måndag 22 mars 2010

....och de fem lyckliga är.......

Så kom då dagen D
Då vinnarna skulle dras till Trådspiras helt fantastiska utlottning.
Det är med stolhet som jag drar vinnarna. Att just jag skulle bli utvald att ombesörja denna helt makalöst generösa uttlottning är för mig en gåta! ...men nu blev det så.....

Allra först visar jag ett diagram över hur ni, kära lottagare, har tyckt om Trådspiras alster.
De senaste i produktionen, hjärtana och änglarna känns helt klart rätt, eftersom de har fått flest röster. Ska bli spännande att berätta detta för Kristina.

och....
tre vinnare får varsin dansande ängel på pinne

dessa tre lyckliga är!


1. EvaMari med bloggen Vårt lilla röda hus!
2. Britt med bloggen Prillig
3. Malin med bloggen NeMa virkdesign

Grattis, grattis!
Skicka en e-post till mig (frulagerlof@hotmail.com) med namn, adress och telefon (ifall Kristina behöver kontakta dig för leverans) så ser jag till att Trådspira får dina uppgifter!

Så till vinnarna av de mindre, hängande dansande änglarna. Två lyckliga personer får varsin hängande ängel....för utomhus eller inomhus


4. Kajsa med bloggen Carpe Diem
5. Gudrun med bloggen Gudruns keramik


Grattis, grattis!
Skicka en e-post till mig (frulagerlof@hotmail.com ) med namn, adress och telefon (ifall Kristina behöver kontakta dig för leverans) så ser jag till att Trådspira får dina uppgifter!


Så här go glad ser den lilla ut i de krokade alster som mormor gjort!


En Pippitröja, är till salu....gissningsvis passar den till st. 1½-2 år. Om någon är intresserad så är det bara att skicka en e-post.......



...och med detta, mina vänner, så lägger jag min blogg i malpåse.


Det är dags för det.......



Tusen TACK för att så många ville delta i utlottningen.....Tusen TACK för alla gulliga kommentarer och omtankar som visats mig, Tusen TACK för alla spännande bloggar och läsning som ni givit mig. TUSEN; TUSEN TACK!


Jag stänger inte ner bloggen helt....och kommer nog att besöka er då och då....men nu blir det lite i smyg.....jag blir en tjyyvvläsare......*fniss*


Kramar till er alla därute i cyberspace!
/Lotta

41 kommentarer:

Gudrun sa...

Oj, så paff jag blev, tänk att JAG vann, det hade jag aldrig trott. Brukar inte vinna. Tack så jättemycket för vinsten.
Men Lotta.... hmmmm... känns lite ledsamt men jag kan förstå också, det är både positivt och negativt med bloggandet, det tar tid och samtidigt ett sådant kontakt skapande. Bloggvärlden finns kvar och vägen kan du ju. Säger på återseende.
Vilken liten gullunge du har, så söt och det blev ju en riktigt fin tröja.
Du kommer ju nu att få min adress så du får väl som sagt höra av dig när du har vägarna förbi.
Kram

Anonym sa...

Härligt... tänk att det var min tur att vinna... just en Trådspiraängel också!! Jag är så glad. Tack, slumpen, tack Lotta, tack Trådspira!

Ledsamt att du ska ta bloggpaus, det är så roligt att besöka dig och dina tänkvärda och härliga inlägg. Men om man känner att man behöver vila sig så är det ett klokt beslut. Du är så välkommen som tassare hos mig, fast nog skulle det vara kul med en kommentar ibland:0)

Kommer att sakna dig, min vän.

Stor kram.
Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis alla vinnare, så fina änglar ni får. Så söt hon är i mormors fina krokade tröja, så gullig. Kommer och sakna dig Lotta, men vem vet vi kanske ses här i Haga. Var rädd om dig vännen.
Stor kram
AnnaMaria
Ps, björnen kikade ju ut efter ett tag, det kanske malen gör också...

Viola sa...

