onsdag 10 mars 2010

Tack Drömmar & Ting

Jag är en turtjej för tillfället......beträffande lotterier.....

Gulliga Susanne och Lotta på Drömmar och Ting, lottade ut två underbart doftande lavendelpåsar....och jag vann en av dom!

Igår kom det fina hjärtat med posten. Doften är ljuvlig, hjärtat likaså och det gulliga kortet som följde med. Tack tjejer! Kika gärna in på deras blogg! Mycket fint finns till salu!

Jag tror, jag tror på sommaren......

och de senaste dagarna med takdropp och dagsmeja gör mig extra glad. Breda leende på alla man möter, inte gör det nåt att man får hoppa mellan vattenpussarna.......

....annars är jag i skapartagen. Jag krokar för fullt. En omgång pulsvärmare och nu är jag på g med en kofta.

Jag stickar en "fårtröja" till den lilla.......Det går fort när storleken inte är så stor......

Virkat mössor har jag gjort i parti och minut....äntligen är jag på g ordentligt....detta har legat och väntat såå länge.Jag har låtit jobbet gå före allt annat i flera år, men den lilla solstrålen som kom till oss i maj-09 har verkligen fått mig att ta mig i kragen och inte jobba för mycket. Livet är så mycket mera än jobb, jobb, jobb.

Kram, kram
/Lotta

37 kommentarer:

Birgitta sa...

Visst är det härligt med solen. Här rasar snön från taken och det är bäst att akta sej, så man inte får ett issjok i huvuvet. Roligt att du är på gång igen och tänker lite på dej själv. Visst är det härligt med små solstrålar. Hoppas kunna åka till mina nästa vecka. En av mina stora solstrålar fyller 18 då. Har varpat en ripsmatta idag och är helt slut nu, så jag ska ta det lugnt i kväll.
Ha det så gott i vårsolen.
Kramis Birgitta

Ingela sa...

Din blogg andas livsglädje och energi ja så till den milda grad så att jag som läsare kippar efter andan

mysiga heestrand sa...

Hej Lotta!
Underbara blomsterbilder. Visst längtar man efter vår och torra stigar och vägar. Man känner i luften att våren är på väg, även om snön ännu ligger kvar. Härligt att du har kunnat ta det lite lugnare med jobbet. Det är så härligt med barnbarn.de ger så mycket glädje. Du är så välkommen hit till Heestrand till sommaren. Hoppas i så fall att du ger dig till känna.
Kram Marita i Heestrand

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Sicka bilder du visar, man får abstinens efter sommar & sol!!! :o)
Jo, vi var en runda på Gran Canaria på sportlovet och det var bara sååå härligt & avkopplande.
Ang höns, varför skulle ni behöva nacka några??? Här har vi då aldrig behövt göra det, har ju dock lite problem med en mink eller dyl. Ska snart iväg & köpa några till...vet inte om det ska bli fler dvärgkochin eller om vi ska testa en ny ras. Dvärgkochin är ju så trevliga! :o)
Ha den finaste av kvällar,
Lydia

Viola sa...

Vad tråkigt att det inte funkade med datumet..hade så gärna sett dig här, men vi måste hitta något annat tillfälle att ses,ha det så gott, kram

Vit som snö sa...

Jaa att solen gör underverk med oss, man lever verkligen upp!
Fast här är det ont om vattenpussar än så länge... får ägna mej åt andra pussar tills vidare;) Hihi
Härligt att du prioriterar ledigt o att du får tid till viktigare ting än jobb! Jag har också gått ner i tid av samma anledning, vill hinna o orka leva också!!!
Kram till dej Lotta! Cilla

Uttan sa...

Ja det är underbara bilder Du visar i dag allt annat än mitt inlägg i dag ;o)
Så roligt det är att få "pyssla" lite Jag virkar och syr.Nu ska Jag göra Barbafamiljen åt lilla Ebba har Jag tänkt efter mönstret hos Moa.
Moas Lovely things.
Barnbarnen har önskningar om mycket. Imorgon blir det en tur till Panduro i Västerås för att köpa lite påskpyssel och lite Scrappprylar...

Sköt om Dej!

Kram!

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Jag förstår att du njuter med ditt barnbarn. Så gör jag men har 4 mil till mina, mycket tycker jag men kanske ett lyxproblem.
Ja, nu är det härliga dagar som väntar oss, ljuset, solen och takdropp och mkt mkt mer!
Va flitig du är med ditt skapande!
Carin

AnnCharlotte sa...

Gratttis till vinsten ;)
Tänk så mycket vi har att se fram emot nu i dessa takdroppstider...snart så blommar det i varenda vrå...

annika sa...

