måndag 23 mars 2009

Huichol-indianer







Huicholindianerna använder peyote som helig växt i sina heliga ceremonier. Man kontaktar sitt inre och får vägledning och hälsa.
Man målar sina inre bilder med garn.
Jag hade förmånen att köpa några huicholmålningar när jag var i Mexiko!. Ett helt otroligt hantverk!
Sök i ditt eget inre! Allt du söker finns redan där och man behöver inte peyote för att hitta dit. Leta bara! Du kommer att finna det du söker!
Idag gläds jag åt vackra färger, och vackra tankar!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tittar på bilderna och minns!!!! Det var mycket roligt vi upplevde på vår resa.

Himlarum sa...

Hej!

Ljuvliga bilder och härligt budskap som går direkt in i hjärtat...

Många kramar
Ann-Helen

Maria sa...

Otroligt vackra bilder. De använder så härligt vackra och mustigt starka färger i syd- och mellanamerika. Jag blir så sugen på att få resa dit en dag jag också.

Jag har fått "Tanketrådarna" att fungera, men jag måste jobba lite med layouten först. Jag är inte så bra på HTML och sånt där och saknar en hel del bilder, men det behöver väl inte vara perfekt på en gång.

Kram syrran