Grattis till dina lyckliga vinnare..och blev så glad över ditt kort, skulle såååå gärna haft dig här men hoppas det går flera tåg..kramen

mysiga heestrand sa...

Hej Lotta!
Lycka till med ditt val att lägga bloggen i malpåse. Du har alltid skrivit så fint och så mycket tänkvärt, jag kommer att sakna dina inlägg, men så är det ibland räcker inte tiden till eller att man har andra viktiga saker som man vill ägna tiden åt. Ditt barnbarn är så gulligt .
Kram Marita i Heestrand
PS Vi kanske ses i sommar

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Ohhh, så go kära barnbarnet är...och jättefina kläder! :o)
Jag kommer verkligen att sakna dina kloka och roliga inlägg...men förstår så väl att var sak har sin tid och nu är det tid för annat.
Du vet att ni är hjärtligt välkomna på kaffe om ni ska till Skåne, jag håller tummarna! :o)
Varmaste kramen,
Lydia

Britt sa...

Tack, snälla! Så glad jag blir!

Jag kommer att sakna dig här, men hoppas att du skriver nåt emellanåt så jag vet att du är kvar...;-)

Kramar och kärlek
Britt

promenader på landet sa...

Hej Lotta! Jag kommer sakna dig och dina tänkvärda inlägg, men man måste göra det som känns bäst! Må så gott och njut av våren och allt underbart den för med sig!! Många kramar från din vän Maria

annika sa...

Lyckliga alla vinnare! Grattis till er.
Men Lotta jag kommer att sakna dig så jag hoppas verkligen att du tassar runt ordentligt hos mig och sätter dina spår. Förstår att man tröttnar ibland.
Lilla söta gumman i sin finfina tröja. Snart...om knappt en månad är det dags här i familjen för det första lilla barnbarnet att visa sig. Det är ett litet barn för ingen av föräldrarna är stora.

Kom ihåg att kontakta mig då du är i stan så kan vi ta en fika nånstans.
Kramkram annika

Galtholmen sa...

Hmm, tråkigt... kommer att sakna dig. Men har full förståelse för ditt val. Bloggandet tar en massa tid och om det känns obekvämt så tycker jag du gör rätt.
Kram o lycka till i det verkliga livet. Du vet var vi finns när du känner för att kika in.

All is well/
Ulrika

Vit som snö sa...

Grattis till alla lyckliga vinnare!
En malpåse kan kanske öppnas igen en gång... kommer att sakna dina tänkvärda ord o fina kommentarer. Men var sak har sin tid och vilken tur att man får göra som man vill.
Välkommen att tjuvkika hos mej när du vill;)
Kram Cilla

Kajsa sa...

Men Lotta!Först kom glädjeruset .....och sen kom det sorg i glädjen.Så tråkigt att inte kunna titta in till dej och se vad du ska berika mig med.Hur blir det nu......?
Men jag önskar dej en underbar vår,sommar,höst och vinter osv.
Hoppas att du finner glädje på annat sätt.....du har ju en stor förmåga att förmedla vackra tankar till dina medmänniskor så du klarar dej.Jag vandrar vidare här i lugn och ro och gör det som känns bra!Kommer att tänka på dej ibland och undra......!
Och att jag vann!!!!Så fantastiskt!Ska skriva några rader till Trådspiran och tacka.Tack till dej Lotta som gjorde det möjligt!

Och nu säger jag på återseende.

Varm kram till dej och pussa på ditt lilla barnbarn som är så ljuvligt söt och gläd dej åt att hon finns i din närhet.

Kajsa

Lillan sa...

Du goa bloggvän!
Jag kommer sakna Dina fina inlägg och hoppas innerligt att Du på sikt får lusten att återvänd till cybervärlden.
Under tiden är du välkommen in på min tuva, jag vill verkligen inte tappa kontakten med Dig.
Kan berätta att snickaren nästan är färdig i mitt kök med viss anpassning som jag fått bidrag till. Nu kommer en tid av letande i skåp och låder efter ommöblering:) men det står jag nog ut med
Tack för alla klokord i Dina inlägg och alla värmande och uppmuntrande kommentarer hos mig!
kramar
Caroline

Lillan sa...

