onsdag 16 december 2009

Jag vann!

Jag vann!

Detta fina hjärta!

Det är Lydia, med bloggen Lydias gröna fingrar som haft utlottning...och jag var den lyckliga!

Jag som brukar säja att jag får nöja mig med tur i kärlek, men nu har jag verkligen haft tur på annat sätt också!
Tusen TACK och många julkramar till dig, goa Lydia.....som lever sina drömmar med sin fina butik Trädgårdsdrömmar. En av mina drömmar är att besöka den till sommaren.


Jag tar det lugnt just nu i mitt ide. Bakade bara fyra limpor, 20 frallor och gjorde två pajer efter jobbet kl. 19 igår! *fniss* Njöt dock av den taktila känslan i händerna av varm, mjuk deg.


Luciamorgon, halv åtta....jag var ju så klart redan uppe, men råkade få se ett par röda baklyktor ute på gården...en språngmarsch upp till sovrummet, ner under täcket och så sov jag räv...för se, då hör jag:


-Lusse lelle, lusse lelle elva nätter före jul,

lusse lelle, lusse lelle elva nätter för jul.....


...och den mest bedårade lilla lucia kommer med saffransbulle och kaffe till mormor och morfar

Lycka kan vara mycket......

Kramar
/Lotta

24 kommentarer:

Birgitta sa...

Grattis till det fina hjärtat. Visst är det roligt när det dimper ner något fint i postlådan.
Förstår att du ville låta den bedårande lucian överraska er.
Hon är ju så gullig.
Önskar dej en trevlig vecka före jul.
Ha det gott.
Kramisar Birgitta

Birgitta sa...

Grattis till det fina hjärtat. Visst är det roligt när det dimper ner något fint i postlådan.
Förstår att du ville låta den bedårande lucian överraska er.
Hon är ju så gullig.
Önskar dej en trevlig vecka före jul.
Ha det gott.
Kramisar Birgitta

Galtholmen sa...

Visst är det en härlig tid att njuta av nu. Snö, en liten söt lucia och för tidig julklapp! Grattis, det var ett väldigt vackert litet hjärta...
Själv har jag inte kommit så långt som till barnbarn, och mina tonårssöner är inte riktigt på hugget vad gäller att lussa sin mamma:-) Men jag njöt av TV:s lucia kl 7. Tända ljus, te och pepparkakor.
Ha det underbart/
Ulrika

Viola sa...

Du...det var den raraste lilla lucia jag sett...lyckos er...:0) härligt att du kryper ut ur idet då och då..här har vintern verkligen kommit på allvar, det är sååå vackert ute från mina fönster..för ut och gå törs jag inte...att halka vore ju ingen hit, ha en fin dag, kram

Vit som snö sa...

Nämen det var verkligen årets lilla tärna! Såå ljuvlig!!!
Såklart du hinner tävla, jag har inte dragit lotten än.
Färgen, vanlig karamellfärg köper jag på Coop bland vanliga bak-attiraljer som såna silverkulor o annat. Hoppas du hittar!
Kram Cilla

Vit som snö sa...

OCH Grattis till det söta hjärtat:)))
Kram Cilla

♥ Pia... sa...

Ja lycka kan vara mycket..en liten lucia är aldrig fel..:)..hos mej kom det en pepparkaksgubbe...såå söt och med gott fika med sej....grattis till hjärtat du vann..kul ..själv vinner jag oxå sällan..men det beror nog mest på att jag sällan tävlar:)..ha de gött..kram..Pia

Kajsa sa...

Åh den sötaste jag sett sen min dotter va liten Lucia!Otroligt underbart söt och vem har inte sovit räv..............!
Vilka minnen som skapas med dom små i huset igen!
Och Grattis till vinsten!
Och ha det nu skönt i ditt ide.
Varma julefrids kramar till dej och lilla Lucian.

Kajsa

mysiga heestrand sa...

Hej Lotta!
Visst är det underbart med små lucior. Jag har också varit med om att bli lussad många gånger. Er lilla tjej är ju helt underbart söt.
Grattis till det fina hjärtat.
Kram Marita i Heestrand

Anonym sa...

Så liten och så söt Lucia, lyckans dig som hade besök av henne! försökte få fram budskapet till tonårstjejerna att lite lussetåg hade uppskattats men icke jag får hoppas på nästa år att de och grabbarna kan lussa för mig och M då.
Njut och ha det skönt!
Lotta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var den sötaste lilla Lucia jag sett, tänk och få vakna till en sån stund. Och grattis till hjärtat, det var fint. Men så mycket du hann baka, jag bakade på Haga-hallen i måndags. Jag hittade hyfsat gott Vörtbröd. Nu har jag tagit helg! ska inte jobba förrän måndag. Här är allt klart utom granen, men den kommer in kvällen före julafton. Ska åka upp till min mamma och ta gran på lördag, då är det årliga granjakten med brorsan.
Ha det gott
Julkram till dig vännen
AnnaMaria

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Det var den vackraste lucia jag sett iår, sååå söt! :o)
Skickar dig hjärtat i vecka,
Kram Lydia

