torsdag 26 mars 2009

Leenden smittar!

Idag hörde jag bofinken för första gången i år! Tänk att ett läte kan ge sådan glädje och lycka! Har precis läst Agneta Lagercrantz bok Att gå till sig själv-tolv samtal kring pilgrimsvandringar. Läsvärd! Intressant! Min morgonpromenad är ingen pilgrimsvandring, men väl en meditationsstund för dagen som komma skall och idag blev promenaden förgylld av bofinkens serenad.

Tänk på att leenden smittar. Kanske ditt leende som du ger till den du möter smittar så att det kommer att färdas jorden runt! Ganska underbar tanke tycker jag.
Om du har svårt att hitta något att le åt titta bara på dessa små raringar så kan du inte låta bli. Bilden är knyckt! ja, usch och fy.....från ett e-brev som jag fått som vb......kanske stölden inte är så allvarlig!?! Annars är det bara mina egna bilder som jag lägger ut här!

1 kommentar:

Fantine sa...

Smile!!

När jag kom till jobbet hörde jag fågelkvitter strax ovanför stället där jag placerat min cykel. I ett litet hål i tegelstensfasaden sitter Herr och Fru Gråsparv/Pilfink och kvittrar för glatta livet. Det gjorde mig glad och fick mig att le lite extra.