måndag 3 januari 2011

Gott Nytt 2011

....och TACK till er alla helt underbart goa människor, som trots att jag är en usel bloggare/läsare ändå tar er tid att titta in till mig och ge mig små gulliga, rara jul- och nyårshälsningar. Om ni bara visste vad det värmer i mitt hjärta, att ni fortfarande finns kvar och att ni fortfarande bryr er. Det visar att det visst finns änglar.......och det är ni!

Aldrig mer skulle vi ha egna djur. När vår hund, Skrållan, dog 1990 bestämde vi oss. Aldrig mer denna sorg. Det räcker med att barnen har sina djur och att vi får vara kattvakter åt dom med jämna mellanrum......

....men

.....så en dag, spatserade en liten kattherre rakt in i mitt försvarlösa hjärta. Han tog det, bara så där! Vad skulle jag göra? Jo, det fanns inget annat än att säga:

-Var välkommen till oss, lilla Blyerts!

Han minner oss om vår gråa Sigge, som försvann så spårlöst en dag 1986. Jag kommer på mig själv att kalla honom för Sigge, men tyvärr är namnet upptaget av sonens lilla (eller kanske det är rättare att kalla honom stora) röda Zigge, så Blyerts får det bli....och det är väl bra att han får vara sin egen och inte en kopia av någon som var.


2011 är för övrigt Kattens år, enligt den kinesiska astrologin, ett år som förkunnar bättre tider. Det får vi hoppas är sant, för med de helt sanslösa tragedier som utspelas i stort som smått i vår värld, behövs bättre tider. Själva kan vi bidra med goda tankar, vänlighet och omsorg.

Ett underbart 2011 önskar jag er alla!
Många kramar till all godhet som finns därute. Fortsätt med det, alla ni änglar som sprider er glädje, till många och har tid att pytsa ut lite på mig också. Just nu behöver jag det lite extra.
/Lotta

13 kommentarer:

annika sa...

Vilken underbar liten söting! Han passar att heta Blyerts. Vi hade också en hund...på -70 talet...det var så smärtsamt då vi var tvungna att avliva honom så vi har inte velat skaffa oss någon mer.

Hoppas att ni har det bra och att ni har haft en skön och vilsam jul-och nyårsledighet.
Nu ska jag på stan med sonhustrun och den lilla godingen.
Kramkram
annika

promenader på landet sa...

Hej goa Lotta och gott nytt år på dig! vilken liten söting förstår att du vill ha den lilla godingen i huset! Hoppas ni haft en bra jul och nyårshelg och att allt är bra med er! Här har vi fortfarande jullov med barnen så det är så skönt med ledighet vi fick visst en liten magsjukebacill i huset häromdagen, men hoppas den försvinner snart! Må så gott stor kram från vännen Maria

mysiga heestrand sa...

Hej Lotta!
God fortsättning på det nya året.
Hoppas du får ett fint år 2011.
Vilken underbar liten kattpojke som kommit till er. Han passar att heta Blyerts tycker jag. Det är alltid smärtsamt när ens små vänner går bort, men de ger också väldigt att ha dem hos sig den tid de finns med.
Kram och ha en fortsatt fin dag
Marita i Heestrand

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej Lottta!
Kul att se dig skriva....
Jag önskar dig en god fortsättning på det nya året!
Vilken söt kattunge, så söt!
Ha det så gott önskar jag dig!
Carin

Lovisa Månson sa...

Ja, han är bara för VACKER denna lilla herreman!!

Mina Eviga påhitt sa...

Åh, vilken söt liten kattherre! Blyerts var ett vackert namn passar honom perfekt.
Det gör så ont när ens djur försvinner eller dör. Vår katt Jörgen blev överkörd i november, han blev bara ett år./ Eva

Gudrun sa...

Hej Lotta!
Vilken liten goding och vilket passande namn, han är ju alldeles blygrå. :)
God fortsättning till dig.
Kram

Anonym sa...

Vad stor han har blivit lilla pluttisen ;-)

/M

Anonym sa...

Grattis till underbara Blyerts!! Ibland räcker det inte med tagna beslut... inte när hjärtat blir kärleksinvaderat av en kattunge:) Lycka till med gosingen!

Må så gott och ett underbart nytt Kattens år önskar jag dig.
Kramar Eva-Mari

Anonym sa...

Hej och gott nytt år!!!
Så länge sedan jag tog mig en bloggrunda men idag blev det av, kul att kika in hos mina bloggvänner och se vad som hänt under helgerna! jag måste ju gratulera till familjens nya tillskott, en sådan liten sötnos och det säger en som inte är så jätteförtjust i katter=) vi har vår Tiger och han bor i pannrummet och sköter vårt mus/råttbestånd med bravur och det gillar jag honom verkligen för!
Sköt om dig och familjen, kram Lotta

C De-sign sa...

Så fin han är lilla nya Blyerts! Lycka för honom och er! Önskar en fin lördag! Kram fr C

LadyDi sa...

Wow, vilken oerhört vacker liten herre och vilket fint namn ni gett honom, bedårande!

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Lotta!
Hoppas det är bra med dig och vilken söt liten katt. Jag kan sakna djur, men jag och mina barn är allergiska.Änglar finns och vi har en skyddsängel allihop.
Ta hand om dig!
Kram Susanne