måndag 30 mars 2009

Vårkänslor? eller Vinterland?

Jag har ju anmält mig till vårteckenutmaningen och denna vecka känns det mera som en vinterutmaning. Snön har fallit i stora sjok.....
.... det finns en glädje i det också... att kunna göra en snöängel
och imponeras av lärkträdets storhet, där jag ligger på rygg i snön och just fått ängeln till mitt hus!

Verandan ser vintrig ut!

Bristen på vår utomhus kan kompenseras med vårblommor inomhus.....


......eller med tjyvstart av påsken......

....eller genom att trösta sig med en god paj och ett glas vitt!

5 kommentarer:

Mejrams! sa...

Hej! Ja, det är inte fy skam med vårfägring inomhus. Din paj ser jättesmarrig ut!/Merja

Bertil sa...

Pajen var god, kan jag lova...och inte vet jag när du tar alla de vackra bilderna. Är det när jag sover gott på morgonen kanske...

Ingrid sa...

Vintern vägrar ge med sig, så även hos mig. Man får trösta sig med vårtecken inomhus istället.

~Livet i byn

Viveka på Humlebacken sa...

Men oj vad vinter ni har fortfarande... ha tålamod, snart är det vår,
kram
Viveka

Elin sa...

Det har varit jättespännande at fara runt i sverige den senaste veckan och konstatera att vintern verkar ha slagit sig till ro just över Värmland men släppt greppet om både Västra Götaland och Närke. I Sdermanland eller Västmanland, vilket det nu var, såg vi en hel massa tussilago! Själv tycker jag nog att det kan bli vår tur snart också för jag behöver något nytt :)