onsdag 11 maj 2011

Backskärvfrö

Två bilder i repris.

Detta lilla söta ogräs växer på järnvägsbanken hemikring. Liten och oansenlig, men kryper man nära inpå så kan man se hur vacker den är.

Varför visar jag bilder i repris?
Jo, för en professor emeritus vid SLU vill använda mina bilder på en webbplats om ogräs....för att de var så vackra....

Lite stolt är jag över det.


Dessutom tycker jag att mina senaste bilder var så trista att det känns mer upplyftande med två vårtecken som avslutning på detta.




Har svårt att tro att det blir så väldigt mycket mer här hos mig.




Livet har kommit emellan! *fniss*




Mellan hägg och syrén tar han semester skomakar'n var det, eller hur? Jag tar längre semester än så..men tro för allandel inte att jag går sysslolös. Jag har fått pippi på makroner (macroons) och nu börjar de få fason. Jag stickar massor! Jag njuter i trädgården. Hejdlöst och ohämmat. Att komma in på kvällen, smutsig och med värkande armar och ben är bara en underbar njutning i sig.




Lev väl alla där ute.


Nu är det dags att rusa till Vårruset...som jag promenerar!




Kramar
/Lotta




34 kommentarer:

Lillan sa...

Vad kul att dina fina bilder uppmärksammas.
Även om det blir tomt här utan dig tycker jag det låter väldigt sunt att "livet har kommit mellan".

Det gäller att prioritera rätt i tillvaron och hitta sin rätta plats i livets kringelikrokar.

Uppskattar all dina goa kommentarer när du tittat in hos mig och hoppas att du kommer ha lite tid över för det i alla fall.
Själv kommer jag nog hålla på ett tag till i den här världen.......men bara otvunget och när jag har lust.

Ha det gott du kloka kvinna som jag verkar ha en hel del gemensamt med!

stor kram

Caroline

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ett gäng från jobbet är med i vårruset också, men inte jag. Så roligt att dina bilder kommer och synas i en ogräs-samling, du har tagit jättefina bilder.
Ha det gott vännen, och jag blir inte förvånad om du dyker upp här igen om ett tag. Tills dess, stor kram
AnnaMaria

Viola sa...

Förstår att han vill använda dessa vackra bilder :) vad roligt, hoppas verkligen att jag får se dig här i sommar, många åker ju till Kolmården med barn eller barnbarna och det ligger ju inte långt från mig, ha det gott, kramen

Birgitta sa...

Hej vännen!
Jag blir alltid så glad när jag ser att du skrivit här igen.
Så fint ditt ogräs är. Förstår att de vill ha med det i en bok.
Jag hinner heller inte lägga lika mycket tid på bloggen nu. Men tycker fortfarande det är roligt.
Och så vill jag ju gärna slå ett slag för vävningen också.
Önskar dej en fortsatt skön maj och så hoppas jag att du njuter lite av livet också.
Kramisar Birgitta

Marita sa...

Ogräs kan också vara vackert. Det visar ju inte minst dina fina bilder.
Det är en underbar tid nu mellan hägg och syrén. Han gjorde verkligen rätt han skomakaren som tog semester denna tid. Du gör också helt rätt som tar vara på livet och njuter av ditt lilla barnbarn och av trädgården. Det är härligt att komma in på kvällen och känna den där tröttheten du beskriver, den trötthet som kommer av kroppsarbetet i trädgården.
Kram och tack för dina fina ord hos mig.
Marita i Heestrand

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Men va festligt, just det "ogräset" såg jag idag på min morgonprommis. Sambon sa just; vad är det där....
Ja, livet kan komma emellan, helt rätt!
Ha det så gott!
Carin

promenader på landet sa...

Hej vännen och tack för fina kommentarer hos mig! Visst är det härligt ute nu, man vill aldrig gå in! Vackra bilder och jag gör som skomakaren, tar semester några dagar! Må så jättebra stor kram från Maria

Fredrik sa...

Dina bilder är nu upplagda på Ogräsrådgivaren (http://ograsradgivaren.slu.se) efter viss fördröjning - ber om ursäkt för det. De försvarar väl sin plats.

Varma hälsningar

Fredrik

Viola sa...

Tack för din goa hälsning, nu har blyga violen kommit fram ur garderoben...:) här jobbas det för fullt, högsäsongen har startat i butiken, önsakr dig en skön helg, stor kram VIOLAN

Anonym sa...

Kul med ett livstecken från dig Lotta! Synd att vi inte fick träffas hos Kicki. Men det blir säkert ett möte nån gång på annat sätt?
Tack för att du vill delta i min utlottning och tack för din gulliga kommentar! Just nu kurerar jag mig från en dunderförkylning som började efter på hemresan efter studentkramkalaset i fredags. Jag har nog smittat halva Falun! Och studentfamiljen som drog iväg till Naxos igår... hur går det för dem?

Kram och skön barfotasommar:)
Eva-Mari

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej i midsommartid! Tittar in och önskar Dig en trevlig midsommar!
Carin

Anonym sa...

Hej Lotta!
En liten hälsning från mig. Hoppas att du har det bra och fortsätter att njuta av allt härligt som livet kan bjuda på.
Tänker på dig.
Kram från Gudrun med keramiken

Solstrimmor sa...

Här kommer en hälsning från en bloggvän som lyckats med det osannolika. Jag har lyckats med det som inte borde gå, nämligen raderat min blogg!! Jag skulle ju bara radera ett oönskat g-mailkonto... jag tror ju alltid att jag KAN KLARA ALLT SJÄLV!! Denna gång gick det inte... bloggen försvann och går inte att få tillbaka. Vore jag inte gråhårig redan hade jag blivit det nu. Suck!