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Men så söt den lucian var! Förstår din lycka och kan riktigt se dig när du rusar upp i sängen.....lite småfnissig förstår jag....
Ja, mitt julpynt står nog på samma plats. Så är det!
Ha det så gott, nu är det kallt här uppe men inte så mkt snö!
Som jag sagt tidigare så städar jag ur min mors 3-vån hus just nu.... men har haft en skön jullunch på boendet med henne och andra och det blev t o m en lite dans mellan varven.Det är härligt att få vara med henne!
Kramen
Carin

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Lotta.
Så kul att få höra av dig.
Men oj,oj så himla söt man kan vara så det är inte klokt, vilken goding.
Jag förstår att du blev glad.
Supersöt flicka.
Men vilken mat ni ska äta så himla intressant mat, det låter helt fantastiskt.
Och bakar knäckebröd, och så många degar efter jobbet, jag tror du är en liten arbetsmyra.
Vad duktig du är.
Här har de börjat fråga om jag inte ska baka.
Jo nog hinner jag tänker jag optimistiskt, vi får väl se.Förra julen bakade jag så mycket, och wienerbröd, och de åt och åt, så nu ska jag inte baka så himla mycket, med tre karlar i huset så säger det bara slurp.
Jo jag väver och sitter i dag och målar bokstäver på en duk som vi ska skylta med i fönstret, som vi gör, och så väver jag där emellan en julmatta.
Alla i huset vill att jag tar ut vävstolen, som nu har upptagit halva vardagsrummet i flera år, jag förstår dem.
Så jag försöker verkligen , men helst vill jag ha kvar den.
Ja vi får se hur det blir.
Hoppas du får en härlig kväll.
Kul igen att du syns och hörs i bland.
Sköt om dig vännen.
Kram Zara

annika sa...

Vilken energi du har då du kommer hem!
Kul att du vann det fina hjärtat. Det är så roligt att vinna. Grattis.
Men vilken Lucia som kom hem till dig! Goding!
Tänk att vi fortfarande har minusgrader. Jag var i Uppsala idag och det var soligt och skönt.
Kram annika

Uttan sa...

Å vilken söt liten Lucia...
Kan man hålla tårarna borta när det dyker upp en sån going?

Grattis till din vinst också.

Ja nu är det snart jul och jag har inte riktigt fattat det än.
Har julklappar kvar att handla men min ork tryter lite....
Så duktig Du varit och bakat också.
Blev så glad att höra från Dej!
Sköt om Dej!

Kram!

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Lotta!
Tack för gulliga ord hos mig. Grattis till det urgulliga hjärtat!
Vilken gullig liten Lucia:-)
Kram Susanne

Huset vid ån sa...

Hej min goa bloggvän! Tusen Tack för din omtänksamma o gulliga hälsning inne hos mig... Det värmde våra hjärtan ska du veta! Vilken liten "näpen o gullig" lucia som kom till dig. Förstår att hon är mormors hjärta! Sån Lycka går inte att köpas för pengar...Önskar dig en fin o stämningsfull dag! JulKramar till dig från mig.

Mejrams! sa...

Sicken tur du har, ett riktigt sött hjärta men den lilla lucian var nog ändå sötast. Kram Merja

Min Skattkammare sa...

Hej Lotta!
Det var den mest bedårande Lucia jag sett! Åhhh, så söt och glad!
Vilket sött hjärta du kammade hem i vinst!
Och vilket bakryck du fick, det är guld värt när man får det. Mycket kan bli gjort då.
Jag håller också på och bäddar i mitt ide. Mmmmm....så gött det ska bli att krypa in där ett tag.
Ha det så bra min vän! :o)
Kram Kicki

Rummet för välbefinnande sa...

GRATTIS!!!!! Till ett underbart hjärta och till världens sötaste lucia. Ja, hon är ju bara för go alltså. Kan tro att tiden stannar när du är med henne!
Jag har jobbat intensivt med administrativa uppdrag några dagar nu så gissa om jag njöt imorse när jag fick sätta mig framför datorn och bara ge mig hän och skriva ett inlägg igen.
Bakat har du gjort också... Tänk så bra det är att gå i ide ibland *ler*
Ha det gott och njuuuuuuut allt vad du orkar. Tänk vilken fin tid vi har nu. Hälsa med dig också!
Kraaaaaam Mia

promenader på landet sa...

Hej goa lotta! Men vilken söt liten lucia! Föörstår att du blev glad! Lycka kan vara så mycket! Ha det så skönt i ditt ide! Jag ska också varva ner nu, jobbar sista dagen i morgon och är sedan ledig till 11/1!! Stor kram från Maria

Charlotta sa...

Lycka kan vara väldigt mycket för den som vet att värdera rätt. Men även om man vet att man är lycklig och lyckligt lottad är det lätt hänt att tankarna börjar snurra om vad som händer en själv och runt omkring.
Jag hoppas att du finner julefriden och önskar dig en riktigt skön och god helg.

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Lotta.
Tyvärr så vann du inte, men två av er som skriver ofta vann, det var AnnaMaria och Birgitta, och en som helter Titti, men AnnaMaria måste ha en otrolig tur, hon vann två av mina vinster.Helt otroligt, och allt har gått rätt till.
Men nu vet jag ju att du gillade den vita duken mest,om jag orkar så blir det kanske nån fler utlottnig,
Hoppas du har det så jättebra nu i juletiden.
Kram Zara