måndag 16 mars 2009

Mexiko igen, fast på hemmaplan

Det var fint i Mexiko, så fint att det inte riktigt gick att bara lämna det sisådär, så i fredags var det lite av mexikansk afton hemma. Egengjord guacamole, mums.....det är gott det, guacamole och tänk på det nyttiga fett som finns där. Nachos, salsa, tortilla, corona, tomatsallad....gott, gott!

Det var en fantastisk helg på många sätt. Lördag i Mitt-i-city. Sonen samtalar med biskopen. Sonen spelar Judas i
Jesus Christ Superstar i Fågelvik. Han sjöng också, han och Jesus och Maria. Sen var det Jill Johnson i Sundstaaulan. Duktig tjej, inte en ton fel! Efter det gav barnen sin pappa en underbar födelsedagspresent. (Vilken tur att jag är mamma så att jag får ta del av den presenten) .....en trerätters middag hemma hos sonen, där dotter och son med respektive delat på matlagningen. Bättre present än så kan man inte få!

På söndagen var det den riktiga födelsedagen! Kompisar på kvällen, lite fika, lite bullar och trevliga samtal. Livet är verkligen värt att leva

På mitt nattduksbord ligger Den hemlige kocken......nu ska jag kasta mig in i tillsatsernas värld och fördjupa mitt kunnande....annars har jag bara njutit av boken Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda . Vilken feel-good-bok. Den finns som film....måste se den!

2 kommentarer:

Fantine sa...

Ja, visst hade vi en trevlig helg. Det var full fart, men ändå avslappnat.

Och jisses vilken god guacamole du gjort och kycklingen vi fick med oss ligger i en pastasås och väntar på att jag ska käka den till lunch idag.

Anonym sa...

Vilka fantastiska minnen jag får när jag ser dina bilder och din text. Fantastisk helg, som sagt. Vilken fin present jag fick. Och du...vilka fina bilder du gör.