Kul att du vann det fina hjärtat.
Takdropp och stuprörsrinn är härligt.
Bra att du har börjat tänka på annat än att ge all din energi till jobbet. Ha det gott med ditt lilla barnbarn.
Kram annika

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Lotta.
Men himmel vilka underbara bilder, man blir sommargalen.
Helt och hållet.
Hoppas du får en snabb vår och att all din snö försvinner snabbt som du önskar dig.
Ha det bra min vän.
Kram Zara

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis Lotta vilket jättefint hjärta, så fin röd färg. Och du stickar och krokar, är säker på att du gör dom allra finaste sakerna. Pulsvärmare är ju faktiskt något jag skulle kunna prova, inte så stort jobb. Och jag håller fullständigt med om jobb, det finns så mycket annat kul man vill hinna med.
Ha en fin dag Lotta-vännen
Kramar
AnnaMaria

Galtholmen sa...

Solen är en underbar energikälla! Man blir glad o känner riktigt hur det spritter av vårkänslor i kroppen. Roligt att höra att du har kommit igång med skapandet. Det skänker dubbelt så mycket glädje...
Själv skall jag skriva ett par sidor till på min bok idag. Har funderat i ett par dagar på fortsättningen, o så plötsligt landade allting, så nu blir det till att fånga idéerna innan dem smälter bort.
Ha en underbar dag/
Ulrika

Mejrams! sa...

Ja, det må jag säga. Du vinner ju mest hela tiden (har du mutat dem?)Kram i massor till dig!/Merja

MariaKF sa...

Vilka underbara vilda-blommor-foton!! Längtan efter sommaren ökade drastiskt....

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Lotta!
Vad kul att du blev så glad för din vinst. Jag hoppas på tur i din tävling.Härliga bilder och vad kul att du pysslar så mycket.
Kram Susanne

Mycket annat & lite betong sa...

Tack för din kommentar! Härligt med sommarbilder. Jag är nyfiken på "fårtröjan" du stickar. Det kanske blir en bild sen? Visst är det skönt att snön smälter.

Agneta

C De-sign sa...

Underbara bilder om sommar och löften om vad som komma skall.....Visst känns det att det är ljusare och trots snön så anar man....år....!!! Härligt!Kul att du är i skapartagen! Angående mönsterskydd, jag har inte sålt ett mönster på evigheter.... jag har skapandet mer som hobby nu och hinner inte med allt jag skulle vilja, men att skydda hos patentverket är ju alldeles för dyrt. Men av erfarenhet så vet jag ju att man ibland blir "rakt av" kopierad... men jag tycker inte att det gör något.... vill folk "stjäla" ideér så känner jag mig bara smickrad! Och inget är ju helt nytt under solen..... Sedan kan man ju fundera över vad det är som gör en ny "design" så populär...??? jag tänker på os mössan nu som snart hela sverige sitter och virkar! Önskar en fin torsdag! Kram fr C

Lilla Rummet sa...

Hej Lotta!
Är här för första gången. Vilka underbara blomsterbilder som visar sommar, jag bara njuter. Ser att du har ett barnbar f i maj förra året. Själv har jag tre barnbarn och det är så underbart att få rå om dem.
Här skiner solen för 4 dagen i rad helt underbart, och att det har blivit dagsmeja. Hoppas snön försvinner fort nu. Vill börja njuta av trädgården.
Ha en fortsatt trevlig dag.
Kram Britt

Ingela sa...

Så vackert (!) och känslosamt framträdande vid dopet. Själv har jag inte begåvats med några barnbarn än men så har man något att se fram emot ;-) Förstår att du är stolt över de dina det hade jag varit!

Vi uppskattar också musik väldigt mycket i vår familj. Om du känner för det kan du lyssna på då mina båda flickor sjunger på länkar under favoriter Eva-Katrine på My space och Anna-Karin sjunger tillsammans med sin sångarkompis Jag tror du vet.

Lillan sa...

Härligt med lite tur!
Sticka till barnbarnet känner jag igen:))
Håller precis på avlsuta min tredej åkpåse i alpacagarn till släktens nya lilla tillskott, Sixten.
kram
Caroline

Anonym sa...

Hej Lotta! Tyckte det var kul när jag kolla Nennes lilla oas, och såg att du var från Värmland, där bor jag sedan 2 år inflyttad från Götebrog och Alingsås, jag bor med mannen min i Karlstad. Ingrid i Skäne känner jag sedan länge. Du ville jag skulle lämna ett spår efter mig, och det har jag gjort. Tack för titten. Hälsningar Solveig mormor.s@hotmail.com

Mot nya äventyr ! sa...

Grattis till vinsten !
Vilka underbara sommarbilder du visar !! Suck ! Längtar ! *smile*
Ha en fin helg !
Kram , Helen :0)

Ps. Jag är en klöver nia.*smile*

Tina sa...

Hej fina Lotta!!!
Vilket underbart hjärta!!! Passar till dig =) För du har ett varmt & vackert hjärta!!!
Önskar dig en fin helg vännen. Det finns en liten award till dig inne hos mig om du vill ha den =)
Varmaste kramen till dig fina du. Jag har haft vårkänslor denna veckan..men idag snöar det..suck.. igen.. men skit i det, det är bara väder =)
Kram Tina

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Lotta.
Jag vill bara hälsa på dig och önska dig mer härligt helgväder och vattenpussar, och skön helgtillvaro.
Kram Zara

Lotta sa...