Glömde en sak!
Om du är i Ö-o någon gång kanske vi kan träffas och fika!
Caroline

Charlotta sa...

Otur i lotteri sägs kompenseras av tur i kärlek. Kanske därför jag aldrig vinner på lotteri? ;)

Tråkigt att du inte hinner med din blogg. Det är alltid med ett varmt hjärta man lämnar din blogg efter att ha läst dina kloka tankar. Jag misstänker att efter en tids vila så har det vuxit till sig andra tankar som du vill dela.
Då dyker du upp på min läslista, i alla fall om du ventilerar de nya funderingarna på Livets väv.

Önskar dig en skön och varm och härlig vår.
Kramar från din namne
//Lotta - Livet med leran

Uttan sa...

Grattis till Vinnarna!!!!

Ta Du en Blogg paus.....Men Åååå vad Jag kommer sakna dej.
Ta hand om Dej och Lilla Barnbarnet.

Kramar!!!!

Vi höres ;o)

Tigris Predikantan sa...

Två sötisar i samma bild! *ler*
:)

Mejrams! sa...

Grattis till alla som vann men Lotta ska du sluta blogga! Ja, var sak har ju sin tid brukar det heta. Jag kommer att sakna dig och dina inlägg. Lova att du kommer och hälsar på i butiken om du besöker Karlskrona, skulle vara roligt att få träffa dig IRL. Många kramar till dig Lotta från mig./Merja

NeMa Design sa...

Men åhhhh såååå glad jag blir, de är ju så fina!!
Har jag vunnit????
TACK snälla du!
Jag skickar ett mejl med adressen.
Kram Malin ♥♥♥

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Lotta.
Grattis till vinnarna.
Jättefin tröja och mössa.
Och vilken helt underbar bild, hon ser ju strålande glad ut, så mycket kärlek hon får, (och ger)
Man ser det på ett barn om det är älskat.
En helt underbar blid.
Hoppas du får många sköna stunder i vår, i din värld.
Sköt om dig, tills vi hörs igen.
Många kramar till dig min vän.
Från Zara

Tina sa...

Stort GRATTIS till alla de lyckliga vinnarna!!!
Å, men Gud vilken underbar bild på barnbarnet. Det va den bästa =)
Du är alltid välkommen in till mig, anonymt el ej.
Hoppas att du mår bra & att du får en underbar vår vännen.
Ta hand om dig & njut av livet!!
Varm kram till dig
Tina
Ps. Tack tack tack själv Fina du för att jag får ta del av ditt liv!!! Ds

C De-sign sa...

GRATTIS till de lyckliga vinnarna! Önskar dig en fin vecka med en massa vårtecken! Kram fr C

Ingmarie sa...

Välkommen som smygläsare....ångrar du dig får du gärna skriva några rader!!!

Kuckeliku från mig!

Rummet för välbefinnande sa...

Men, Lotta......
Jag har jobbat och jobbat i lokalen och varit näst intill skärmad från omvärlden. Nu skulle jag kika in hos dig och önska er en GLAD PÅSK också ser jag att du lägger bloggen i malpåse. Tänk så lite jag hänger med du?!
Men, jag förstår dig. Det tar sin lilla tid och jag tror du har en hel del annat att lägga tiden på just nu.
I vilket fall som helst så vore det kul med en liten mini-blogg-träff hos mig i lokalen framöver och då hänger du väl med? Jag mailar dig när det blir dags.

Nu får ni ha en härlig påsk och hälsa så gott med dig!

Stor kram Mia

Anonym sa...

Vill önska dig en skön och avkopplande påskhelg.

Stor kram.
Eva-Mari

Birgitta sa...

Vad tråkigt att du lägger din blogg i malpåse, men tror inte att du kan hålla dej borta helt från oss. Jag kommer iaf att sakna dina trevliga inlägg.
Jag önskar dej en GLAD PÅSK och hoppas du får det gott framöver. Men vi hör av varandra längre fram.
Kramisar Birgitta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

G♥L♥A♥D P♥Å♥S♥K Lotta och en stor kram.
AnnaMaria

Huset vid ån sa...

