tisdag 7 september 2010

Amor vincit omnia....

...var undertexten till sommarens stora begivenhet.

Jag blev inspirerad av Zaras fantastiska bilder på hennes underbara dotter och tänkte att jag kanske skulle dela med mig jag med......*ler*

Vår lilla baby är stor nu, så stor att han har en liten fru.
I somras gick det av stapeln.
Vad spelar du för mig, min man?
Vår bröllopsmusik!

Sonen gjorde som far hans gjorde för 33 år sedan, skrev all bröllopsmusik,
Lilla fröken (som numera är fru) skrev en text, varav ena versen var på latin och inleddes med orden
amor vincit omnia
storasyster/svägerska sjöng......och pappa/svärfar var kantor
Som vanligt alltså i vår familj. HaHa
De unga tu har nu sagt ja till varandra
Grattis till er båda!
Så klart att bröllopsvalsen är Drömmen om Elin på dragspel
...och nu äntligen har Elin gjort som lovade då hon såg Les Mis som åttaåring.
Räddat sin Gavroche!
(Vår son spelade rollen som Gavroche i Musikteatern i Värmland, numera Värmlandsoperan uppsättning av Les Miserables 1996, Elin såg en föreställning i Göteborg och tyckte att det var hemskt att den lilla gatpojken Gavroche skulle bli skjuten mitt på barrikaden, så hon lovade sig själv att rädda honom. Nu är det gjort. VSB Vilket skulle bevisas)
ps. Tack Anna-Maria för korrigeringen...det blir lätt förväxlingar mellan Värmlandsteatern och Musikteatern, det är lite bättre nu med Värmlandsoperan, för att skilja de båda åt ds
Illustrerad med ett ljudspår där den lilla gossopranen sjunger.....
...men se nu mina vänner...är det stopp!
Nu blir det inget mer på ett tag.
Många, många kramar och tack för alla gulliga kommentarer som ni tar er tid att skriva hos mig.
Ni överväldigar mig, ständigt...och jag saknar er allihop, men tyvärr hinner jag inte allt roligt som jag vill och jag har varit tvungen att låta något stryka på foten och det har fått bli bloggandet.....men vem vet...kanske vinterdagarna blir alldeles för sorgsna utan er.....
/Lotta





12 kommentarer:

Mejrams! sa...

Vackert brudpar! Kan tro du var stolt! Kommer att sakna dig och jag hoppas du dyker upp igen i cyberspacen./Storkramen till dig Lotta!/Merja

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina dom är Lotta, och tänk att dom är så stora så dom gifter sig. Tiden går alldeles för fort. Ni är så duktiga med musiken, den mest musikaliska familj jag vet. Då har jag sett din son, den föreställningen såg jag mer än en gång. Men gick den inte på musikteatern, men jag tror din son och jag varit samtidigt på Värmlandsteatern, men minns inte vilken föreställning.
Så björnen går i ide igen, men det är alltid kul när du kikar ut.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Lotta.
Men Gud så söta det är, menar du verkligen att din son har gift sig i sommar, viken tillfällighet, kan man tänka sig.
Jag tycker dina bilder är jättefina, Väldigt läcker bild där vid pianot, och så lyckliga de ser ut.
Är det du som fotat?
Vad glad jag blev att du delade med dig, det är så häftigt att de båda skrev en sång till sina kära.
Vilket minne att få bära med sig hela livet.
Ja det är underbart med bröllop.
Hoppas du får en fin höst min vän.
Många kramar till dig
från Zara

Lillan sa...

Härligt med bröllop!
Funderar själv på att gifta om mig, bara för att det är så festligt....men givetvis med samma bästa M som jag gav mitt ja till för över 30 år sedan.
Önskar dig och de dina allt gott!
stor kram
Caroline

Birgitta sa...

Hej vännen! Trevligt att du dyker upp i blogglandet emellanår. Hoppas att du bara går i ide ett litet tag. Och när du vaknar saknar du oss så mycket att du måste komma tillbaka ibland.
Vilket fint brudpar och så musikaliska ni är i familjen. Söt liten historia du berättar om brudparet.
Jag håller helt med dej om att Gudrun i Gula Huset är en helt fantastisk människa och vi rös när hon läste dikter och visade på vävarna. Helt underbart alltså. Och tänk att din man åkte hem och tonsatte dikten.
Nu önskar jag dej en fortsatt skön höst och så hörs vi någon gång.
Kramisar Birgitta

Gudrun sa...

Hej vännen!
Vilket härligt bröllop och så fina de var.
Härligt med en musikalisk familj. Tänk så otroligt mycket duktiga människor det finns som är så kreativa på många områden.

Vi hörs, ha det riktigt gott.
Kram

annika sa...

Så underbart att ha egen musik som komponerats av mannen! Ni är då för musikaliska i er familj.
Men himmel och pannkaka så överraskad jag blev då du stod där och log. Jag såg på hela dig...i dina ögon att du visste hur glad jag skulle bli. Ja...jag tänker och ler. Vilken bra idé att komma dit. Nu får du ha koll så du kan komma och vara med och sälja lite av det du tillverkar påå nästa träff i vår.
I kväll har jag och mannen varit på körsång. Vi är ju amatörer som har svårt att hålla isär alla stämmor och toner men vi gillar att sjung.
Kram på dej-Lottatjej

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, ni är verkligen helt otroliga och jag imponeras ständigt av denna musikaliska familj *ler*
Så vackert bröllop - blir alldeles rörd här framför datorn Lotta.
Ha det gott och det är alltid roligt med några inhopp från dig.
Kram kram Mia

promenader på landet sa...

Hej goa Lotta och vad roligt att du kikar in här i bloggvärlden! Jag förstår att du vill sätta familjen först! Ni verkar haft en härlig sommar med bröllop och allt! Ha det så jättegott och njut av lill-tjejen! Kramar Maria

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Igen Lotta vännen.
Vad duktig han är som har tagit så snygg bilder.
Min kamera är bra, en enda liten nackdel.
När jag hade fotat med min 350 D i så många år, så kändes 7D tung och stor, den väger avsevärt mer, så lite mindre släpar jag faktiskt på den. Ibland så får mobilen följa i stället.
Men annars så gillar jag min nya kamera mycket.
Jag hoppas att du får en underbar vecka.
Många krmar till dig från
Zara

Anonym sa...

Oj, Lotta, vilket vackert bröllopspar! Kan tro att ni är stolta föräldrar! Så roligt att se bilderna.

Hoppas du gör ett inlägg snart igen! På syningen, kanske?

Kramar och ha det bra i vår vackra höst.
Eva-Mari

Blåbärs och smultronstället sa...

Hejsan!
Vad vackert och ett minne för livet. Amor vincit omnia är så vackert:-)
Skrev nyss i ditt förra inlägg, kul att vi träffades.
Kram på dig!
Susanne