Hej rara namnvän!
Vad rart av dig att uppmärksamma oss i din blogg!
Kloka tankar kring jobbet... det finns så mycket mer i livet som man kan slösa sin energi på.
Önskar dig en trevlig helg
Kram Lotta

promenader på landet sa...

Kikar in och skickar en stor helgkram till dig!! / Maria

Anonym sa...

Oj vad du jobbar på! Du har då energi som få:) Vi får väl se resultaten?

Här rasar snön av taken och det droppar och drippar i solskenet. Gissa om jag myser? Underbart!! Jag bara latar mig just nu och är inne i en läsperiod, du vet, medan jag väntar...

Har just läst ut "Sirila gentlemän sökes" och fnittrat högt under tiden. Nu har jag börjat på Marianne Cederwalls "Svartvintern", du vet hon som skrev den braa "Svinhugg". Sen väntar Fossums nyaste på sin tur.

Skön lördagkväll önskar jag dig.
Kram Eva-Mari

Rummet för välbefinnande sa...

Grattis! Det är så roligt att vinna.
Ja, du gör helt rätt som njuter av den lilla solstrålen. Tiden går ju så fort och vips bara så är de stora.
Gott för dig att få vara i skapartagen. Har också kommit igång nu efter att jag piggnade till. Just nu är det väldigt mycket på en gång, men det är ju så det är i perioder. Längtar efter att få visa dig lokalen sen. Har en del tankar som ska omsättas till verklighet hoppas jag.
Ha en fin söndag!
Kram kram Mia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Grattis till din vinst! Vilka fina blomsterbilder du visar, det känns faktiskt lite otroligt att vi snart ska få se sådana irl.
Ha en skön avslutning på helgen!
Kram,
regina

Matilda sa...

Hej Lotta!

Vilket härligt inlägg, jag tror minsann att jag ska lägga in lite sommarbilder i min blogg med. Det var så skönt att få se en glimt av äkta varm och grön sommar....=)

Jag kan gissa vilken Matilda du trodde att jag var, det är lite lätt att blanda ihop oss. Egentligen är nog den största skillnaden att jag fortfarande lever.;)

Hönor ska du inte vara rädd för...de är lite grann som katter. Självständiga och mycket kommunikativa. Rent ut sagt helt underbara!♥

Kram på dig, Matilda.

Kajsa sa...

Ja livet är så mycket mer än jobb........men det är viktigt att hitta rätt både där och på fritiden!
Härligt att du funnit glädje i krokning.Ser fram emot nya alster i den konsten.Ljuvliga bilder från svensk sommar.Man längtar,men njuter av vårvintern som sakta smälter snön och som nu visar ljusa sköna dagar.

Sänder ett stort glatt leende till dej!

Kram Kajsa

Merja sa...

Grattis till vinsten! Lavendeldoft låter ljuvligt:)
Härliga sommar bilder!

Matilda sa...

Hej igen.=)
Jo, jag tror nog att det var mig du var hos.

Jag har min butik i Brunsberg, Brunskog. Saken är den att det finns ett ställe som heter Matildas Bod som ligger i Slorud, Brunskog. (Namnet har de tagit efter Gustav Frödings syster som bodde i det huset som ägarna till Matildas bod bor i.) Problemet är att jag och Fröding syster blandas ihop hela tiden.

Jag önskar att jag hade tagit patent på namnet Matilda, åtminstone i Arvika kommun, men men.

Jag tror att du varit hos mig för jag tycker att jag känner igen dig väldigt väl. Om du inte känner igen mig på bilden som jag har på bloggen så är det för att jag gått upp mycket i vikt sedan kortet togs. Nu ser jag ut ungefär så där fast med lite vadd på.;)

Kram, Matilda♥

Charlotta sa...

Du är en riktig tur-Lotta i lotterier tror jag. :) Hoppas att det är namnet som ökar vinstchansen så kanske jag har turen i trådspira-utlottningen. ;)

Vi fortsätter väl att skutta mellan vattenpölarna. Täta skor är ett måste dessa underbara dagar.

Anonym sa...

Citronbasilikan som du sått kommer att bli jättegod! De svarta tomaterna däremot, har jag ingen erfarenhet av, du får berätta hur de blir! Beträffande den gamla avsomnade symaskinen så blev den inbytt och ersatt av en exakt lika fast några år nyare modell. Bara sådär 35 år gammal, hihi, jo, det är sant. Jag ville ha en likadan... Husqvarna 2000!!! Den har sex månaders garanti så på den tiden blir vi nog vänner!

Ha en trevlig vecka, själv åker jag till Falun under helgen. Här ska kalasas på flera sätt!

Kramar Eva-Mari

Seascape sa...

Kjempe hyggelig at du ville være med på min Give Away.
Da har jeg puttet loddene dine opp i Norges glasset. Glasset skal ristes og røres godt rundt før vinneren blir trekt :-))
Lykke til.

Nå er de første vår blomstene begynt å blomstre her. Ennå ligger det snø i fonner, men det er + grader og snøen drypper og drypper.

Ha en riktig fin helg.
Klem