tisdag 23 november 2010

En gråspett är det......

Allra först trodde jag att det var, som vanligt, en gröngöling som gästat vårt fågelbord.....

men efter närmare koll såg jag att det var en gråspett....

och det är extra roligt eftersom gråspetten är ganska sällsynt hos oss. Gröngölingen är mycket vanligare..... Tyvärr tror jag inte att det blir några bilder från min fotostudiosession. Kanske min väninna tycker att det blir för privat..men vem vet....eventuellt blir vi så jättenöjda att jag vågar mig på att visa....*ler*

Kramar
/Lotta

11 kommentarer:

Gudrun sa...

Konstigt, min kommentar till dig i går finns inte. Jag gissade på att det skulle vara en hackspett men att den färgmässigt var lite annorlunda.
Där ser man en gråspett har jag aldrig sett förr.
Önskar dig en fin dag.
Kram

Viola sa...

Vilket fint besök ni har haft, mina småfåglar har oxå börjat få mat denna vecka och denna dag har dom behövt rejält med tillskott för att hålla värmen, vi har haft nordan ett dygn och redan fått massor utav snö..ha en fin vecka och roligt att höra ifrån dig, KRAM

Birgitta sa...

Gråspett, ja jag gissade på hackspett. Vi brukar ha besök av en sådan vid talgbollarna också.
Vad roligt att din blogg fått lufta sej lite ur malpåsen.
Kram Birgitta

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad roligt med lite ovanligare fåglar kring stugan=) Visst är det roligt med fåglar och speciellt när det kommer några nya sorter. Vi har matat våra sen första snön kom och nu ser man att de väntar sig oväder och mera snö för de sitter i klasar om tre, fyra stycken på varje talgboll. Men vi har några huliganer också, Nötskrikor, de roffar åt sig allt, skrämmer de små fåglarna och så låter de illa också...men vackra är dem;-)

Ha det gott!
Kram,
Regina

Lillan sa...

Vad härligt med så fint besök utanför rutan.
Nivå 5 på PIM, jag bockar och bugar! Och att få frågan om att skapa nya läromedel tyder på att vi har ytterligare en likhet.....svårt att släppa alster ifrån oss utan att bli för pretantiös....Måste lägga på en rem för att få till 3:an så jag får min laptop!
Skrev själv en sångmetodikdel i en bok om barnrösten för några år sedan. Det var väldigt kul och lärorikt att samla ihop sina alster genom åren och ge tydlig reflektion över hur man tänkt sig.
Nyss hemkommen från en härlig konsert med Malena Ernman!
kram
Caroline

Vit som snö sa...

Storfrämmande alltså:) En för mej ny fågelart måste jag säga.
Såhär års är alla fåglar såå hjärtligt välkomna känner jag, fast mest är det knubbiga talgoxar här, vi matar dom alltid hela vintern. Och precis som hos dej kan man då och då få smygkika på ekorrar som också är hungriga, och alldeles otroligt söta!
Så fina foton du har visat. Jag tycker också att bilderna är så vackra i sepia... och även svartvitt faktiskt.
Joo Lotta, nu får vi njuta sakta av advent o hindra den där stressen... Jul/advent (och blogg för den delen) ska vara stressfritt:)))
Ha det gott! Kram Cilla

Uttan sa...

Ett fantastiskt besök har du fått...gråspett är inget som är vanligt. Annars har Vi många besökare vid fågelbordet här nu och min favorit är steglizen de är som en liten glad clown.
Så glad Jag blev att se Dej här igen och för Dina alltid så fina kommentarer på Min blogg!

Här är kallt och blåsigt så det är skönt att vara inne i stugvärmen men i dag har Jenny och Jag varit i västerås så trevligt men alltid skönt att komma hem igen.

HA det Gott!
Kramar!

annika sa...

Oj vilken PIMare du är...Grattis till den nivån. Jag har inte tagit mig tid att göra klart 2...men det ska bli för det återstår bara några få detaljer.
Jag blev lite nyfiken på BETT...vad kan det vara?
Har du det bra i vintervädret?
Kul att få låna en proffsutrustning och träna sig på. Det är mycket med ljuset i bilden....
Kram

Lenemora sa...

Hei!
Lenge siden jeg har vært inne hos deg en tur, koselig å se brudebilder fra sønnen din sitt bryllup og de utrolig vakre bildene av den tørkede rosen!
Hva slags bøker har du skrevet/laget?

Ønsker deg en fin adventstid!

Klem Lenemora

nina/nice sa...

Jaså!
Finns det en fågel som heter gråspett?
Spännande att få se den hemma hos
sig...
Jodå, vi har saltskedar, 25:-/st.
Hör bara av dig!
Kram
Nina

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Tack för dina rara o omtänksamma ord inne hos mig.
Här får vi ta en dag i taget, ena dagen upp o andra dagen ner.....

Jag har inte varit så flitig att besöka mina bloggvänner, men jag vill önska Er all en mysig o stämningsfull fösta advent!

Många Kramar till dig Lotta! Therese