söndag 3 maj 2009

Vilken helg!!!!!!

Oj, vilken helg vi har! Hinner inte starta datorn och skriva en massa..... jag är helt slut när kvällen kommer efter att ha jobbat med kropp, armar och ben hela dagarna.....är ju inte riktigt van vid kroppsarbete! Men så skönt....att känna att jag har en kropp som jag inte behöver bekymra mig om. Frisk och ganska stark *hihi* behöver mer armmuskler helt klart...men i övrigt finns inga kan inte.

Det är inte alla förunnat att ha det så. Många har krämpor och sjukdomar som gör att de inte kan klara allt som det vill....men jag har träffat många tuffa brudar i bloggvärlden som trots svårigheter med kropp och själ ändå är positiva, glada och fantastiska och som ser möjligheter! Jag beundrar er tjejer!

Fortsätt att ta vara på det goda i livet, att fånga dagen och att se möjligheter. Man blir gladare av att fokusera på det som är gott än att grotta ner sig i det som är svårt....och flera av mina bloggvänner där ute har insett det och sprider det budskapet i sina bloggar! Heja er!!!!!!!!!!!

9 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så sant, det är alltid upp-piggande och läsa bloggar. Och man ska inte glömma och vara tacksam för att man orkar allt som man vill. Det är skönt när det känns lite i musklerna.. och det gör det efter denna helg. Hade tänkt så idag, men nu blev det lite kallare, vi får se.
Kram till dig
AnnaMaria

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Morrn, morrn!
Lika här jag behöver mer muskler i armarna. Annars är det rätt bra kan man tycka efter ålder;-)
Nu blir det kaffe på köksbron!
Fortsätt ha en bra söndag
Carin

Anonym sa...

visst är det skönt att få ta i lite med både kropp och själ! Lite träningsvärk tycker jag gör att man känner sig så nyttig och nöjd. Vilka fina bilder du har, de ger verklig vårkänsla!
kram Lotta

Vit som snö sa...

Grattis till olivträdet! Jaa vi får hoppas nu att vi kan hålla dom välmående!
Nu ska jag iväg och jobba!
Kram Cilla

Uttan sa...

Hej!
Så var den här långhelgen slut och vi har fått lite gjort i trädgården även vi.
Det är mysigt med trädgården och fåglarna som man hör hela tiden när man är ute.
I dag har jag nya planer för mitt "tomteland" vilket innebär lite jobb för Mannen men han är så snäll och hjälper mej när jag får mina ideér.
Men nu gör det inte något om det regnar en dag så man kan få ta igen sig;)
Ha en bra söndag kvälla!
Kram!

Tina sa...

Hej vännen!!
Vad fint skrivet! Jag blev alldeles rörd!!!
Jo, visst finns det många tappra där ute!
Jag hoppas att du mår bra & att du tar dig en välförtjänt paus efter slitet!Jag hoppas att jag själv snart blir så pass kry att jag kan ta upp min träning & trädgården!!
Må gott & tack för att du klev in i mitt liv!!!
Du är en underbar glädjespridare!!!
Love Tina på Livet är här & nu!

Huset vid ån sa...

Hallå där! Vad härligt det låter...Heja dig!! Du verkar så duktig o kreativ!! Måste bara själv tala om att jag tyvärr känner igen mig med "krämpor"...Inte alls roligt!! Jag blev drabbad av fibromyalagi för 12 år sedan, då jag bara var 24 år. Nu har jag lärt mig att leva med det, men varje dag är en kamp att komma ur sängen...men jag försöker att vara positiv o tänka att det finns dom som har det värre!! Ibland går det bra o ibland mindre bra!! Jag hade faktiskt tänkt att nämna fibromyalagin i min blogg vid ett senare tillfälle...men nu kände jag mig såå träffad av vad du skrev!! Man vill ju inte börja med att skriva om sjukdomar...men ändå vill man ju nämna det eftersom det tyvärr är min vardag!! Men jag är såå glad att jag börjat blogga o fått så mycket fin kontakt med andra så man kan skildra tankarna på sånt som man tycker om...Må så gott! Kram Therese

Birgitta sa...

Hej
Det är så trevligt att läsa bloggar och se vad ni sysslar med på dagarna. Jag har nästan bara latat mej idag. Behövde det. Även om inte vädret har varit så varmt idag är det härligt ute när det växer så det knakar och fåglarna kvittrar och bygger bo. Våren är en härlig tid. Ha en skön vecka nu och vila musklerna lite också.
Kram Birgitta

Anonym sa...

Vilken underbart vacker blogg du har. Är det du som fotograferar alla dessa vackra bilder?
Ska läsa vidare på din blogg.
Ha, det gott.
Kram