torsdag 2 juli 2009

Lyckliga jag!

Idag kom den! Vinsten!
Från Trådspira!!!!!!
Lyckliga, lyckliga jag! Dessutom hade jag telefonkontakt med Kristina Lindbohm, tjejen som är Trådspira (fniss)! WoW! Vilken tjej! Kändes som om vi skulle kunna sitta och surra en ganska lång stund om livet och annat!
Det är inte omöjligt att min återkomst här, på riktigt, i höst kommer att innehålla en och annan överraskning!!!!!! Hoppas att ni trogna, blir nyfikna och undrar när hösten närmar sig!!!!!!
Nu har jag i alla fall ett mycket vackert trädgårdsmycke. Det kommer att flyttas på..
för jag vill hitta en perfekt plats för detta vackra, men tills dess...
kolla bara
...är hon inte bara hur duktig som helst??????



Imorse kom min man till mig med en tallrik sommarsmak!
Vi hade faktiskt smultron på vår tomt i sådan mängd att vi fick varsin tallrik! Med grädde! Himla fiffigt med LCHF-diet (low carbonate-high fat) Grädde är jättetillåtet!!!!!!! Sedan var det jordgubbar till lunch! med yoghurt!
Vi tar cykeln till jordgubbsodlaren, dagligen...cyklar hem med en 3-liters creme fraiche-hink med jordgubbar! Fyllda med C-vitamin, antioxidanter och solsken!

Jag har en spindellilja!
För över 35 år sedan övertog jag min morfars lägenhet. I den fanns en spindellilja, som var gammal redan då! Jag har vårdat den sedan dess och då och då blommar den! Som i år! Man kan inte låta bli att förundras över naturen!

Gillar naturvänligt! Detta är tvättnötter! Min gulliga syster-yster förärade mig ett gäng tvättnötter! Man lägger 6-8 nötter i en påse och tvättar! Inga kemiska tillsatser och när tvättförmågan avtagit (när det blanka på insidan av skalet inte är blankt längre) lägger man nötterna på komposten! Jättefiffigt! Just nu befinner jag mig i utvärderingsfasen! Blir det rent?????
Till sist!
Mormors lilla groda har hunnit bli 5½ vecka. Äter som bara den! Ligger över sin kurva! Har det varmt! Varför en filt utan något på kroppen, i mormors trädgård, är ganska skönt!
Jag är för tillfället en mycket nöjd och lycklig sommarlovsfirande person! Inte gör jag många knop! men det tycker jag faktiskt att jag är värd!!!!! *fniss* Det kommer en höst, med stress och jobb!Alla er därute som väntar på semester och på lata dagar! Jag unnar er alla det! Hoppas att ni inte behöver vänta! Livet är nu!
Kramis!

14 kommentarer:

Birgitta sa...

Hej!
Grattis till den fina vinsten. Vilken tur du har. Naturligtvis blir jag lite nyfiken på vad som komma skall till hösten. Klart jag hänger kvar som bloggare, tycker det är jätteskoj och jag har fått en massa nya vänner här.
Jag förstår om du inte ville åka till Brunskog. Det var alldeles för varmt och kommersen var urdålig. Får satsa på julmarknaden där istället. Du har ju sett mina vävar i Torsby och jag lägger ju ut dem på bloggen allt efter som de blir klara. Jag har lite beställningar nu som ska göras. Jag har haft ont i ryggen i två dagar nu och hoppas det är bättre i morron. Jag tar dagen som den kommer nu. Snart kommer barn och barnbarn hit och då blir det fullt hus.
Nu får du fortsätta njuta av det vackra vädret ett par dagar till. Det ska bli regn hela nästa vecka. Njut av jordgubbarna också och lillan.
Ha det så skönt.
Kramisar Birgitta

Uttan sa...

Hej!
Så roligt att Du skriver har kikat in och saknat dina inlägg men det är klart man måste vara lite ledig.
Det blir inte lika mycket tid vid datorn på sommaren.
Så fin Spiran var ja hon är duktig på att få till det.
Jag har ju också försökt mej på det där med spira men de blev ju långt ifrån så fina som den Du vann!
Grattis!
Lilla Grodan är så söt,ett år går fort och det händer massor på den tiden med de små så det gäller att njuta.
Ha en bra fortsättning på sommaren!
Kramar!

Tina sa...

Ååå, vad fint det va! Grattis igen!!
& JAAAA... jag blev VÄLDIGT nyfiken på din överraskning!!! Ser jag fram mot!! :-)
Så goe ditt lilla barnbarn är. Stor han börjar bli.. snart tonåring ju.. fniss...
Vad många härliga minnen du har. Du vårda verkligen både dem & tingen ömt! Det är härligt att få ta del av det, tycker jag. Tack snälla!!
Ha en underbar helg & va rädd om dig!!
Kram Tina
http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

Ps. jag är oxå ett stort fan av LCHF :-) Ds.

