeling Sussi

Husbilsresan sa...

Hej och grattis till lilla prinsessan...visst är det underbart att få barnbarn...och den här gången har jag turen att bo i samma stad som den lille också.Den första bor 50 mil härifrån=( Kul att du hittade mej och kul med en ny bekantskap.
Ha det så gott och njut av den lilla tjejen!
Kram/Gunn

Flaggduken 2 sa...

Vilken söt liten skrutta. Har precis blitt moster, visst är de små rara!
Kram Petra

Maria Berg sa...

Visst är livet underbart!!!
Jag kan tänka mig glädjen att bli mormor - jag tror inte du kommer att hålla det o att inte sätta in fler kort och vem säger att du måste - klart det skall in.

Jag kan se tranorn, svalor och rådjuren framför mig - hade gärna följt dig på dessa morgon promenader.

Om du hinner och vill skulle det glädja mig om du vill var med i utlottningen av en av mina naturbilder http://mariaberg-foto.blogspot.com/2009/04/tavling-nr-2-vinn-en-forstoring.html.

Kram och hoppas jag inte är för påträngande.
/Maria Berg

houseofchandeliers and vintage sa...

Hejsan kära Lotta.
Du är verkligen en generös person, och det värmer på riktigt.
Jag får fatta mig kort , vi ska till stan, men måste dock få skriva om ditt underverk, som din dotter fått.Gud så ljuvligt, man har börjat längta efter att ens söner ska sätta igång.
Tack för dina fina ord i min blogg.
Vill snabbt berömma dig för glasen med violer, såååååååååå underbart.
Ha en bra dag.
Kram Zara

Unknown sa...

Vad kul med en liten.. det är så ljuvligt att snusa på dem :)


Kram Maria

Vardags-mirakel sa...

Hej, tack för kommentaren! Vilken härlig blogg du har med vackra bilder och kloka ord. Supersöt flicka du blivit mormor åt,kram Eva.

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Naturligtvis ska du visa barnbarnet. Lite lagomt....det förstår alla.
Jag tyckte flaskorna såg spännande ut! Gott till choklad, verkade det;-)
Ha det!
Carin

Anonym sa...

Tack för att du visat in mig till din värld. Grattis till en ny huvudroll i livet... som mormor. Helt underbart litet knyte!

Känner att du är en själsfrände.

Torsdagskram från Eva-Mari

Daniel sa...

Krama ditt barnbarn från mej!

Å awarden e du så värd!