fredag 24 juli 2009

Gamla nya vänner!


Igår fick vi besök av en gammal......ja inte i ålder, hon är ung och fantastisk, vän. Första gången hon kom in vårt liv var hon tio, fniss! Mia, på Änglarum var på besök. Med sig hade hon en fantastisk person. Det kändes som om vi känt varandra länge fast vi träffades för första gången igår.

Vi satt och surrade ett tag över livet och över sammanträffanden som sker. Vi pratade om önskningar och dess uppfyllanden. Vi pratade om tankens kraft och makt! Spännande!

Det ösregnade...men vad gjorde det när det fanns värme från levande ljus och vänskap så härlig.
Nu ser vi fram emot att det blir en dag utan regn, så att cykeln kan bli färdmedlet hit....det blir liksom lite lättare att ta sig tillbaka hem till Kil då!

Tusen tack Mia för att ni ville komma till oss. Du är en underbar person med stort och varmt och äkta hjärta! Tack för att du är en del av vårt liv! ...och tack för den underbara kransen, kortet med de tänkvärda orden och godiset till kaffet!

16 kommentarer:

Britt sa...

Åh, Mia är så underbar som människa! Hon är så härligt positiv och levnandsglad!

Vilka fina betongblad du har gjort.
La du bladet på sand eller för att de skulle ligga bra?

Kram britt

Viola sa...

Hejsan ...äkta vänskap det är livet det...vad hjärligt ni verkar ha haft det...Kil skirver du..är det denna plats mot Arvika hållet, ska faktiskt dit på måndag och vet att det ska finnas en vacker inredningsbutik där...ha med mig min bästa vännina som är värmländska och kommer från Arvika...så vi ska kuska omkring i Värmland och Dalarna denna vecka.. så härligt i vår takt..ha en skön ehlg, kram

Huset vid ån sa...

Hej Lotta! vad glad jag blev när jag fick se att du kikat in hos mig.Hoppas att du haft det bra i sommar! Vad trevligt ni verkar ha haft det igår. Du skrev att din syster hade varit vid Hallongården...Den låg ju förut vid Ernst sommarlada men har ju flyttat in till örebro nu, så jag vet inte vad det är för verksamhet där nu? Önskar dig en trevlig helg vännen! Sommar Kramar therese

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Lotta, så fint du skriver om era vänner, gamla och nya.
Ja i vår ödemark så saknar jag vänner ibland, det finns vänner, men det skulle vara trevligt med fler.
Och som du skriver ibland så stämmer det bara, så sköööööööööööööönt för dig.
Så trevligt och uppfriskande.

Jag svarar nu nedan på ett inlägg du skrev i min andra blogg.
nej jag har inte studerat någonting, utan jag gör det där jobbet för första gången, jag gillar utmaningar och att göra något som jag aldrig gjort förr, så fort jag gjort en sak så vet jag hur det är och då tröttnar jag, och måste göra nya spännande saker.
Men du har rätt, det här var en tuff utmaning, på grund av dammet.
Dock så vill jag vara till hjälp, och så gillar jag gamla hus.
Personen som äger det är tremänning med mig, hans morfar och min mormor har växt upp i huset, som en gång var ett gästgiveri, det har visst varit ett vackert hem, med många fina saker, en gång, och när jag var barn så fanns en affär och en post där, mormors bröder drev vardera, och de gifte sig aldrig, utan hade en piga som skötte hushållet, pigan bodde kvar tills för ca 10 år sen, då hon dog, hon eldade bara i järnspisen och hinkade vatten och bar ved.
Hon ville inte dra in vatten eller några bekvämligheter så huset är väldigt ålderdomligt och just därför vill jag gärna hjälpa till och bevara det så mycket det går.
Min tremänning har inte riktigt den förmågan att se, så jag får ibland övertala honom om det som går.Det vore så synd om huset förstördes, det är ju en historisk byggnad, här i utmarkerna.
Ja jag är kanske lite för snäll, ibland, men eftersom vi också bygger på en ateljé i ena delen av vårt hus,när tid finns så ska jag börja måla på heltid till vintern och då får jag ägna mig åt mig själv.
Det blev en lång och ovanligt förtroligt inlägg du fick, hoppas att jag inte tråkar ut dig.
Söt om dig du jättemycket.
Tack så mycket för att du bryr dig.
Kram
Zara.