Kikar in o önskar dig en fortsatt Trevlig o Skön påskhelg! Hoppas att solen skiner på dig o Att du snart är tillbaka i bloggvärlden, saknar dig....Påskkramar Therese

Huset vid ån sa...

Kikar in o önskar dig en fortsatt trevlig o skön påskhelg! Hoppas att solen skiner på dig Lotta o Att du snart är tillbaka i bloggvärlden, saknar dig....Påskkramar Therese

Bibbi Maria sa...

...om du vill komma in och kika har du en AWARD att hämta hos mig. Kram Maria

Beas sa...

Men...jag har ju precis hittat tillbaka till dig ju...men det låter sunt att känna efter och följa förståndets väg.

Ha en bra paus!

Kram Bea

annika sa...

Hej Lotta!
Tror att du kikar in här ibland och då ville jag bara lämna ett spår efter mig så du vet att jag tänker på dig.
Kram

Anonym sa...

kommer att sakna dig och dina fina, tankvärda inlägg! men ibland behöver man lite distans och bara få lov att vara och det tycker jag du skall göra, njut av våren, familjen och speciellt den lilla gullhönan!
kramar Lotta

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Heeejsan Lotta, härligt att höra från dig!
Jo, Helena hybrida har vi på Trädgårdsdrömmar...ska jag skicka en till dig? ;o)
Den är jättefin och STOR, vi är väldigt förtjusta i våra.
Varmkram Lydia

Mejrams! sa...

Härligt Lotta att du kikar in emellanåt, det gör mig glad. Sanningen om blåa porten kommer men först då jag vet själv hur det blir, så du får tåla dig litet till och jag med. Hoppas allt är väl med dig! Många kramar Merja

Birgitta sa...

En liten hälsning till den goaste Lottan som jag saknar på Bloggen.
Hoppas att allt är bra med dej och den lilla gullungen.
Kram Birgitta

Viola sa...

Roligt att höra av dig igen, saknar dig på bloggen ska du veta, hoppas du har bra ....stor kram

Tina sa...

Hej Lotta vännen!
Ååå, jag saknar dig! Vad hittar du på för kul nuförtiden?
Hoppas att allt är bra med dig & att du haft en fin helg!!
Varm kram Tina

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Lotta.
Jag vet inte vart jag ska svara, men hoppas att du läser det här.
Vad roligt att höra från dig min goa vän Lotta.
Sån härlig berättelse om örnen som blev attackerad ovanför dig, såna helt underbara fåglar.Havsörnen alltså.
Skulle kunna tro att du bor jättefint där vid Vänern, och så fin tomt som ni har.
Det är flera som gör som du kollar in bara, det tar ju lite väl mycket tid ibland med bloggen, så visst är du så välkommen hos mig, jag känner mig bara stolt om du kollar in även om du inte har tid och möjlighet eller ork att skiva, så är det ju bara ibland.
I dag har vi regn igen,
det ska visst bli sol om nån dag.
Kramen min kära vän Lotta.
Ha en underbar sommar och sköt om dig.
Kramen igen Zara

Anonym sa...

Kära vän. Så kul att du hör av dig ibland! Som jag tidigare sagt... saknar dig!! Tänk, jag tänkte precis som du beträffande Arseniktornet... men, vad är det här... känner inte igen mig riktigt, nej, triologin var av en annan dimension liksom. Men... nu går jag tanken i förväg, jag har INTE läst klart än.

Så spännande att trycka på canvas! Blir väl lillpuppan som får komma på print kan jag tro? Du verkar prova på en massa olika konstformer tror jag! En sjua är en sjua är en sjua!!!

Ha det bra i hänryckningtider, sköt om dig och lycka till med printen!

Har honungsrosen anlänt?

Kram Eva-Mari

C De-sign sa...

GRATTIS till alla vinnare! Önskar dig härliga sommardagar! Kram fr C