Har nu öppnat en ny blogg, Vårt röda hus, http://vartrodahus.blogspot.com

Hoppas du hittar till mig igen!

Kram Eva-Mari

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Heeejsan Lotta!
Men snälla...du menar väl inte att du var här hemma hos mig men inte kom in???? Minns jag rätt var jag hemma hela onsdagen, ni kunde väl ha kommit in på en kopp kaffe? Det hade varit så kul att träffas! Lova att du kommer in nästa gång!? :o)
Hoppas ni har det härligt i denna sköna sommar,
varmkram Lydia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Lotta
Squash är gott, och man kan göra så många olika saker. Jag gillar ratatouille jättemycket. Tänkte jag skulle springa på dig i Haga, men det är ju så korta stunder man är ute. Just nu är det poppis och köpa sallad på Haga-hallen, vi vallfärdar dit.
Kramar
AnnaMaria

Viola sa...

Hallå där, roligt att få höra utav dig...det har varit tufft i sommar när vi fick ta bort vår Otto, blev väldigt akut men vi var ju förberedda 12 år...skulle aldrig mera ha hund igen men efter 37 år med fyrfota och 4 hundar så gick det icke, så nu gläds vi åt vår Malte, en aktiv valp så vi vet vad vi gör :) ha det gott, kram och du...underbart att inte stressa iväg till skolan med alla måsten...

Ingmarie sa...

All heder till dig!Känn dig stolt...o ta bra betalt!
Härligt att höra från hemstaden Karlstad.
Har nu bott här på Österlen i över 11 år...men alltid kommer man att vara värmlänning,tro inget annat!

Kramen till dig från frua på Österlen

Gudrun sa...

Hej Lotta!
Vill bara säga att du finns i mina tankar och att jag önskar dig en fin dag.
Kram

Gudrun sa...

Saknar dig.

Mejrams! sa...

Hej Lotta! Så roligt att höra av dig och extra kul att läsa om färgen orange. Livet lever orange känner jag. Storkramen till dig!/Merja

Ps: Är allt bra med dig och lilla kissen?

Viola sa...

Hallå Lotta, roligt att höra av dig :) frågan du ställde har jag fått av många men vet tyvärr inte var man kan köpa dessa...om man nu kan, hoppas allt är väl med dig, kram

bellabild-bellabild.blogspot.com sa...

Synd en så fin titel på Din blogg MÅSTE vara intressant...hälsning Bella

Birgitta sa...

En adventshälsning till dej. Saknar dej på bloggen.
Ha det så gott.
Kramar Birgitta

Britt sa...

Gott nytt år önskar jag dig! Kram Britt

Gudrun sa...

I livets väv vi fördes samman, ett möte varmt och gott.

Sedan tog väven slut, - det är tråkigt. Saknar dig vännen.
Skall du inte börja blogga igen? -snälla. :)

Kram till dig, jag tänker på dig rätt ofta.

Gudrun sa...

Hej Lotta!
Här tittar jag in och önskar dig en riktigt fin dag.
Kram

Rose Garden Malevik sa...

ja jösses.men bilderna e underbara :)
GOTT NYTT ÅR
å missa nu inte...

N
Y
Å
R
S
P
A
R
T
Y
T

fortsätter.
VÄLKOMMEN
Håkan

Vitt hus med svarta knutar sa...

Tittar in för att önska dig ett gott slut på det här året och ett riktigt Gott Nytt 2013!
Kram,
Regina

Min Skattkammare sa...

Hej Lotta!
Är du kvar i rymden? ;o)
Hoppas allt är bra med dig och att ditt nya år börjat bra.
Tack för dina hälsningar...och uppslag! Ja, en ny affärsidé ska jag försöka få till...t.ex att sälja tryck så att jag inte måste måla nytt hela tiden...puh.
En almanacka vore jättekul att göra! Få se om jag kan få tag på nåt ställe där de gör sådana.
Önskar dig ett riktigt bra 2013!
Stor kram Kicki

Gudrun sa...

Hej Gullis!
Har tänkt så mycket på dig det senaste. Hoppas att du och dina kära mår bra och har det JÄTTEBRA.
Vi får väl hoppas att vi får ses i år.
Kram från mig

Viola sa...

Tack, behövdes idag när det blåser nordan och snöar, ha de, kram

Unknown sa...

Åh så härliga bilder! KRAM Petra

Gudrun sa...

Hej Lotta min vän!
Hoppas att du har det riktigt bra och får tid att gosa mycket med dina gull.
Här njuter jag av min lilla vän men visst är det mycket jobb, vit är han och all smuts syns direkt. Eftersom han är så liten så blir det förstås mer smuts under magen när vi promenerat.
Hoppas att våren kommer till oss snart.
Tänker ofta på dig men är lat vid datorn nu mer.
Stor kram till dig, hoppas vi får ses i sommar.
Kram

my work sa...


what's the best gnc product for male vitality and super male vitality refrigeration super male vitality expiration date best male vitality drug super male vitality soy herbal supplements for male vitality super male vitality lead super male vitality wars imperial elixir male vitality what's in super male vitality This male update supplement endeavors to improve erectile brokenness, troublesome release, low moxie and various other sexual issues which are the essential driver of poor sexuality in developing. This customary male overhaul grows blood stream to the penis to make it harder and greater in a measure for getting a remarkable opinion intercourse execution for a long time and moreover keeps from less than ideal release.
http://www.cureidea.com/vitality-male-enhancement/