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Lotta.Vad kul att du hörde av dig,
Du har verkligen rätt så otroligt fin trädgårdsprydnad, kan man säga.Hon är verkligen duktig, jäääääättesnyggt.
Vilken rar man du har, oj, jag blir rörd, det är sånt som betyder något.
Jag läste i en tidning om tvättnötterna, ska bli kul att höra om de fungerar.
Har du en bild på barnbarnet, i så fall ser jag inte den bilden.
Och det ska bli så spännande att höra vad du har hittat på framåt hösten.
Jag hänger gärna kvar.
Ni har tydligen också varmt nu.
Vi har haft mycket varmt och jag badat i sjön, det är lääääääääääääääääänge sen, min man säger att prognosen är att det ska bli regn och svalare, men det gör inget man har ju redan badat och i så fall så gör man saker som passar det vädret.
Jag tycker om nästan alla väder, eller som Pippi Långstump säger vi ska vara glada att vi har nåt väder alls, visst är det kul.
Hoppas du får en härlig sommar.
Själv håller jag nog på att fullständigt nöta ut kameran nu, det är såååååååååååååååååå uuuuuuuuuuuunderbart vackert överallt, man bara dånar.
Kram från mig.Sköt om dig.
Zara.

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Va kul att du vann! Det vet jag inte vad det är...men min tur kanske kommer!
Vilka härliga cykelturer ni har!
Kram
Carin

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Tack för allt vänligt du skriver till mig..jag blir såå glad ska du veta. Grattis till din fina vinst! Visst är det härligt med allt som hör sommaren till...Och ditt lilla barnbarn ser såå gosigt ut! Jag kan bara drömma mig tillbaka när Wilma var så där liten...Den där goa bebisdoften!Jag tycker inte det är så längesedan men åren drar iväg....Snart 8 år sen...Tiden går alldeles för fort! Ha de bra i helgen o sköt om dig! Sommar Kramar Therese

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis, vilken fin sommarvinst. Kan allt undra vad ni pratade om, kanske vi får se fler såna vackra rabattskapelser.. Härligt med cykel-avstånd till gubbarna, jag köper utanför Hagahallen än. Ska jobba en vecka till, just nu känns det som en evighet, sommaren tar slut innan semestern känns det som! Så söt din lilla groda är, gott och slippa kläder.
Ha det så skönt nu vännen och kram
AnnaMaria

Mejrams! sa...

Roligt att höra ifrån dig Lotta! Klart du kan servera skumpa i glasen och en och annan efterrätt! Grattis till vinsten, den är jättefin (och nyfiken blir jag, måste man vänta ända till hösten?). Har kikat litet på hennes alster för att ev ta in i butiken. Ha det nu gott i sommarvärmen!/Kram Merja

mysiga heestrand sa...

Tack för hälsningen. Jag kommer att fortsätta gå in på din blogg.
Är lite nyfiken på vad som komma skall efter ditt samtal med "Trådspira". Vackert smycke du vann.
Det är underbart med barnbarn. Jag har också haft förmånen att få ha mina nära.
Ha det fortsatt skönt på din ledighet
Kram Marita i Heestrand

Helena sa...

Grattis till den fina vinsten!!! Man blir så glad när man får hem ett paket i brevlådan! Ha en skön lördag! Kram Helena

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Tack för dina rara ord....Ha en riktigt bra lördag med dina nära o kära! Många Kramar Therese

Huset vid ån sa...

Hej vännen! Tack för dina rara ord...Ha en riktigt bra lördag med dina nära o kära! Många Kramar Therese

Viola sa...

Hejsan, tack för dina rara rader..och vad roligt att ud gjorde dig tillkänna så att jag kunde hitta hit..så du har haft lyckan och fått livets efterrätt...jag tycker att det är dags nu att få njuta utav detta oxå men det tycker tydligen inte mina vuxna söner...ännu...:) tittar så gärna in till dig igen och hoppas vi håller kontakten, vilken ljuvligt "smycke" som kommit hem till dig...ha det gott, kram

Anonym sa...

Underbart trädgårdssmycke. Är inte så förtjust i dylika tingestar men denna skulle jag gärna vilja ha i min trädgård. Måste besöka Trådspiras blogg... det känner jag nu.

Du har så mycket trevligt att visa oss, det är en fröjd att kika in till dig. Åh, vilken liten barnbarnsgoding du har! De är underbara.

Undrar vad du kommer med för överraskning i höst???

Regn&ruskkram från Eva-Mari