Viola sa...

Hej igen...så var det ja...Ängalrum..måste bara skriva och säga att vi bor inte så många mil från Ankarsrum men utmed kusten, kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så kul med besök av Mia, hon verkar vara en sån go tjej. Har träffat henne i butiken bara. Förstår att ni hade det mysigt. Och vilken fin krans hon gjort till dig.
Kramar AnnaMaria

Lallis - liv och leverne sa...

Åh, vilken härligt besök!!:)
Kram Lallis

Mejrams! sa...

Visst är det härligt med möten och vilken fin krans du fick. Ha det gott i helgen!/Kram Merja

Tina sa...

Hej du underbara vän!!
Så underbart fint du skriver om dina vänner!!! Blir så rörd!!
Vad är det man säger..
..gammal vänskap roster aldrig..
Jag sitter just & inväntar en ny vänskap. En fin människa jag lärt känna genom mitt yrke.. hon är en fantastisk kvinna.Något äldre än jag ..men hon är en underbar vän alla redan.
Vi ska göra som ni gjorde.. dricka kaffe, diskutera allt mellan himmel & jord & bara umgås & ha trevligt.
Tänkte på en sak...
Det är tack vare att DU är så underbar som du drar till dig & dras till dina underbara vänner :-)
Du är UNDERBAR!!!!
Kram Tina

Gudrun sa...

Så härligt att träffa vänner och vad roligt att få nya vänner.
Det är magiskt med riktig vänskap för oavsett om det gått många år sedan man träffade en gammal vän så kan det kännas som om det vore igår som man sågs.
Medmänsklighet och härlig gemenskap är det som gör livet värt att leva.
:)
Kram

Birgitta sa...

Hej Lotta!
Vad trevligt ni verkar haft det. Vänner, äkta vänner, ska man vara rädd om. Förstår att ni hade det mysigt med fika och diskutioner.
Vänner kan vara något man saknar, när man har flyttat som jag gjort.
Hoppas du får en fin helg.
Kramis Birgitta

Anonym sa...

Så härligt ni hade det. Ja, små sår och gamla vänner ska man inte förringa, det är ett bra talesätt. Ett berikande samtal kan ge ny kraft och vara en riktig vitamininjektion.

En så vacker krans du fick!

Sommarkram från Eva-Mari

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhhh kära Lotta! Så fint du skriver - jag blir alldeles rörd!
Är så tacksam och glad att vi fick komma och du ska veta att det berikat våra liv.....
Tänk hur livet är ändå!
Ja, kan bara konstatera att för varje dag som går, varje ny erfarenhet som ger mig möjlighet att växa och utvecklas berikar livet så oerhört mycket.
Vi ser fram emot en solig dag och hoppas verkligen att vi kan ta oss en cykeltur till er och ert underbara hem!
Än en gång - ETT STORT TACK från oss båda. Ni gav så mycket av er gästfrihet, direkt från era hjärtan!
Kram Mia

promenader på landet sa...

Härligt med riktigt nära vänner!! De får man vara rädd om. Jättefin krans! Ha det så bra, vi tar en tur till kusten nu några dagar ska bli skönt med lite avkoppling! Stor kram från Maria

Uttan sa...

Mysig stund med mysig vän.
Och så fin krans med hjärtan på tråd.

Kram!

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Längesedan jag var in till dig! Har just undrat över dig och så knackade jag på din blogg....
Nej nu lät jag väl lite knäpp.
Det är ju så här på sommaren - man prioriterar inte alltid detta med bloggen utan föredrar kanske hellre friheten ute.
Ha det så gott och jag tror säkert att du hade vågat på bullriding!
Carin