söndag 5 september 2010

Bloggvänner på Marknad

Ett litet, litet inlägg från en jättetrevlig dag!

Kicki, som har bloggen och butiken Min skattkammare hade marknadsdag i sin trädgård och flera av mina bloggvänner var på plats. Tack Kicki för initiativet. En härlig butik har Kicki och har du inte varit där....så åk dit! Underbara tavlor och små söta, söta träalster. Att du kan och att du hinner!


Extra roligt var det förstås att träffa Annika med bloggen Ditten och Datten. Har under hela bloggtiden känts som att vi känner lite lika *ler* En samhörighet på nåt vis.....Så befinner vi oss lite i samma fas i livet, med barnbarn som förgyller livet och ger en himmelsk dimension åt att få finnas till. Kul att träffa dig Annika! Så kul, så kul!


En annan bloggvän, är Susanne på Blåbärs och Smultronstället som ställde ut sina Drömmar och ting.
Susanne syns i lila klänning i bakgrunden. Jag vann ett vackert hjärta från Drömmar och ting tidigt i våras. Det ligger i mitt köksfönster och påminner mig om att alltid "låta hjärtat vara med". Så kul att ses Susanne. Lika gullig i RL som på bloggen, så klart!


Therese, med bloggen Huset vid ån, träffade jag också! Lika gullig i RL du med, som jag känt i din blogg. Visst är det härligt att känna att bloggen förmedlar människan bakom den...och visst finns det en stor samling underbara människor där ute i cyberspace. Tyvärr hann Therese gå innan jag kom på den strålande idén med att hämta kameran! *asg*


Med på utflykten som genom Ljusstråk, en konstrunda i Bergslagsbygd och med en Nora glass så klart, var mormors lilla hjärta. Hon som alltid är så glad. Hon som kommer tultande med armarna sträckta mot mig, villig att ge mormor en kram, var med under dagen och gav extra strålglans åt dennna trevliga utflyktslördag.



En stor kram till er alla från en Lotta, som gör ett mini-inhopp i blogglandia igen.


10 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Lotta
Det här var en perfekt helg och gå på marknad, har läst om den du var på. Har ju köpt en hel del av Lena/Ett vitare hem som var med och arrangerade. Vi tog en tur till Brunskog där fanns också många fina fynd.
Ha en solig söndag
Kramar
AnnaMaria

Min Skattkammare sa...

Hej Lotta!
Tänk när du stod där på kö i affären så hann jag tänka:
- Det där är en sån där trevlig kund! :o) Och nånstans där i förvirringen anade jag nåt bekant.....och det var ju du Lotta!
Så kul att du tittade förbi!
Men det känns alltid lite tråkigt när det blir så där splittrat och jäktigt, det ger ingen bra känsla efteråt. Ungefär som när man fyller jämt.....man kommer på att man nästan glömde att prata med några.
Nu ska jag ut i svampskogen och bara njuta av stillheten och alla möten från gårdagen.
Jaaa...jag hoppas att du kommer förbi igen så vi hinner byta lite tankar....:o)
Tack för ett fint inlägg!
Ha det så gott, vännen!
Kram Kicki

Huset vid ån sa...

Hej Lotta!
Visst var det en trevlig o vacker höstdag o marknad vi bjöds på....

Det var väldigt roligt att vi fick ses i det "verkliga livet"....

Hoppas att din dag blir blir lika fin idag! Många Höstkramar till dig! Therese

Rummet för välbefinnande sa...

Vilken underbar dag Lotta!!!!
Tänk att du fick träffa dessa härliga människor och se alla dessa fina saker.
Sen är det ju en helt underbar bild på "lilla skatten" också. Åhhh så hon strålar!
Hoppas ni har det bra!
Kram Mia

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Va kul det måste ha varit! Förstår verkligen din lycka! Synd att man bor så långt borta!
Förstår att du njuter av barnbarnet!
Ha det bra och kul att du återkommer ibland...
Carin

Anonym sa...

Så synd att dagen sammanföll med trädgårdsföreningens sedan länge planerade betonggjutardag! Typiskt... annars hade jag kanske haft turen att träffa dig! Och en hel massa andra "kända" bloggare! Snyft! Men någonsatns i tiden stöter vi nog ihop, hoppas!

Jag hade ne så rolig dag och ikväll ska jag hämta mina trampstenar... så nyfiken jag är:)!

Må så bra och hoppas din måndag blir skön!
Kram Eva-mari

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Lotta.
Först så vill jag tacka för din gripande kommentar i min blogg, du rörde mig att gråta, så fruktansvärt tragiskt, men bra att verkligen göra en kista och en grav, så man ser att katten verkligen är död, det saknar vi.
Jo och att ta en ny.

Sen så måste jag skriva om ditt barnbarn, hon är ju en liten kopia av dig, som jag sett dig på presentationsbilden.
Det måste finnas fler som lagt märke till likheten.
Men oj viken goding, jag förstår om hon gör dig lycklig, dessa underbara goa armar runt ens hals.
Det finns ju ingenting som är bättre än det.
Jo det är bara att njuta allt vad du kan, de växer så fort.
Söt hon är som en karamell.
Jag kan tro att du är världens stoltaste mormor.
Önskar dig en jättefin dag vännen.
Kram Zara

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Igen Lottavännen.
Glömde skriva om träffen, visst är Annika en fin person, det märker man, och Therese också, och du är en toppentjej.
Kram Zara

Vit som snö sa...

Åhhhh vad kul att höra av dej!!! O en såå fin kommentar från dej sen, värmde djupt i hjärtat:)
Så du tänker på MEJ när du ska måla;)Jaa, man har ju sina galen-gener...dom kanske vore synd att "dela ut";)Fniss! Jag vet inte varför jag älskar pensalr o färg, blir bara såååå harmonisk o lycklig av det...
Vad kul att gjuta en bordsskiva, det hade min man pratat om... Jaa som sagt, vi samlas ofta ett gäng grannar o gjuter tillsammans o har såå mysigt! Tror vi ska garagegjuta en del i vinter... har en del ideér:)
Vad mysigt det lät med marknaden o att träffa goa bloggisar IRL!
O så supersött barnbarn du har:) Ljuvlig liten krabat!
Önskar dej en riktigt fin o härlig höst Lotta! Hoppas du gör fler små inhopp emellanåt, du är saknad!
Kram Cilla

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Lotta!
Så himla kul att träffa dig också. Kul att du skrev lite oss marknadstjejer.
Kram Susanne