söndag 26 april 2009

Söndagmorgon

Undrar hur lärkträdet ser ut idag.
I vintras gjorde jag en snöängel och medan jag låg där i snön förundrades jag över lärkträdets mäktighet. Lika mäktigt idag...och snart kommer den att vara grön igen och fylld med små röda kottar!
Den 30 mars 2009
Syringa vulgaris, vanlig syren......i knoppen finns det som kommer att slå ut till en väldoftande blålila härlig sommarblomma. Tiden som kommer är bara så underbar!
Pollenvarning! Nu är snart hela luften fylld av gult frömjöl från björkens hängen. Jag är lycklig som inte behöver bekymra mig om det och jag lider med de stackare som plågas av däbbt näsa och rinnade ögon!
Herr Röd. Vågar jag ut kanske? Lite försiktigt kanske? En lite Dewey Readmore Books-alike. Bibliotekskatten i Spencer Iowa, som förde en hel ort samman. Fröken Svart kommer på bild så snart hon varit här och varit tillräckligt stilla för att fastna på plåten. Hon är inte lika försiktig som sin kusin!

9 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon. Tack för din snälla kommentar. Tänk att du också gör snöänglar, här blir det några också. (fast inte nu) Vilken go katt.
Kram till dig vännen
AnnaMaria

Uttan sa...

Vilka fantstiska bilder...ska ut och fota lite i dag.
Tur att du hade en toa till;)

Du undrade vad EDS var.
Ehlers danlos syndrom.
Genetisk sjukd. som orsakar fel i uppbyggnaden av bindväven som vi har i hela kroppen ja faktiskt tom i skelettet.
Man lever med en kronsik proggresiv smärta.Jag har svårt att hålla kroppen upprätt och svårt för att gå.Alla leder är glappa och åker ur när man minst annar det.
Men jag är glad för varje dag och jag lever här och nu och måste säga att det här med Bloggandet har verkligen gett mej mycket.
Ett möte med människor utanför hemmet trevliga mysiga personer och fina bilder och massor av inspiration.....helt enkelt fantastiskt.
Ha en jätte bra söndag.
Nu ska jag snart på födelsedags fika.
Kramar!

MiaMaria sa...

Hej!

Härliga bilder....

HA´en skön söndag!
MiaMaria

Tina sa...

GodMiddag min vän!! Jag håller med dig, jag tillhör oxå de lyckligt lottade som slipper kliande ögon & rinnande näsa! Jag kan njuta av när träd & knoppar & gräset börja gro!
Hoppas du får en underbar Söndag!!!
Kram Tina på
http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej.
O vilken trevlig och snäll kommentar du gav mig,det känns jätteroligt att stöta på såna som du som har ett ordförråd och kan formulera och verkligen visa förståelse för andra.
Jag blev verkligen glad för ditt förstående, det är ju så att när man bor som jag gör får man försaka rätt så mycket sociala förmåner.
Men man har ju naturnära och annat som nästan, överväger, stillhet, osv.
Vad underbart att höra att någon fler vuxen gör snöänglar.
Någon fler har förstått livets rätta värde, att våga, att leva.
Du har också helt förtjusande bilder.
Hela mitt liv har jag önskat mig en gul katt, men när barnen var mindre så skaffade vi en grå katt och den är nu 13 år, halt och dan, men kär.
Och nu känner jag att det blir ingen mer katt, för när vår Tusse blev skadad i vår och veterinären sa att han inte kan bli bra, och det går inte att operera, då kände jag att det är så tråkigt när de blir sjuka och skadade och sen när han dör.Så det får nog bli sista katten.
Veterinären sa att han klarar sig på tre ben och en svans, det gör han han hoppar omkring och har lärt sig springa fort, benet som är skadat har fått en muskelskada och han kan inte stödja på det så det liksom dinglar.
Men han vekar må bra.
Det blev lite långt om katten.
Er gula katt är jättefin och dina vårbilder också.
Kram Zara

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Jag fann din blogg via Zaras, det är ju så kul att kunna hitta andra bloggare och finner att oj, den gillar jag!
Vilka härliga och uttrycksfulla växtbilder du har fotat!
Vilken kamera har du?
Är på G att köpa mig en systemkamera. Har haft flera förr innan den digitala tekniken och nu är det dags igen!
Ha en bra vecka önskar jag dig från norr
Carin

Elin sa...

Härliga bilder, som alltid, och det är så roligt när du tar så fina bilder på Zigge! Vår fina lilla pojk. Och tänk dig i juni vad många fina bilder det kan bli när han får bo hos er i flera veckor när vi föräldrar är på vift! : )

Vit som snö sa...

Vilka vackra bilder du visar! Knoppar som vecklar ut sej är väl bara såå underbart!
Jaa, vi som slipper allergin är lyckligt lottade!
Kram Cilla

Caroline sa...

Vad söt herr Röd är!
Och pollen är tyvärr inte kul här, både jag och maken känner av det nu, usch...

/Caroline