måndag 7 december 2009

1000 TACK......

...ni är för goa alla ni som tittar in till mig i mitt lilla ide.

Björnen sover.......

....inte.....


Det har varit hausse på mina sjalar så jag har stickat och stickat....har några kvar, så vill du hinner du kanske utöka julklappssäcken med en linsjal *blink*

Gulliga paket har droppat in. Först ut vara Anna-Maria med en cd med musik i adventstid. Skön att stöka till och skön att dricka glögg till.....Kramar till dig goa Anna-Maria som alltid tänker på andra! Jag blev jätteglad.
Sedan kom en tröstvinst från Birgitta. Hon som väver så underbart vackert. Titta vilken fin brödduk som jag vann....jag som nästan aldrig vinner i något lotteri utan alltid får trösta mig med att jag har tur i kärlek...inte fy skam det heller......
Jag vet också att det snart kommer att finnas ett litet brev från goa, goa Zara i min postlåda. Jag väntar med spänning.
Mitt hem är min borg och det är oftast där som idet är beläget!
Kramar från ett dystert Karlstad, regntunga skyar är en passande låt, när det borde vara
-Nej, se det snöar!
/Lotta



8 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Lotta. Tror inte du hann och gå i ide, du stickar nog och står i. Det var en söt liten kakduk du vann hos Birgitta, Grattis. Idag tog jag ut 6juni-dagen, har packat julklappar och försökt reda ut det kaoset. Nu ser det riktigt prydligt ut, paketen står redo i kassar. Och jag kanske skulle lussa, det får bli för gubben då..fniss. Var allt ett tag sen man hade framme den särken.
Må så gott vännen
Goa kramen
AnnaMaria

annika sa...

Så roligt att höra från dig. Saknar både dina inlägg och kommentarer. Förstår att du har en hel del för dig. Blev lite sugen på en sjal, en benvit. Skulle det kunna gå att fixa? Men vi kan ta det efter jul för jag ska ha den själv.
Jo konserten var rysande vid några tillfällen, inte av kyla utan mer av njutning. Fantastiskt att få ihop det stora arrangemanget. Nu var det extra bra i år för vi i publiken fick vara med och sjunga i fler sånger än "Räven raskar.." och dyl. Så var det ju även såna bra sångare som medverkade.
Kul att du har vunnit. Det är en annan positiv effekt här i blggandet med dessa vinstchanser. Ibland orkar jag inte men sen vissa gånger är det kul att veta att man är med och chansar utan att investera något mer än lite tryckande på tangentbordet.
Nu ska jag försöka koncentrera mig på min slutuppgift som ska vara inne på fredag.
Ha det så gott tills vi hörs
Kram annika

Tina sa...

Hej du underbara!! Va kul att se ett inlägg på din fina blogg!!! Hoppas du mår bra!!
Grattis vännen till alla fina presenter! Vilka underbara vänner du har!! Inte så konstigt i&försig.. för du själv är ju bara allt för underbar =)
Må gott vänne & va rädd om dig!!
Kram Tina

Lillan sa...

Hej!
Vad kul att du vaknat till lite. Saknar verkligen dina inlägg och blev så glad när du dök upp igen.
Tur i kärlek är inte dumt! Har själv precis firat Pärlbröllop!
kram
Caroline

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Inte ett dugg konstigt att det är hausse på dina sjalar, de är bara såååå fina. Använder mina ofta och är bara så stolt över dem, speciellt när jag får berätta vilken varm och fin person de kommer ifrån. :o)
Ha en riktigt go vecka,
Lydia

Birgitta sa...

Hej goa vännen! Roligt att du vaknar till lite ibland. Jag förstår att det är många som vill ha dina fina sjalar. Jag är så glad för dem jag köpte av dej.
Har varit i regniga Karlstad idag, på mammografi, och så var vi in en snabbis på IKEA och åt lunch. Hade fått kuponger tidigare, som vi ville utnyttja. Såg hur blött och tråkigt det var i stora staden men när vi kom hem, så låg snön kvar. Blie liksom lite ljusare då.
Du får ha det så gott i ditt idé och så tittar du nog ut igen innan jul.
Kramar till dej. Birgitta

Maria sa...

Fina bilder från ditt idé! Rätt att göra det nu i vintertid.
Fina saker du vunnit och fått.

Vit som snö sa...

Vad skönt att björnen inte sover stenhårt;)
Tror säkert att du har full rulle med vackert pyssel och mys med dina nära o kära.
Tur i kärlek tycker jag är den bästa vinst av alla!
Kram Cilla